Zo, wij zijn bijna compleet: Vandaag tank opgehaald bij PeterM en nu de draadboom even aan het checken: Ik heb een paar stekkertjes waarvan ik niet weet waar ze voor zijn:
Aan de achterkant van het blok, een stekkertje waarvan de Haynes zegt dat het een Canister Discharge Solenoid moet aansluiten
Weet iemand of dat klopt en wat er dan precies aan vast moet?
Volgens mij moet daar nog een onderdeel bij aan zitten, dat naar het koolstoffilter loopt dat een 1.4 onder het scherm aan de passagierskant heeft zitten, ene kant gaat naar het filter, andere kant achterop bij de luchtinlaat, als ik het me goed herinner, een 1.1 heeft ook zoiets dr zitten volgens mij
hey Roben, is het al gelukt met het motortje?? Was ook nog ff benieuwd wat nou de motorcode is van het blok wat je had aangeschaft, weten we meteen of onze nou dezelfde zijn..
Yo Buks,
heb een KDZ blok. En nee, hij ligt er nog niet in, dit weekend was het er nog niet van gekomen. Volgend weekend lijkt me ook niet zo'n goed idee... Dus het wordt 19 maart. Ik kom deze week nog wel even bij je langs als je tijd hebt. Met een fototoestel om wat foto's van je blok te maken, er zijn nog een paar dingetjes niet helemaal duidelijk...
heb je dus helaas voor jou exact hetzelfde blok wat ik ook heb, niet meer pk's dus Wel zul je denk ik mocht het allemaal vlekkeloos gaan een lekker licht autotje hebben, dus hij zal wel sneller gaan gok ik!
Nee, open luchtfilter helpt volgens mij echt zo goed als niets. Maakt alleen veel herrie... Eerst dit allemaal maar es lopend krijgen, dan zie ik wel verder.
Ik zag in de datasheet dat mijn blok een compressie heeft van 1: 8,8 terwijl nieuwere 1.4en 1:9,3 hebben. Mischien laat ik de kop dus ooit nog eens een endje vlakken. Wat zou dat icm een stalen pakking ongeveer kosten?
Hij doet het!
Vanmiddag ga ie de eerste tekenen van leven en ik heb nu inmiddels al een rondje over de gracht gescheurd.... Zonder uitlaat nog, dus dat viel wel op.
Het gekloot dat dit was, was het eerlijk gezegd niet waard. Je bent er namelijk niet met een blokje van 75E... In totaal heeft het waarschijnlijk zo'n 300E gekost. Das wel wat veel voor een Ax uit 87. Maar goed, een leerzame ervaring is het wel.
Bedankt allen voor de goede adviezen en onderdelen!
Bas R wrote:Hij doet het! Vanmiddag ga ie de eerste tekenen van leven en ik heb nu inmiddels al een rondje over de gracht gescheurd.... Zonder uitlaat nog, dus dat viel wel op.
Het gekloot dat dit was, was het eerlijk gezegd niet waard. Je bent er namelijk niet met een blokje van 75E... In totaal heeft het waarschijnlijk zo'n 300E gekost. Das wel wat veel voor een AX uit 87. Maar goed, een leerzame ervaring is het wel.
Bedankt allen voor de goede adviezen en onderdelen!
groet, Bas
Dan heb je toch iets niet goed gedaan denk ik, zoveel kosten zitten dr verder niet aan hoor bij ombouw, hooguit andere tank + pomp, en nog wat ander klein los spul