kop + ecu van n GTI op een GT
Moderators: denny, vtspower, webmasters
kop + ecu van n GTI op een GT
Hallo, ik heb een AXje GT (injectie) en ik zit er over te denken er een GTI kop op te plakken met een bijbegorende ecu.....
vooral omdat mn blok en koppeling nog in goede staat zijn.
Weet iemand of deze operatie net zo simpel is als ik denk en of de behaalde vermogenwinst inderdaad de gewenste 20 pktjes zal opleveren...
vooral omdat mn blok en koppeling nog in goede staat zijn.
Weet iemand of deze operatie net zo simpel is als ik denk en of de behaalde vermogenwinst inderdaad de gewenste 20 pktjes zal opleveren...
tuurlijk het ken wel
alleen als je het vaker heb gedaan eigenlijk
want je moet de kop loshalen en met
bepaalde kr8en vast zetten
en omje distributie te doen heb je ook
wat ervaring nodig want als je ook maar iets verkeerd
doet dan heb je een grote kans dat je motor in elkaar draait
en alleen de ecu voldoet niet
want je heb een kabelboom nodig
inlaatspruitstuk , injectoren en de sensoren
maar als je dat allemaal wisselt heb je wel 20 pk meer
alleen als je het vaker heb gedaan eigenlijk
want je moet de kop loshalen en met
bepaalde kr8en vast zetten
en omje distributie te doen heb je ook
wat ervaring nodig want als je ook maar iets verkeerd
doet dan heb je een grote kans dat je motor in elkaar draait
en alleen de ecu voldoet niet
want je heb een kabelboom nodig
inlaatspruitstuk , injectoren en de sensoren
maar als je dat allemaal wisselt heb je wel 20 pk meer
kop past.
Je hebt van een AX GTI of vergelijkbaar nodig:
benzinepomp voor multipoint
kop
injectorbrug met drukregelaar en injectoren
inlaatspruitstuk
stationairregeling met stappenmotor en slangen
gasklep met potentiometer
luchttemperatuursensor
luchtfilterhuis of direct injection kit (k&N oid)
ECU Bosch Mp 3.1 met ingebouwwde mapsensor
motorbedrading voor Bosch MP3.1
ontstekingsmodule op koelplaatje
dubbele bobine met kabels
wat beugeltjes en losse zooi
Het loopt prima, heb het voor de grap al eens in elkaar gezet op een GT onderblok met 200.000 km.
P.
Je hebt van een AX GTI of vergelijkbaar nodig:
benzinepomp voor multipoint
kop
injectorbrug met drukregelaar en injectoren
inlaatspruitstuk
stationairregeling met stappenmotor en slangen
gasklep met potentiometer
luchttemperatuursensor
luchtfilterhuis of direct injection kit (k&N oid)
ECU Bosch Mp 3.1 met ingebouwwde mapsensor
motorbedrading voor Bosch MP3.1
ontstekingsmodule op koelplaatje
dubbele bobine met kabels
wat beugeltjes en losse zooi
Het loopt prima, heb het voor de grap al eens in elkaar gezet op een GT onderblok met 200.000 km.
P.
dus ik zal nog ff rond moeten shoppen voor dat rond is....
iemand bood een gti blok aan met ecu maar ik heb nog nix van m gehoord dus ik moet helaas afwachten.
ps. ik heb n btje rond zitten snuffelen in kluwers en kwam erachter dat de pug 405 ook met de bosch 3.1 is uitgerust.
is deze zonder aanpassingen ook bruikbaar?
iemand bood een gti blok aan met ecu maar ik heb nog nix van m gehoord dus ik moet helaas afwachten.
ps. ik heb n btje rond zitten snuffelen in kluwers en kwam erachter dat de pug 405 ook met de bosch 3.1 is uitgerust.
is deze zonder aanpassingen ook bruikbaar?
kom je dan niet in de knoop te zitten met je boring en je slag die is van de gti namelijk anders. En als ik het niet fout heb heeft de gti aggresivere nokkenassen en andere keerringen
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI