opzetten remtrommel

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
batman
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: WedFeb02, 2005 10:49:36 AM
Location: Mol (Belgie) en Delft

opzetten remtrommel

Post by batman »

na het vevangen van de remschoenen aan beide kanten, wil 1 van de 2 remtrommels er moeilijk op. wanneer het er helemaal opzit loopt het aan. ik heb ook een stuk gereden met de auto en het hele zaakje werd warm/heet. het gaat in feite om 1 remschoen die aanloopt (dat zie ik aan de sporen op de remvoering) en de remschoen staat maximaal naar binnen.
weet iemand misschien een oplossing?

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Re: opzetten remtrommel

Post by Handjes »

Je hebt de boel met het zelfstelmechanisme gereset? Zitten de remschoenen 100% goed? Heb je de juiste remschoenen gekocht? Heb je ook de remcilinder vervangen, zo ja, door het juiste type?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

i9k denk dat je makkelijker moet denken..

het zelfstelmechanisme zal je wel tever naar buiten gesteld hebebn waardoor de remschoenen helemaal naar buiten staan. Als je dit even los haalt dan kandie er zo op.. en dan dus weer terugstellen! Of nu het toch al erop zit.. gewoon het palletje beetje bewegen zodattie 1/2 tandjes terug springt..

alle type remcilinders/schoenen zijn naar mijn weten hetzelfde behalve die van een GTI maar die krijg je dr echt niet onder
Image

batman
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: WedFeb02, 2005 10:49:36 AM
Location: Mol (Belgie) en Delft

Post by batman »

ik heb geen nieuwe remcilinders erop zitten. en het zijn de juiste remschoenen, deze zijn trouwens allemaal hetzelfde volgens mij. stelmechanisme is helemaal terug en de handremkabel los.

heb de schoenen nogmaals losgehaald en ik merkte op dat de remschoen die aanliep verdraaid erop zit. dit komt volgens mij door de 2 veren die aan deze kant vastzitten en deze daarheen trekken.

vind het maar vaag, er lijkt niets fouts te zitten. :?

batman
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: WedFeb02, 2005 10:49:36 AM
Location: Mol (Belgie) en Delft

Post by batman »

volgens mij ligt het probleem bij de remcilinder. op eerste gezicht zag deze er nog goed uit, maar misschien zijn deze helemaal rot. ik zag er morgen nog eens naar kijken...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

batman wrote:volgens mij ligt het probleem bij de remcilinder. op eerste gezicht zag deze er nog goed uit, maar misschien zijn deze helemaal rot. ik zag er morgen nog eens naar kijken...


die eens helemaal inknijpen? dus ff die zuigers helemaal naar binnen duwen en dan kijken of het werkt?
Image

batman
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: WedFeb02, 2005 10:49:36 AM
Location: Mol (Belgie) en Delft

Post by batman »

ik denk dat ik maar nieuwe remcilinders erop zet nu ik toch bezig ben. en verse remvloeistof. hoeveel remvloeistof gaat er trouwens in? en dot 4 is goed toch?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

het ligt aan het stelmechanisme wat te ver uit staat 100% zeker uit ervaring.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply