Wel %$@#%%#@@!!!!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Wel %$@#%%#@@!!!!

Post by arnie »

Rij ik hier net binnen de bebouwde kom over een 50km weg. Word ik midden in me bek geflitst door zo'n graf polo in de berm aan de andere kant van de rijbaan.

Mijn vraag nu: Als hij aan de andere kant staat is hij toch voorbijkomend verkeer aan het flitsen en NIET tegenmoetkomend? Kan me niet voorstellen dat ze iemand midden in der bek mogen flitsen, was nogal verblindend namelijk! er reed op het moment vd flits ook een panda aan de andere kant, ik hoop dus maar dat die is geflitst....

Ik reed 90 of 80 waar ik dus 50 mocht :?
Freude am Fahren.

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Saxo.VTS.16v »

Met een beetje pech is die flits voor jou bedoelt. Het kan behalve snelheid ook gordelcontrole zijn.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

helaas kan die flits ook voor jou bedoelt zijn, d8 eerst ook dat ze alleen van achteren flitsten, maar de pa van mijn vriendin is laatst ook van voren geflist. Dus, BALEN.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Perconte »

87 waar je 50 mocht -4km correctie is 83 km is 33 kmte hard is 189 euro boete.
Zo even mijn ervaring om je maar even voor te bereiden.
Last edited by Perconte on TueFeb22, 2005 4:00:23 PM, edited 1 time in total.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Perconte wrote:87 waar je 50 mocht -4km correctie is 83 km te hard is 189 euro boete.

ehm 83-50=23km te hard is 100 euro boete.
Om Boetebase wrote:OM Boetebase (klik hier om terug te gaan)

* Verkeer op de weg
* Auto
* Verkeersregels
* Rijsnelheden
* Te hard rijden binnen de bebouwde kom
* 21 t/m 25 km/u

Boete: ?100

ik kan die boetebase onderhand ook wel dromen :evil:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

gelukkig hebben we altijd nog mensen die creatief rekenen

tis toch echt 33km hoor Rob.. :)
Image

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

Perconte wrote:87 waar je 50 mocht -4km correctie is 83 km te hard is 189 euro boete.

Volgens de "Boetebase" van het Ministerie van Justitie

http://www.om.nl/boetebase/html/midden.php

is 31 t/m 35 km/uur te hard rijden binnen de bebouwde kom een boete van 205 euro!!

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Perconte »

Dat van mij was ook al bijna 2 jaar geleden

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Doh! :wall :oops:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

TjizZzuH wrote:

Volgens de "Boetebase" van het Ministerie van Justitie

http://www.om.nl/boetebase/html/midden.php

is 31 t/m 35 km/uur te hard rijden binnen de bebouwde kom een boete van 205 euro!!

dat komt idd in de goede richting :oops:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Ze stonden hier laatst ook van voren te flitsen in het donker. Op dat moment zou ik vol op de rem gaan en die gast de huid vol schelden en vervolgens aanklagen voor poging tot doodslag. Verkeersveiiligheid mn kont.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WouterL »

k*t voor je! Maar als je binnen de bebouwde kom 30 a 40km te hard reed kan ik ook niet heel erg medelijden met je hebben eigenlijk ..

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

WouterL wrote:k*t voor je! Maar als je binnen de bebouwde kom 30 a 40km te hard reed kan ik ook niet heel erg medelijden met je hebben eigenlijk ..

Mee eens :lol:

ook al doe ik het ook wellus.. nah 20-30 dan (richting school.. )
Image

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Perconte »

WouterL wrote:k*t voor je! Maar als je binnen de bebouwde kom 30 a 40km te hard reed kan ik ook niet heel erg medelijden met je hebben eigenlijk ..

Op sommige wegen is het veilig genoeg. Als het een 50 km/u weg is dan is het dus duidelijk geen woonwijk en dus ook geen spelende kinderen. Het enige gevaar is dan een overstekende kat ofzo :twisted:

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik geloof dat ik ooit eens heb gelezen (flitsservice.nl) dat zo'n auto parallel aan de weg moet staan, en dat er een bevoegd personeelslid in moet zitten. je kunt proberen aan te vechten dat de auto goed stond opgesteld. Hoe groter de afstand van de meting tot de rijbaan, hoe groter de hoek waaronder wordt gemeten en hoe groter de afwijking. Als ie dus voor jou gezien links in de berm stond zou ie jou helemaal niet mogen meten, omdat dat niet nauwkeurig is. Dus: in beroep, en zien wat ervan komt. Vraag om al het bewijsmateriaal. Een postzegel kost je 39 cent, de boete 100 euro... (of meer).

Overigens: dit is wat ik begreep van die website. Ik weet niet in hoeverre het helemaal tot in detail klopt, dus doe zelf even onderzoek, lees het even na enzo. Ik ben ook geen jurist....
Kijk uit, een Cactussssss

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Hier word ik altijd zo ontoepasselijk van he, mensen die denken dat ze zelf nooit te hard rijden!!!!!

En ja, mijn humeur is nu idd ver te zoeken. Gek he?

Dit was echt zo'n weg waar 50km/h dikke onzin en er zijn in geen velden of wegen spelende kinderen te vinden hoor, dan pastte ik mijn rijstijl daar heus wel op aan. Mijn nichtje is ooit is doodgereden in een woonwijk!!!!
Freude am Fahren.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Mensen... Minimaal 200 euro.. Plus een sterretje achter je naam bij Justitie... Dus binnen 5 jaar geen snelheidsovertreding van meer dan 30km/h behalen..

En het ergste.. Had je een puntenrijbewijs? Dan ben je direct twee punten rijker ....

Tja.. ik kan hier ook niets anders tegen inbrengen....

Perconte wrote:

Op sommige wegen is het veilig genoeg. Als het een 50 km/u weg is dan is het dus duidelijk geen woonwijk en dus ook geen spelende kinderen. Het enige gevaar is dan een overstekende kat ofzo :twisted:

Maar goed, je weet ervan dat de risico's erzijn.. Wie te hard rijdt riskeert een boete...

master-arnie wrote:Hier word ik altijd zo ontoepasselijk van he, mensen die denken dat ze zelf nooit te hard rijden!!!!!

En ja, mijn humeur is nu idd ver te zoeken. Gek he?

Zoals ik al zei... Je weet het als je te hard rijd... Ik rijd bijna standaard 20km/h te hard.. Maar als ik een boete binnenkrijg krabbel ik wel aan mijn hoofd.. Maar weet toch dat ik fout zit!

Desalniettemin... kl*te voor je.. :!:

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by CitRoel »

Bekijk het van de andere kant... dit is w?l een leuke foto... van voren heeft tenminste nut om 'm op te vragen...

Best dure foto trouwens... beetje dom h?...
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Ik weet uiteraard ook dat ik fout zit en tis mijn eigen domme rot schuld, maar ja dat maakt het niet minder zuur :wink:

Zoals ik al zei... Je weet het als je te hard rijd...

Ik rij ook standaard iets te hard als de situatie het toelaat, hou echt wel rekening met bepaalde faktoren. Die AX is gewoon te fucking snel, 80 heb je niet eens door man. dat rij je binnen 3 tellen (bij wijze van).

Ik heb idd en punterijbewijs. Tenminste ik heb het vorig jaar maart gehaald en toen waren het toch al puntensystemen? Ben ik nu 2 punten rijker? :? Is dat vanaf 40km/h of 30km/h te hard?

nog 1 voordeel: Bij ons kom je met zulke overtredingen in het plaatselijke krantje :?
Freude am Fahren.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

master-arnie wrote:nog 1 voordeel: Bij ons kom je met zulke overtredingen in het plaatselijke krantje :?

hahaha.... Sorry.. maar dat is wel een dure publiciteitsstunt.. :)

Post Reply