VEEL GELUK GEHAD!!!
Moderators: Rock's, webmasters
VEEL GELUK GEHAD!!!
Net veel geluk gehad
Ik reed in eerde op n rotonde, begint mijn auto te schudden, ikke direct naar de kant om te kijken wat t was. Kon nix op merken en de wielen zaten ook goed vast...niet dus, 1meter rij ik verder ligt me linker voorwiel eraf De auto ruste nog op de velg!
Gelukkig woonde r een lid van DTT daar in de straat en hebben we m opgekrikt en de velg weer gemonteerd.(kende hem nog niet, nu wel )
Schade: linker voorscherm maar kan maandag al een andere ophalen, me skirts zijn eraf maar niet beschadigd (en heb toch andere ) Ik ben gelijk naar de garage gegaan om alles te laten uitbalanceren en vastzetten.
Oorzaak: We hadden de velgen, spoorverbreders en schijven onvoldoende schoongemaakt waardoor de wielen een beetje trilde aan de voorkant en daardoor zijn de bouten losgelopen i.c.m niet uitgebalanceerd zijn vd wielen.
Ben blij dat er (nauwelijks) geen schade is en woensdag is alles weer zoals t was maar t was wel ff schrikken
Ik reed in eerde op n rotonde, begint mijn auto te schudden, ikke direct naar de kant om te kijken wat t was. Kon nix op merken en de wielen zaten ook goed vast...niet dus, 1meter rij ik verder ligt me linker voorwiel eraf De auto ruste nog op de velg!
Gelukkig woonde r een lid van DTT daar in de straat en hebben we m opgekrikt en de velg weer gemonteerd.(kende hem nog niet, nu wel )
Schade: linker voorscherm maar kan maandag al een andere ophalen, me skirts zijn eraf maar niet beschadigd (en heb toch andere ) Ik ben gelijk naar de garage gegaan om alles te laten uitbalanceren en vastzetten.
Oorzaak: We hadden de velgen, spoorverbreders en schijven onvoldoende schoongemaakt waardoor de wielen een beetje trilde aan de voorkant en daardoor zijn de bouten losgelopen i.c.m niet uitgebalanceerd zijn vd wielen.
Ben blij dat er (nauwelijks) geen schade is en woensdag is alles weer zoals t was maar t was wel ff schrikken
Last edited by AX_Powah on FriMar18, 2005 1:10:16 PM, edited 1 time in total.
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
Angstzweet op plekken waarvan je nog nooit geweten hebt dat je daar ook porien had
Een keer de bocht uitgevlogen met mn micra (terwijl een maat van me achter het stuur zat), dan zie je ok zo?n leuke slowmotion aan je voorbij gaan. gelukkig al lang geleden en met een (achteraf gelukkig) zeer goede afloop.
Slaat verder niet op een afgelopen wiel, maar angstzweet was er zeker
Een keer de bocht uitgevlogen met mn micra (terwijl een maat van me achter het stuur zat), dan zie je ok zo?n leuke slowmotion aan je voorbij gaan. gelukkig al lang geleden en met een (achteraf gelukkig) zeer goede afloop.
bokkie wrote:Angstzweet op plekken waarvan je nog nooit geweten hebt dat je daar ook porien had
mhh hier met minder prettige afloop ik had 3 maanden een auto een golf 1.9TD het regende een beetje rijd ik op een overgang van een snelweg +- 70 zo hard rijd ik daar altijd ligt er blad op de weg begint me achterkant te glijden ik voorzichtig tegensturen maar helaas vast tegen de vangrail wat moet je trouwens doen als je achterkant begint te glijden?????
-
- AX super weirdo
Sander wrote:Tegensturen en gas geven. Je achterwielen willen je inhalen als je gasgeeft gaan ze weer achter je rijden. In theorie.
Ghehe, kun je goed oefenen in de sneeuw
Toch sta ik nog steeds vertsteld vd wegligging van een AX Heel veel onderstuur dat wel, maar nooit uitbreken aan de achterkant....
Freude am Fahren.
menmulder wrote:bokkie wrote:Angstzweet op plekken waarvan je nog nooit geweten hebt dat je daar ook porien had
mhh hier met minder prettige afloop ik had 3 maanden een auto een golf 1.9TD het regende een beetje rijd ik op een overgang van een snelweg +- 70 zo hard rijd ik daar altijd ligt er blad op de weg begint me achterkant te glijden ik voorzichtig tegensturen maar helaas vast tegen de vangrail wat moet je trouwens doen als je achterkant begint te glijden?????
Ik zou zeggen: Tegensturen
Dat is wat mij is aangeleerd. Altijd tegensturen, in de richting waar je eigenlijk heen wilt. Maar ik heb 2 weken geleden met een plotselinge hagelbui pcies etzelfde gehad. Opeens begint de achterkant te glijden op een manier wat je eigenlijk niet wilt hebben en je stuurt wel tegen, maar de auto glijdt gewoon door tot ie naast je zit en dan rij je gewoon ergens tegenaan. In mijn geval een simpel hekje. Gelukkig geen ander verkeer waar ik tegenaan kon rijden of wat tegen mij aan kon rijden, maar et had zomaar slechter af kunnen lopen. Ben er zonder kleerscheuren of een schrammetje afgekomen namelijk
Heel veel mazzel
Maar goed, toen de auto net begon te glijden, stuurde ik al wel meteen tegen, maar ik had daarna toch echt het idee dat het tegensturen er alleen voor zorgde dat ik niet rechts de baan af schoot, maar meteen door naar links vloog. Het was een soort van "slingshot-actie". Precies wat de achterkant nodig had om helemaal uit controle weg te glijden. Volgens mij heb je dat toch wel altijd als hij goed begint te glijden op een erg glad wegdek Je correctie is teveel en dus ook weer niet goed...