kop + ecu van n GTI op een GT

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

kop + ecu van n GTI op een GT

Post by bz10 »

Hallo, ik heb een AXje GT (injectie) en ik zit er over te denken er een GTI kop op te plakken met een bijbegorende ecu.....
vooral omdat mn blok en koppeling nog in goede staat zijn.
Weet iemand of deze operatie net zo simpel is als ik denk en of de behaalde vermogenwinst inderdaad de gewenste 20 pktjes zal opleveren... :wink:

ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: TueDec14, 2004 7:57:58 PM
Location: Den haag

Post by ax_mania »

tuurlijk het ken wel
alleen als je het vaker heb gedaan eigenlijk

want je moet de kop loshalen en met
bepaalde kr8en vast zetten

en omje distributie te doen heb je ook
wat ervaring nodig want als je ook maar iets verkeerd
doet dan heb je een grote kans dat je motor in elkaar draait

en alleen de ecu voldoet niet
want je heb een kabelboom nodig
inlaatspruitstuk , injectoren en de sensoren

maar als je dat allemaal wisselt heb je wel 20 pk meer

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

Ja het verwisselen van de kop opzich zal het probleem niet zijn, maar de kabelboom van de GT lijkt mij toch al afdoende(hoop ik) en idd zonder spruitstuk en injectoren lukt t ook niet.
Maar er zijn verder geen xtra sensoren toch?

ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: TueDec14, 2004 7:57:58 PM
Location: Den haag

Post by ax_mania »

ik d8 dat er nog een aantal
sensoren in het inlaatspruitstuk zaten maar dat durf ik niet
met cker heid te zeggen

de kabelboom van een GT is niet afdoende
wan teen GT is singlepoint
en een gti multipoint ;)
Grtn
Sebas

-9 cm grondspeling :P
-eindelijk morrete's

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

de kabelboom is niet genoeg GT is mono gti multi dus da gaat niet lukken dus je zal de gti kabelboom erbijmoetne hebben

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Je hebt echt een boel nodig. Ik zou ook niet weten of de kop past. Maar je hebt oa nodig. De kop het inlaatgedeelte de kabelboom en de ecu.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

kop past.

Je hebt van een AX GTI of vergelijkbaar nodig:

benzinepomp voor multipoint
kop
injectorbrug met drukregelaar en injectoren
inlaatspruitstuk
stationairregeling met stappenmotor en slangen
gasklep met potentiometer
luchttemperatuursensor
luchtfilterhuis of direct injection kit (k&N oid)
ECU Bosch Mp 3.1 met ingebouwwde mapsensor
motorbedrading voor Bosch MP3.1
ontstekingsmodule op koelplaatje
dubbele bobine met kabels
wat beugeltjes en losse zooi

Het loopt prima, heb het voor de grap al eens in elkaar gezet op een GT onderblok met 200.000 km.

P. :)

ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: TueDec14, 2004 7:57:58 PM
Location: Den haag

Post by ax_mania »

in principe valt het dan nog wel mee als je het zo bekijkt :D
Grtn
Sebas

-9 cm grondspeling :P
-eindelijk morrete's

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

:? dus ik zal nog ff rond moeten shoppen voor dat rond is....
iemand bood een gti blok aan met ecu maar ik heb nog nix van m gehoord dus ik moet helaas afwachten.

ps. ik heb n btje rond zitten snuffelen in kluwers en kwam erachter dat de pug 405 ook met de bosch 3.1 is uitgerust.
is deze zonder aanpassingen ook bruikbaar?

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

sommige p405's (latere modellen) zijn inderdaad uitgerust met Bosch mp3.1
Die ecu is zo te gebruiken alleen wel andere chip voor 1360 TU er in zetten. De bedrading is dan overigens ook bruikbaar, even flink knippen en plakken.

P. :)

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

't is een btje voorbarig op t moment maar hoe kom ik dan aan zo'n chipje? tuning chips kosten gauw 3 a 4 hondert euro, dat zie ik dus helemaal niet zitten :roll: dat is meer het prijsidee voor het hele project...

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

kom je dan niet in de knoop te zitten met je boring en je slag die is van de gti namelijk anders. En als ik het niet fout heb heeft de gti aggresivere nokkenassen en andere keerringen
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

een gti multipoint 1.4 chip is no problem

axirally @ forum vragen 50 of 75 eur
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

ik ga t waarschijnlijk met een pug 106 rally kop doen!
nog ff ophalen!!
dan zal ik wel updaten

Post Reply