Ik krijg mijn verstralers nie aangesloten!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Ik krijg mijn verstralers nie aangesloten!

Post by thommes »

Ik heb een GT bumpertje gekocht en daarbij heb ik nog verstralers gehaald. Tweedehands hoor dat wel.

Ik heb nieuwe pitjes gehaald dus die moeten het doen. Ik heb vanaf die pitjes de draadjes verbonden en naar binnen in de auto door een schakelaar en weer naar buiten op de plus van de accu gedaan. De min heb ik ook vanaf de verstraler gehaald en bij elkaar laten komen en aangesloten op de min van mijn accu.

Ik heb er nog geen zekering in of relais maar ze zouden nu toch al moeten werken?

Wie weet wat ik verkeerd doe?

Bedankt alvast.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik zou het niet zonder relais proberen, tenzij je de schakelaar wil doorfikken, ook ongezekerd zou ik het niet proberen, als er sluiting zit dan gaat je bedrading naar de kl*te, en mag je opnieuw beginnen.

Relais kan je gewoon een verlichtingsrelais van een andere auto voor nemen, die kan ook 2x55W aan voor de koplampen.

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

ja wat het prbleem is, als ik ze zonder schakelaar op de accu ansluit MOETEN ze het in theorie gewoon doen maar dan doen ze het ook al niet. De lampjes zijn nietuw dus ik snap het niet!

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Dat probleem ken ik...

Die verstralers zijn meestal aan de achterkant geroest. Waardoor ze geen contact meer maken met de aansluit draden.

Je moet ff goed controleren of alles achter de verstraler wel contact maakt. En anders ff de contactpunten goed opschuren.

Ik heb het ook wel eens gehad dat er 1 uitviel. ff een tik tegen de lamp en hij deed het weer. :)

Je kant voor de min trouwens gewoon direct je chassis gebruiken. Hoef je niet helemaal terug voor naar de accu.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

ja dat zou inderdaad wel kunnen ja want een van de verstralers is inderdaad erg verroest. Ik heb al een draad naar me accu liggen voor de min dus die laat ik gewoon zitten. Bedankt voor de tip alvast!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Met nieuwe lampjes moet je ook een nieuwe aansluiting op de lamp hebben die niet verroest kan zijn, dan kan het hooguit de massa zijn die slecht is, alles ontroesten kan iig geen kwaad, als je de lamp dan rechtstreeks met de + en - aan de accu verbind moet het gewoon werken.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Op zich ook niet zo'n gek idee om de achterkant helemaal op te schuren. En dan ff in een goeie laag tectyl te zetten. Heb ik ook gedaan.

Gewoon zo'n pot van een halve liter halen. Altijd handig dat spul.

Als ze te ver gaan roesten gaat ook de reflector van binnen corroderen.
En dat kost een flinke hoeveel lichtopbrengst.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

rij maar een keer langs kijken we effe
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Ze doen het eindelijk!!! zat gewoon teveel roest op de aansluitingen in de verstralers zelf. :D Dus de advertentie mag op slot!
Bedankt voor jullie hulp mensen.

Post Reply