VEEL GELUK GEHAD!!!

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

AX_Powah
AX Master
AX Master

VEEL GELUK GEHAD!!!

Post by AX_Powah »

:shock: Net veel geluk gehad :shock:

Ik reed in eerde op n rotonde, begint mijn auto te schudden, ikke direct naar de kant om te kijken wat t was. Kon nix op merken en de wielen zaten ook goed vast...niet dus, 1meter rij ik verder ligt me linker voorwiel eraf :shock: De auto ruste nog op de velg!
Gelukkig woonde r een lid van DTT daar in de straat en hebben we m opgekrikt en de velg weer gemonteerd.(kende hem nog niet, nu wel )

Schade: linker voorscherm maar kan maandag al een andere ophalen, me skirts zijn eraf maar niet beschadigd (en heb toch andere ) Ik ben gelijk naar de garage gegaan om alles te laten uitbalanceren en vastzetten.

Oorzaak: We hadden de velgen, spoorverbreders en schijven onvoldoende schoongemaakt waardoor de wielen een beetje trilde aan de voorkant en daardoor zijn de bouten losgelopen i.c.m niet uitgebalanceerd zijn vd wielen.

Ben blij dat er (nauwelijks) geen schade is en woensdag is alles weer zoals t was maar t was wel ff schrikken
Last edited by AX_Powah on FriMar18, 2005 1:10:16 PM, edited 1 time in total.
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Blij dat het niet op de snelweg gebeurde :shock:
Kijk uit, een Cactussssss

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

Ja idd maar ik ben zoiezo nog maar 2x op de snelweg geweest omdat me banden niet waren uitgebalanceerd!
Mzzls Geert
Image

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Perconte »

pfew :shock: en hij leeft nog lang en gelukkig.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bokkie »

??n woord: Mazzelaar

Voor het zelfde geld knor je daar met 80 km door rooy ofzo, komt je wiel ineens langszetten. Zie dan maar es stil te komen "en" koers te behouden.

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

:) IK BEN WEER BLIJ :)

* Ophangpuntjes waren krom van het zijscherm en die heb ik net rechtgebogen
* De deuk in het zijscherm heb ik redelijk kunnen terugbuigen, maar is nix meer van te zien want de sideskirts zitten ervoor.

In 1,5 uur weer gefixt! ik ben blij :D
Mzzls Geert
Image

Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Wolfje »

wow schrikken!
I don't like my AX,I love it!!!

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Oei....... Gelukkig leeft de AX nog!!!! :wav:

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

mazzelaar! Thnks de DTT en Atmozz geloof ik ook!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ax_Dude »

Een goede engelbewaarder is nooit ver weg :wink: Heb je idd geluk gehad, als je dan denkt dat zoiets ook kan gebeuren tegen 120/h ofzo :?

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by menmulder »

Ik heb het een keer gehad met mijn oldtimer en dat met 80 km per uur ik heb echt doodsangsten uitgestaan poeeeeeeeee

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bokkie »

Angstzweet op plekken waarvan je nog nooit geweten hebt dat je daar ook porien had :P

Een keer de bocht uitgevlogen met mn micra (terwijl een maat van me achter het stuur zat), dan zie je ok zo?n leuke slowmotion aan je voorbij gaan. gelukkig al lang geleden en met een (achteraf gelukkig) zeer goede afloop.

Slaat verder niet op een afgelopen wiel, maar angstzweet was er zeker :P

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by menmulder »

bokkie wrote:Angstzweet op plekken waarvan je nog nooit geweten hebt dat je daar ook porien had :P

Een keer de bocht uitgevlogen met mn micra (terwijl een maat van me achter het stuur zat), dan zie je ok zo?n leuke slowmotion aan je voorbij gaan. gelukkig al lang geleden en met een (achteraf gelukkig) zeer goede afloop.

mhh hier met minder prettige afloop ik had 3 maanden een auto een golf 1.9TD het regende een beetje rijd ik op een overgang van een snelweg +- 70 zo hard rijd ik daar altijd ligt er blad op de weg begint me achterkant te glijden ik voorzichtig tegensturen maar helaas vast tegen de vangrail :oops: wat moet je trouwens doen als je achterkant begint te glijden?????

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bokkie »

euhm, schietgebedje doen en "proberen" tegen te sturen (meestal ben je daar al te laat mee omdat het eigenlijk altijd onverwacht gebeurt).

iig altijd in de richting blijven sturen waar je heen wilt, en hopelijk komt de achterkant weer in een lijn met de voorkant.

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

idd maar niet maximaal want dan kan het wel eens eindigen in een koprol als de achterkant weer grip pakt..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Tegensturen en gas geven. Je achterwielen willen je inhalen als je gasgeeft gaan ze weer achter je rijden. In theorie.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Sander wrote:Tegensturen en gas geven. Je achterwielen willen je inhalen als je gasgeeft gaan ze weer achter je rijden. In theorie.

Ghehe, kun je goed oefenen in de sneeuw :P

Toch sta ik nog steeds vertsteld vd wegligging van een AX :roll: Heel veel onderstuur dat wel, maar nooit uitbreken aan de achterkant....
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Ga dan eens goed hard een bocht in en laat je gas in een keer los.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Sander wrote:Ga dan eens goed hard een bocht in en laat je gas in een keer los.

Hahahaha, ervaring mee dan? :P

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

menmulder wrote:
bokkie wrote:Angstzweet op plekken waarvan je nog nooit geweten hebt dat je daar ook porien had :P

mhh hier met minder prettige afloop ik had 3 maanden een auto een golf 1.9TD het regende een beetje rijd ik op een overgang van een snelweg +- 70 zo hard rijd ik daar altijd ligt er blad op de weg begint me achterkant te glijden ik voorzichtig tegensturen maar helaas vast tegen de vangrail :oops: wat moet je trouwens doen als je achterkant begint te glijden?????

Ik zou zeggen: Tegensturen
Dat is wat mij is aangeleerd. Altijd tegensturen, in de richting waar je eigenlijk heen wilt. Maar ik heb 2 weken geleden met een plotselinge hagelbui pcies etzelfde gehad. Opeens begint de achterkant te glijden op een manier wat je eigenlijk niet wilt hebben en je stuurt wel tegen, maar de auto glijdt gewoon door tot ie naast je zit en dan rij je gewoon ergens tegenaan. In mijn geval een simpel hekje. Gelukkig geen ander verkeer waar ik tegenaan kon rijden of wat tegen mij aan kon rijden, maar et had zomaar slechter af kunnen lopen. Ben er zonder kleerscheuren of een schrammetje afgekomen namelijk :)
Heel veel mazzel

Maar goed, toen de auto net begon te glijden, stuurde ik al wel meteen tegen, maar ik had daarna toch echt het idee dat het tegensturen er alleen voor zorgde dat ik niet rechts de baan af schoot, maar meteen door naar links vloog. Het was een soort van "slingshot-actie". Precies wat de achterkant nodig had om helemaal uit controle weg te glijden. Volgens mij heb je dat toch wel altijd als hij goed begint te glijden op een erg glad wegdek :o Je correctie is teveel en dus ook weer niet goed... :?

Post Reply