Sinds ik de diesel heb, ben ik al op, rond of onder een ax te vinden. TOF niks mis mee. Als er een probleem is en ik los het op vind ik dat alleen maar prachtig. Bijvoorbeeld met het niet werkend koelsysteem; nieuwe thermostaat, kachelslangen, slangklemmen etc. Of toen ik de koppaking vervangen heb. Veel werk, maar het loont de moeite.
Nu tijdens de keuring bleek dat de linker achterrem niet goed was begon ik vol goede moed om deze even te vervangen. Voor de zekerheid wou ik de complete ankerplaat vervangen met die van mn 1.1 k-way. (dus waar alle remonderdelen zoals remcilinder, mechanisme en handremkabel aan hangen). De achteremmen van de k-way waren immers vorig jaar nog vernieuwd.
Probleem 1: De ankerplaat op de diesel zit muurvast op de veerpoot. M'n torx bitje brak er op af en met de hartstalen versie draaide alle bouten dol. kl*te dus. En dat terwijl die van de k-way met wat vloeken zo los ging. (k-way is 4 jaar ouder!!!).
Enfin, de ankerplaat maar houden zitten en alleen de remcilinder overzetten. OOK VASTGEROEST Met het losdraaien brak zelfd de koperen remleiding

Nouja remcilinder ook maar laten zitten. Deze doet het immers nog. Toen dus maar het mechanisme en remschoenen overgezet. Dat ging wel.
Remtrommel en wiel er weer op en ontluchten maar.
rechtsachter: prima ontlucht
linksachter: onluchtingsboutje ging met veel moeite en tijd toch los, en prima ontlucht
rechtsvoor: Onluchtingsnippel breekt bij het minste gelijk glad af!
linksvoor: ging wel goed.
Uitboren van de remklauw rechtsvoor was een kl*te werk, en na 2 uur bleek het geen reet uit te maken omdat het toch niet ging. Ook brak de rubber remleiding nog af bij het losdraaien. De dag erna een andere remklauw gehaald van een ZX EN een nieuwe remslang en deze allebei gemonteerd rechtsvoor.
Toen weer ontluchten en dat ging allemaal goed. JIPPIE!!
Even op de handrem zetten. KNAK de handremkabel brak af aaarhg.... Weer linksachter de trommel open om de oude kabel eruit te vrotten. Brak ook nog de handremkabel geleider af in de ankerplaat van de achterrem. Kon ik ook deze nog uit gaan boren, en met de dremel bijschuren. Dit duurde een hele avond. Uiteindelijk de nieuwe kabel weer door het gat gevrot, bleek dat door het geschuur de kabel te lang was geworden zodat de handremkabel niet goed gespannen kon worden. Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om de handrem te spannen en nu is tie dus klaar. Voorlopig.
Al met al wordt ik er niet vrolijk van, zoveel tegenslag. ALLES maar dan ook ALLES zit muurvast aan die auto. Daar wordt je niet vrolijk van.
Ik heb citroen wat vervloekt afgelopen week

Tot zover mijn zielige verhaal. Sorry dat het zo lang werd

Groeten Rob