Draad door schutbord? Waar?
Moderators: vtspower, webmasters
Draad door schutbord? Waar?
Als ik nu stroom wil hebben direct vanaf de accu, waar moet ik dan op letten als ik dat aan ga sluiten? Het is gewoon draadje tussen de accuklem en de pool doen, right?
Ik heb het geloof ik in december in Nieuwegein gezien bij iemand die strobes had. Even onder de kap gekeken en die zaten direct vanaf de accu aangesloten. Iemand tips?
Ik heb het geloof ik in december in Nieuwegein gezien bij iemand die strobes had. Even onder de kap gekeken en die zaten direct vanaf de accu aangesloten. Iemand tips?
Last edited by pcrodent on MonFeb07, 2005 7:56:58 AM, edited 2 times in total.
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
pcrodent wrote:"aan de draad knijpen?"
Is dat de technische manier om te zeggen "draadje tussen accuklem en pool doen"?
Heb ik zo gedaan voor mijn mistlichten. Mischien niet de meest professionele oplossing mar het werkt prima. Zorg alleen wel dat je een draad neemt die dik genoeg is. Ligt er een beetje aan wat je erop aansluit. Mijn mischtlichten zijn 2x55 watt +relais en dat gaat prima...
Wel gezekerd natuurlijk!
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
okee hoe aan te sluiten is nu duidelijk...
maar nu zit ik met het volgende:
ik keek nu vanavond eens naar waar de kachel zit enzo, maar ik kan niet ontdekken waar de kabels de cabine binnenkomen. onder de kap kan ik (als het licht is buiten
) wel zien waar de kabels door het schutbord gaan, maar waar komen ze uit in de cabine? wat moet ik weghalen om erbij te kunnen? (radio, klokkenwerk, ?)
maar nu zit ik met het volgende:
ik keek nu vanavond eens naar waar de kachel zit enzo, maar ik kan niet ontdekken waar de kabels de cabine binnenkomen. onder de kap kan ik (als het licht is buiten

Kijk uit, een Cactussssss
Vandaag bij licht gekeken en ik ben eruit!
Ik heb zowel het 'gat' bij de klokkenwinkel als het 'gas-gat' als het gat bij de kachel kunnen vinden.
Ik neem aan dat het gewoon mogelijk is met een priem een extra gaatje in het rubbertje te prikken en daar mijn draadje dan door te trekken, right?
Nouja mocht het niet zo zijn, post het alsjeblieft, het is nog niet te laat
Het wordt overigens hoogstwaarschijnlijk het 'gat' bij de kachel. Die is het makkelijkst te bereiken en ligt het dichtst bij het dashboardkastje (daar moeten de draden heen).
And now.... on to my project
Ik heb zowel het 'gat' bij de klokkenwinkel als het 'gas-gat' als het gat bij de kachel kunnen vinden.
Ik neem aan dat het gewoon mogelijk is met een priem een extra gaatje in het rubbertje te prikken en daar mijn draadje dan door te trekken, right?
Nouja mocht het niet zo zijn, post het alsjeblieft, het is nog niet te laat

Het wordt overigens hoogstwaarschijnlijk het 'gat' bij de kachel. Die is het makkelijkst te bereiken en ligt het dichtst bij het dashboardkastje (daar moeten de draden heen).
And now.... on to my project

Kijk uit, een Cactussssss
Dat zou kunnen maar ik ben een beetje huiverig om gaten in m'n carrosserie te gaan boren. Kan alleen maar weer gaan roesten, en de boel is al een beetje aan het roesten...
En meer stroom direct van de accu ga ik niet nodig heb ben. Het is 90W maximaal (voor dit projectje), en ik verwacht eigenlijk niet dat er veel andere projecten komen die zoveel stroom gaan trekken dat ik er een aparte (dikke) draad voor wil.
Niettemin bedankt voor je antwoord

En meer stroom direct van de accu ga ik niet nodig heb ben. Het is 90W maximaal (voor dit projectje), en ik verwacht eigenlijk niet dat er veel andere projecten komen die zoveel stroom gaan trekken dat ik er een aparte (dikke) draad voor wil.
Niettemin bedankt voor je antwoord

Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
pcrodent wrote:Dat zou kunnen maar ik ben een beetje huiverig om gaten in m'n carrosserie te gaan boren. Kan alleen maar weer gaan roesten, en de boel is al een beetje aan het roesten...
En meer stroom direct van de accu ga ik niet nodig heb ben. Het is 90W maximaal (voor dit projectje), en ik verwacht eigenlijk niet dat er veel andere projecten komen die zoveel stroom gaan trekken dat ik er een aparte (dikke) draad voor wil.
Niettemin bedankt voor je antwoord
Bij mij zit er onderin in het midden een rubber dop, vlak boven de vloerbedekking in de middenconsole, daar lopen bij mij ook 2 kabels voor de koplampverstelling, lijkt me dat die dop dr bij jou ook moet zijn, gaatje dr in prikken, kabel dr door, en klaar.
Zo heb ik tenminste mn draad voor de versterker getrokken, en de draden voor de mistlampen, je moet ze alleen wel even goed wegwerken dat ze nergens langs schuren.