Bij een garage kun je altijd belazerd worden, niet alleen bij de APK. Kom je voor nieuwe remblokken, dan zijn er garages die al snel zeggen dat je de schijven ook moet laten vervangen, terwijl die nog dik, vlak, recht en effen zijn. Of in het ergste geval zien ze dat je puike schokbrekers aan vervaning toe zijn.
Helaas zijn vrouwen nog sneller de klos.
In de laatste ANWB kampioen stond een heel stuk over garages. Dat ging over de grote beurt. Ik zal eens zien of ik het nog kan vinden. Het was een onderzoek naar de kwaliteit van de grote beurt. En inderdaad, dingen waren vervangen terwijl het niet nodig was, andere dingen niet terwijl dat juist wel nodig was (geen leuk klusje misschien, of te veel werk??) en weer andere dingen stonden op de factuur maar waren absuluut niet uitgevoerd.
Ik heb ook een hekel aan mensen die dingen doen waar je niet om gevraagd heb. Ruitenwisser vloeistof is bijgevuld bijvoorbeeld, terwijl je thuis nog een dikke 6 liter hebt staan. Heel aardig van ze, maar als het je 5 euro kost hoeft het natuurlijk niet.
probeer een goede garage te vinden waar anderen al goed ervaringen hebben en wordt daar vaste klant.
Dit is de link naar hert stukje uit de kampioen, de introductie
En hier naar de test resultaten
De 10 beste beurten
Citroën-dealer De Jong's Autobedrijven in Leiden
Skoda-dealer Martin Schilder in Alkmaar
Citroën-dealer P. van Empel in Berlicum
Volkswagen-dealer Autoland Van den Burg in Heerenveen
Toyota-dealer Louwman in Den Haag
Subaru-dealer Van der Ploeg in Kollumerzwaag
Chrysler-dealer Countycar in Rotterdam
Volkswagen-dealer De Waal Autogroep in Culemborg
Volkswagen-dealer Wittebrug in Voorburg
Renault-dealer Autohaag Zeeuw in Den Haag
De 10 slechtste beurten
Volkswagen-dealer Wittebrug in Den Haag
Dealer Chrysler Jeep in Den Haag
Fiat-dealer Boot-Rialto in Noordwijk
Mazda-dealer Baak Autocenter in Alphen a/d Rijn
Opel-garage Eef en Huub in Berkel en Rodenrijs
Citroën-garage Mooyman in Den Haag
Snelfitter Kwik Fit in Den Haag
Fiat-dealer Preuninger in Zoetermeer
Universele garage Ten Raa in Epe
Citroën-garage Autobedrijf Rob Huijben in Breda.