na het vevangen van de remschoenen aan beide kanten, wil 1 van de 2 remtrommels er moeilijk op. wanneer het er helemaal opzit loopt het aan. ik heb ook een stuk gereden met de auto en het hele zaakje werd warm/heet. het gaat in feite om 1 remschoen die aanloopt (dat zie ik aan de sporen op de remvoering) en de remschoen staat maximaal naar binnen.
weet iemand misschien een oplossing?
opzetten remtrommel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: opzetten remtrommel
Je hebt de boel met het zelfstelmechanisme gereset? Zitten de remschoenen 100% goed? Heb je de juiste remschoenen gekocht? Heb je ook de remcilinder vervangen, zo ja, door het juiste type?
i9k denk dat je makkelijker moet denken..
het zelfstelmechanisme zal je wel tever naar buiten gesteld hebebn waardoor de remschoenen helemaal naar buiten staan. Als je dit even los haalt dan kandie er zo op.. en dan dus weer terugstellen! Of nu het toch al erop zit.. gewoon het palletje beetje bewegen zodattie 1/2 tandjes terug springt..
alle type remcilinders/schoenen zijn naar mijn weten hetzelfde behalve die van een GTI maar die krijg je dr echt niet onder
het zelfstelmechanisme zal je wel tever naar buiten gesteld hebebn waardoor de remschoenen helemaal naar buiten staan. Als je dit even los haalt dan kandie er zo op.. en dan dus weer terugstellen! Of nu het toch al erop zit.. gewoon het palletje beetje bewegen zodattie 1/2 tandjes terug springt..
alle type remcilinders/schoenen zijn naar mijn weten hetzelfde behalve die van een GTI maar die krijg je dr echt niet onder
ik heb geen nieuwe remcilinders erop zitten. en het zijn de juiste remschoenen, deze zijn trouwens allemaal hetzelfde volgens mij. stelmechanisme is helemaal terug en de handremkabel los.
heb de schoenen nogmaals losgehaald en ik merkte op dat de remschoen die aanliep verdraaid erop zit. dit komt volgens mij door de 2 veren die aan deze kant vastzitten en deze daarheen trekken.
vind het maar vaag, er lijkt niets fouts te zitten.
heb de schoenen nogmaals losgehaald en ik merkte op dat de remschoen die aanliep verdraaid erop zit. dit komt volgens mij door de 2 veren die aan deze kant vastzitten en deze daarheen trekken.
vind het maar vaag, er lijkt niets fouts te zitten.