Max KM/U
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Het haalt ook heel veel uit wat voor versnellingsbak je hebt.
Kun je in je vraagbaak al zien. Een 1.4i & GT en vooral de Diesel hebben een goeie 5de versnelling. Waarmee als je motor het vermogen kan leveren je met een lager toerental een hogere snelheid kan halen.
Weet niet 100% wat die getallen in houden. Maar een 1.1i bak staat iets van 4.2 bij de 5de versnelling. En bij een diesel 3.5.
Volgens mij houdt dat in dat 4.2 omwettelingen van de motor 1 omwetteling van je wiel is. Vandaar dat je met een diesel bak een hogere top zal halen met een lager toerental.
Ik zit zelf nu met mijn 1.1i bak op de gechipte ZX 1.4i motor. Me de ZX kilometer teller die tot de 200 loopt. Maar met iets plattere banden dan de orinele zx had.
Ik heb zelf wel GPS in de auto (pocket pc met tomtom3) als ik 50 rijd rij ik op gps ronde 45. Als ik 160 rij op GPS rond de 150. Gps heeft even tijd nodig dus je moet de snelheid ff aanhouden voor een goede meting.
Hoe harder je rijd. Hoe meer afwijking dus. Boven de 160 kan ik sowieso 10km/h afhalen. Uiteindelijk loopt ie op de teller wel naar de 200. Nog niet op zijn max geprobeerd. Bang voor boetes.
Beetje jammer dat ik een 1.1i bak heb. Een diesel bak zal zuiniger rijden.
Maja. Een 1.1i bak eronder trekt ie wel harder mee!
Kun je in je vraagbaak al zien. Een 1.4i & GT en vooral de Diesel hebben een goeie 5de versnelling. Waarmee als je motor het vermogen kan leveren je met een lager toerental een hogere snelheid kan halen.
Weet niet 100% wat die getallen in houden. Maar een 1.1i bak staat iets van 4.2 bij de 5de versnelling. En bij een diesel 3.5.
Volgens mij houdt dat in dat 4.2 omwettelingen van de motor 1 omwetteling van je wiel is. Vandaar dat je met een diesel bak een hogere top zal halen met een lager toerental.
Ik zit zelf nu met mijn 1.1i bak op de gechipte ZX 1.4i motor. Me de ZX kilometer teller die tot de 200 loopt. Maar met iets plattere banden dan de orinele zx had.
Ik heb zelf wel GPS in de auto (pocket pc met tomtom3) als ik 50 rijd rij ik op gps ronde 45. Als ik 160 rij op GPS rond de 150. Gps heeft even tijd nodig dus je moet de snelheid ff aanhouden voor een goede meting.
Hoe harder je rijd. Hoe meer afwijking dus. Boven de 160 kan ik sowieso 10km/h afhalen. Uiteindelijk loopt ie op de teller wel naar de 200. Nog niet op zijn max geprobeerd. Bang voor boetes.
Beetje jammer dat ik een 1.1i bak heb. Een diesel bak zal zuiniger rijden.
Maja. Een 1.1i bak eronder trekt ie wel harder mee!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Het haalt ook heel veel uit wat voor versnellingsbak je hebt.
Kun je in je vraagbaak al zien. Een 1.4i & GT en vooral de Diesel hebben een goeie 5de versnelling. Waarmee als je motor het vermogen kan leveren je met een lager toerental een hogere snelheid kan halen.
Weet niet 100% wat die getallen in houden. Maar een 1.1i bak staat iets van 4.2 bij de 5de versnelling. En bij een diesel 3.5.
Volgens mij houdt dat in dat 4.2 omwettelingen van de motor 1 omwetteling van je wiel is. Vandaar dat je met een diesel bak een hogere top zal halen met een lager toerental.
Ik zit zelf nu met mijn 1.1i bak op de gechipte ZX 1.4i motor. Me de ZX kilometer teller die tot de 200 loopt. Maar met iets plattere banden dan de orinele zx had.
Ik heb zelf wel GPS in de auto (pocket pc met tomtom3) als ik 50 rijd rij ik op gps ronde 45. Als ik 160 rij op GPS rond de 150. Gps heeft even tijd nodig dus je moet de snelheid ff aanhouden voor een goede meting.
Hoe harder je rijd. Hoe meer afwijking dus. Boven de 160 kan ik sowieso 10km/h afhalen. Uiteindelijk loopt ie op de teller wel naar de 200. Nog niet op zijn max geprobeerd. Bang voor boetes.
Beetje jammer dat ik een 1.1i bak heb. Een diesel bak zal zuiniger rijden.
Maja. Een 1.1i bak eronder trekt ie wel harder mee!
Maar dat zou dus betekenen dat de 1.1 carb bak nog zuiniger is als ik naar dit plaatje kijk?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
GTI heeft iig een kortere bak. De meesten zitten op 4000 r/min @ 120 km/h, de mijne op 3500-3600 en Joost mag weten hoe dat komt
Maar goed, daar komt ie:
Controle Meetmethode
187 km/h op mijn teller is wel een echte snelheid; heb 'm wel even vastgehouden en deed volgens de stopwatch 19,1 seconden over 10 hectometerpaaltjes. Reken even met me mee:
1000m / 19,1 = 52,36 m/s
52,36 * 3,6 = 188,5 km/h
Ik heb dezelfde meting over 10 hectometerpaaltjes ook ooit gedaan bij 120 km/h, en toen deed ik er 31,3 seconden over.
1000m / 31,3 = 31,95 m/s
31,95 * 3,6 = 115,0 km/h
de teller geeft dus gemiddeld 4,3% teveel aan.
dan doe ik:
(1/104,3%) * 195 km/h = 186,875 km/h
Vervolgens doe ik 188,500 - 186,875 = 1,625 km/h verschil
Verder ben ik landmeter van beroep geweest, heb ook weleens hectometerpaaltjes uitgezet, en dat uitzetten doe je met een nauwkeurigheid van 3 cm. Als er dus 10 cm in zit is het h??l erg veel op zo'n paaltje... dus dat is te verwaarlozen. Je zet ze met een tachimeter dan ook onafhankelijk uit over een lengte van zo'n 3 km; de onderlinge afwijking kan dus maximaal zo'n 20 cm worden.
Die 20cm is gelijk aan 0,00002, en dat mag ik ivm mijn meetnauwkeurigheid niet meer meecalculeren in m'n meetfout.
Conclusie: Mijn methode resulteert in een maximale meetfout van zo'n 2 km/h.
Wou je daar nou nog over gaan millimeterneuken?
Beargumentering Vermogensverschil
Dan verwacht je natuurlijk ook dat ik verklaar waarom mijn auto beter presteert dan de fabrieksopgave. Dat zie ik als volgt:
Bewijsvoering
Zo... ruzie maken is niet leuk. Een interessante discussie houden wel. Heb ik nog niet genoeg argumenten geleverd?
Vraag het dan eens aan Marc, die heeft namelijk een filmpje van het dashboard van mijn zilvergrijze AX. Mijn tellerafwijking is gegeven, in dat filmpje zie je het:
0-100 = < 10 sec. (105 km/h op de teller)
0-160 = < 30 sec.
En dat met een slechte start (wielspin), in de 1e versnelling geen volgas + door moeten schakelen bij 5000 r/min en in 2 ook geen volgas i.v.m. wielspin. Nergens over de 6000 r/min geweest, heel even in 4 geloof ik, om aan de 160 km/h te kunnen komen. Ik had namelijk last van een nat wegdek. Denk dat een 0-100 in 9,0 seconden op een goed droog wegdek en met een goeie start- en schakeltechniek mogelijk moet zijn, en dat is een aardig verschil met de 10,4 seconden van de fabrieksopgave. Zoveel extra pk's geeft zo'n Jamex-filtertje echt niet.
Nu jullie
Maar goed, daar komt ie:
Controle Meetmethode
187 km/h op mijn teller is wel een echte snelheid; heb 'm wel even vastgehouden en deed volgens de stopwatch 19,1 seconden over 10 hectometerpaaltjes. Reken even met me mee:
1000m / 19,1 = 52,36 m/s
52,36 * 3,6 = 188,5 km/h
Ik heb dezelfde meting over 10 hectometerpaaltjes ook ooit gedaan bij 120 km/h, en toen deed ik er 31,3 seconden over.
1000m / 31,3 = 31,95 m/s
31,95 * 3,6 = 115,0 km/h
de teller geeft dus gemiddeld 4,3% teveel aan.
dan doe ik:
(1/104,3%) * 195 km/h = 186,875 km/h
Vervolgens doe ik 188,500 - 186,875 = 1,625 km/h verschil
Verder ben ik landmeter van beroep geweest, heb ook weleens hectometerpaaltjes uitgezet, en dat uitzetten doe je met een nauwkeurigheid van 3 cm. Als er dus 10 cm in zit is het h??l erg veel op zo'n paaltje... dus dat is te verwaarlozen. Je zet ze met een tachimeter dan ook onafhankelijk uit over een lengte van zo'n 3 km; de onderlinge afwijking kan dus maximaal zo'n 20 cm worden.
Die 20cm is gelijk aan 0,00002, en dat mag ik ivm mijn meetnauwkeurigheid niet meer meecalculeren in m'n meetfout.
Conclusie: Mijn methode resulteert in een maximale meetfout van zo'n 2 km/h.
Wou je daar nou nog over gaan millimeterneuken?
Beargumentering Vermogensverschil
Dan verwacht je natuurlijk ook dat ik verklaar waarom mijn auto beter presteert dan de fabrieksopgave. Dat zie ik als volgt:
- Mijn auto is voorzien van een sportluchtfilter, en heeft dus de mogelijkheid om vrijer te ademen dan de auto die in de fabriek gebruikt is
- Mijn auto is ingelopen, dit waarschijnlijk in tegenstelling tot de auto die gebruikt is om te testen; dit zijn meestal auto's met h??l weinig kilometers (een paar honderd) - zo niet, dan zijn het vaak auto's die al flink afgetrapt zijn.
- Ook kan het zijn dat de testauto sowieso een zwak exemplaar is: automotoren mogen een bepaald percentage afwijken van de fabrieksopgave als ze nieuw zijn - als ik me niet vergis is dit percentage 7%. Zou je dus een originele AX GT inj. nemen, dan zijn er twee uitersten, waar mijn auto allebei tegenaan kan hangen: 0,93 * de standaardwaarden (dus 7% verlies) geeft 69,75 pk, top 165,5 km/h, 0-100 in 11,1 sec. Maarrr... 1,07 * de standaardwaarden (dus 7% winst) geeft 80,25 pk, top 190,5 km/h, 0-100 in 9,7 seconden! Zou dus betekenen dat mijn top nog binnen de standaarden valt..
Kijk voor de grap eens bij de autoweek-test van de Alfa Romeo 155 TS 1.8 16V. Ze geven op: 205 km/h en 0-100 in 10,0 seconden. Er is letterlijk geen enkele gezonde TS 1.8 16V die de 210 echte kilometers niet haalt en de 0-100 doet in meer dan 9,5 seconden. - Slijtage... ok, maar ga er eens vanuit dat de grootste oneffenheden in bijv. zuigers gedicht zijn met roet. Roet = lichter dan staal, en dus zijn mijn zuigers fractioneel lichter dan origineel!
- Verzachtende weersomstandigheden... Misschien was het wel 40 graden toen die test gereden werd? dan presteert zo'n blokje sowieso slechter, omdat er minder forse happen koele lucht binnenkomen. Dat merk je vooral heel goed bij auto's met een turbocompressor. En in Nederland is het sowieso kouder dan in Frankrijk!
- Is de motor tussendoor niet meer gewijzigd? Je ziet onder KDZ en KDY verschillende typen TU3 verschijnen in mijn lijst (een topic, ook ergens in het technisch-forum). En denk maar niet dat fabrikanten alle wijzigingen netjes bij de RDW komen doorgeven hoor! Ik weet het toevallig van die Alfa Romeo's - er zijn exemplaren van die 1.8 16V die een experimentele 150 pk-motor onder de kap hebben. Is een bepaalde serie motornummers, alleen gebouwd in '97, omdat Alfa de motoren wilde opwaarderen voor de 156. Uiteindelijk is die motor 144 pk gaan leveren ipv de 140 uit de 155, en is dit later weer teruggedraaid i.v.m. het veel hogere verbruik in de praktijk. Er zijn zelfs een aantal Evoluzione 16V's en Evoluzione 2.0 16V's Nederland in gekomen onder de noemer "1.8 16V" en "2.0 16V" - dan heb je dus een auto met respectievelijk 193 of 200 pk terwijl er 140 of 150 pk op het kentekenbewijs staat!
Bewijsvoering
Zo... ruzie maken is niet leuk. Een interessante discussie houden wel. Heb ik nog niet genoeg argumenten geleverd?
Vraag het dan eens aan Marc, die heeft namelijk een filmpje van het dashboard van mijn zilvergrijze AX. Mijn tellerafwijking is gegeven, in dat filmpje zie je het:
0-100 = < 10 sec. (105 km/h op de teller)
0-160 = < 30 sec.
En dat met een slechte start (wielspin), in de 1e versnelling geen volgas + door moeten schakelen bij 5000 r/min en in 2 ook geen volgas i.v.m. wielspin. Nergens over de 6000 r/min geweest, heel even in 4 geloof ik, om aan de 160 km/h te kunnen komen. Ik had namelijk last van een nat wegdek. Denk dat een 0-100 in 9,0 seconden op een goed droog wegdek en met een goeie start- en schakeltechniek mogelijk moet zijn, en dat is een aardig verschil met de 10,4 seconden van de fabrieksopgave. Zoveel extra pk's geeft zo'n Jamex-filtertje echt niet.
Nu jullie
Last edited by kevin.broke on WedApr06, 2005 3:10:11 AM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Overigens nog een kleine opmerking: GPS heeft een nauwkeurigheid van +/- 30 meter, dat wordt op snelheid natuurlijk alleen maar erger, en ik heb het nog niet eens over satfoutjes. GPS is dus inderdaad onnauwkeuriger dan hectometerpaaltjes tellen, want op 15 meter nauwkeurig is ?cht wel te schatten wanneer je op een stopwatchknopje moet duwen!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
kakanox wrote:Overigens nog een kleine opmerking: GPS heeft een nauwkeurigheid van +/- 30 meter, dat wordt op snelheid natuurlijk alleen maar erger, en ik heb het nog niet eens over satfoutjes. GPS is dus inderdaad onnauwkeuriger dan hectometerpaaltjes tellen, want op 15 meter nauwkeurig is ?cht wel te schatten wanneer je op een stopwatchknopje moet duwen!
hmz TomTom op de HP Compaq pocket PC met verbinding met 6 statelieten of meer is echt wel naukeuriger dan 30 meter! Hij ziet zelfs op welke rijbaan je rijd...
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Euhm, de nauwkeurigheid van gps is een meter of 2 maar echt geen 30 meter. Hoe kan zo'n ding je anders vertellen of je op je bestemming bent aangekomen? Dit zegt ie ook pas als je precies voor het huis staat, en zoals Kakelbont al zegt, hij weet ook op welke rijbaan je rijd, dus dat wil zeggen dat ie niet eens een afwijking van 2 meter kan hebben!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Kakanox, er kloppen een aantal zaken niet in je beargumentering. Ik wil trouwens absoluut geen ruzie maken ofzo hoor, gewoon discusieren, kijk uiteindelijk maakt het me toch niets uit, de snelste of coolste ax heb ik in de club toch niet ! Wel denk ik dat sommige mensen zich rijk rekenen, vandaar de post...
*sportluchtfilter, je hebt gelijk het zou zomaar kunnen schelen. Wel denk ik dat zolang je alleen het filter vervangt er niets of nauwelijks iets gebeurd aangezien de toevoer van lucht aan de motor natuurlijk door de fabriek berekend is en het standaard filter daar prima in voorziet. Waarom zou de fabriek hun standaard ax door een rietje laten ademen nietwaar? Kortom wellicht verschil, maar verwacht niet te veel
*Een niet ingelopen auto om mee te testen door de fabriek? Ik denk dat ze daar minstens zo veel weten over motoren en auto's als wij. Ze zullen niet zo stom zijn om met een slecht ingereden auto te gaan testen omdat ze indien ze slechtere prestaties moeten opgeven hun concurrentiepositie verzwakken.
*zwak exemplaar testauto: ten eerste worden er meerdere auto's getest, en zullen de opgegeven cijfers een gemiddelde zijn. De 7% afwijking waar je het over hebt: tja zou kunnen ik ken de cijfers niet, maar mijn logisch verstand zegt dat 7% een hoop is voor een compleet automatisch geproduceerde motor die ook nog eens per honderdduizenden zo niet miljoenen gemaakt is (denk ook aan peugeot e.d.) en waar dus alle productietoleranties geminimaliseerd zijn. Het doorrekenen van 7% vermogensverschil naar 7% hogere top/acceleratie slaat nergens op, dan komen de formules voor luchtweerstand e.d. kijken bij de topsnelheid (kwadratisch verband) en bij acceleratie heb je factoren als grip e.d. Bovendien heb je het over 7% aan het blok en niet 7% aan de wielen.
*Slijtage: je zuigers zijn lichter door slijtage en dus loopt je motor harder?? Haha laat me niet lachen, het verschil is 0,0000 bovendien elke oneffenheid levert verlies op door een niet meer optimale vorm van de zuiger en GEEN voordeel door gewichtsvermindering...
*verzachtende omstandigheden: zie eerder in deze post, bij Citroen snappen ze ook wel dat omstandigheden een rol spelen, ze zullen de topsnelheid niet gaan testen met windkracht 8 tegen natuurlijk, ook weer gezien de concurrentiepositie.
*je verhaal over de aparte motorseries? Tja zou kunnen idd, heb dr niet eerder over gehoord, maar dat lijkt me de enige plausibele reden voor afwijkende prestaties naar boven.
*GPS onnauwkeurig? Nee helaas, ze hebben weliswaar een onnauwkeurige plaatsbepaling door beperkingen van onze amerikaanse vrienden die het systeem runnen, maar voor het berekenen van een gem. snelheid is gps ideaal omdat het over een langere periode dus bijv 10 sec, wel degelijk zeer nauwkeurig is. Hectometerpaaltjes werken ook prima, maar dan meer over bijv 10km gemeten, en de kans dat je snelheid dan varieert is behoorlijk groot hoe hard je ook je best doet..
*sportluchtfilter, je hebt gelijk het zou zomaar kunnen schelen. Wel denk ik dat zolang je alleen het filter vervangt er niets of nauwelijks iets gebeurd aangezien de toevoer van lucht aan de motor natuurlijk door de fabriek berekend is en het standaard filter daar prima in voorziet. Waarom zou de fabriek hun standaard ax door een rietje laten ademen nietwaar? Kortom wellicht verschil, maar verwacht niet te veel
*Een niet ingelopen auto om mee te testen door de fabriek? Ik denk dat ze daar minstens zo veel weten over motoren en auto's als wij. Ze zullen niet zo stom zijn om met een slecht ingereden auto te gaan testen omdat ze indien ze slechtere prestaties moeten opgeven hun concurrentiepositie verzwakken.
*zwak exemplaar testauto: ten eerste worden er meerdere auto's getest, en zullen de opgegeven cijfers een gemiddelde zijn. De 7% afwijking waar je het over hebt: tja zou kunnen ik ken de cijfers niet, maar mijn logisch verstand zegt dat 7% een hoop is voor een compleet automatisch geproduceerde motor die ook nog eens per honderdduizenden zo niet miljoenen gemaakt is (denk ook aan peugeot e.d.) en waar dus alle productietoleranties geminimaliseerd zijn. Het doorrekenen van 7% vermogensverschil naar 7% hogere top/acceleratie slaat nergens op, dan komen de formules voor luchtweerstand e.d. kijken bij de topsnelheid (kwadratisch verband) en bij acceleratie heb je factoren als grip e.d. Bovendien heb je het over 7% aan het blok en niet 7% aan de wielen.
*Slijtage: je zuigers zijn lichter door slijtage en dus loopt je motor harder?? Haha laat me niet lachen, het verschil is 0,0000 bovendien elke oneffenheid levert verlies op door een niet meer optimale vorm van de zuiger en GEEN voordeel door gewichtsvermindering...
*verzachtende omstandigheden: zie eerder in deze post, bij Citroen snappen ze ook wel dat omstandigheden een rol spelen, ze zullen de topsnelheid niet gaan testen met windkracht 8 tegen natuurlijk, ook weer gezien de concurrentiepositie.
*je verhaal over de aparte motorseries? Tja zou kunnen idd, heb dr niet eerder over gehoord, maar dat lijkt me de enige plausibele reden voor afwijkende prestaties naar boven.
*GPS onnauwkeurig? Nee helaas, ze hebben weliswaar een onnauwkeurige plaatsbepaling door beperkingen van onze amerikaanse vrienden die het systeem runnen, maar voor het berekenen van een gem. snelheid is gps ideaal omdat het over een langere periode dus bijv 10 sec, wel degelijk zeer nauwkeurig is. Hectometerpaaltjes werken ook prima, maar dan meer over bijv 10km gemeten, en de kans dat je snelheid dan varieert is behoorlijk groot hoe hard je ook je best doet..
er zijn wel vrij grote verschillen tussen auto's onderling.....
7% verschil op het vermogen zou mij niet verbazen.
ik heb 2 gtjes 1x type 1 inj 1x type 2 de type 2 heeft volgens mij toch andere bakverhoudingen ofzo....
hij heeft 13" wieltjes maar accelereert veel minder dan de type 1 met 14" bandjes.....
de top van de typ1 komt ook wel voorbij de 160 maar na de 160 vind ik t niet meer leuk(geen geduld) de type 2 heeft minder moeite met doortrekken naar 170...
dus er zijn gewoon veel verschillen tussen de motoren en bakken
btw. ik vind dat de 1,1tjes wel erg snel zijn als ik t vergelijk met de gtjes waar ik in heb gereden
mijn exax-kway had geen serieuze accelratie meer na de 140 ik vond het zowieso dat zn 4 eeen overdrive was snel naar de 120 in zn 3 en dan doorrijden in zn 4..
7% verschil op het vermogen zou mij niet verbazen.
ik heb 2 gtjes 1x type 1 inj 1x type 2 de type 2 heeft volgens mij toch andere bakverhoudingen ofzo....
hij heeft 13" wieltjes maar accelereert veel minder dan de type 1 met 14" bandjes.....
de top van de typ1 komt ook wel voorbij de 160 maar na de 160 vind ik t niet meer leuk(geen geduld) de type 2 heeft minder moeite met doortrekken naar 170...
dus er zijn gewoon veel verschillen tussen de motoren en bakken
btw. ik vind dat de 1,1tjes wel erg snel zijn als ik t vergelijk met de gtjes waar ik in heb gereden
mijn exax-kway had geen serieuze accelratie meer na de 140 ik vond het zowieso dat zn 4 eeen overdrive was snel naar de 120 in zn 3 en dan doorrijden in zn 4..
hmm.... volgens mij heeft de vorige eigenaar nooit gas durven te geven in mijn auto.. toen ik hem net had.. kreeg ik hem met veel moeite op 180... na een tijdje.. wat doorrijden ..
en morgen komt mn orginele middendemper zonder kat er weer onder.. die is 3 mm diker dan wat er nu onder zit orginele GT...
en misschien als ik joris de volgende x er uit gooi dat de 200 er in zit..
en morgen komt mn orginele middendemper zonder kat er weer onder.. die is 3 mm diker dan wat er nu onder zit orginele GT...
en misschien als ik joris de volgende x er uit gooi dat de 200 er in zit..
Nou zeg. Als ik dat plaatje hierboven zie moet ik nog een flink stuk harder kunnen.
Bij mij staat ie op de 190 met 5500 toeren. Maar volgens mij gaat ie bij mij nooit op de 6200 toeren komen. Dan wil die gewoon niet meer.
Denk al zou die 6200 toeren draaien wat bij mij niet gaat lukken in zijn 5 dat ik flink boven de 200 zou zitten.
Is dat trouwens een standaard tellerunit? Ik heb die meest rechtse meter niet. Kan er weer een andere tellerunit op mijn wenslijst.
Bij mij staat ie op de 190 met 5500 toeren. Maar volgens mij gaat ie bij mij nooit op de 6200 toeren komen. Dan wil die gewoon niet meer.
Denk al zou die 6200 toeren draaien wat bij mij niet gaat lukken in zijn 5 dat ik flink boven de 200 zou zitten.
Is dat trouwens een standaard tellerunit? Ik heb die meest rechtse meter niet. Kan er weer een andere tellerunit op mijn wenslijst.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.