Hoe hard kan jouw AX?
Moderators: Rock's, webmasters
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Sta ik hier in Esslingen voor een Stopplicht, lopend naar de auto toe. Komt er een 2fast 2furious auto langs. Zo?n nieuwe type Celica, dikke achterspoiler, beetje roze, rood kleurig, en met dezelfde stickers. Zag er echt wijs uit. Mooi geluidje uit de motor, en bij de Stopplicht het horen ontluchen van de Turbo. Mooie auto?.
Ik loop naar de pakeergarage, betaal, en rij met mijn auto naar buiten. Door een omleiding sta ik midden in stad, tegenover het Centraal station. Wat komt er naast me staan op de linker baan, die Celica.
Echt bruut geluid, ik steek mijn duim omhoog, zovan:?Dikke Auto?. Dus die Duitser doet voor de gein ook zijn duim omhoog, en lacht erbij (Zovan, Mooie Auto, whahaha ??Maar Niet Heus??. Maar hij zat constant gas te geven, zodat die Turbo steeds ontluchte. Dus ik denk, ik trap ook even het gas in. Dus ik mijn gas in trappen, een heel schel, zacht brullend geluidje van 56PKtjes. En hij maar lachen?. Mensen kijken wat er gebeurden. Maarja als einige Nederlander in een AX, die vergeet je niet snel als je die heb gezien (In Duitsland)
Maar goed, Stopplicht oranje, en groen. Hij sprinten, en ik mee doen (Hij wist dat hij toch wel ging winnen, en ik wist zeker dat ik ging verliezen, maar gewoon voor de lol, hij had er namelijk nogal LOL in)
Ik vol gas, brullend met de 56 paardjes, maar goed, de tijd leek even stil te staan. Ik bleef hem een tweetal seconde voor. Voelde me net een slak. Helaas sprintje verloren. Hij maar gas geven, en wat gebeurde daar. Flits hahaha?
Leuk avondtuur wel. Toch wetende dat je gaat verliezen en zoveel lol
Ik loop naar de pakeergarage, betaal, en rij met mijn auto naar buiten. Door een omleiding sta ik midden in stad, tegenover het Centraal station. Wat komt er naast me staan op de linker baan, die Celica.
Echt bruut geluid, ik steek mijn duim omhoog, zovan:?Dikke Auto?. Dus die Duitser doet voor de gein ook zijn duim omhoog, en lacht erbij (Zovan, Mooie Auto, whahaha ??Maar Niet Heus??. Maar hij zat constant gas te geven, zodat die Turbo steeds ontluchte. Dus ik denk, ik trap ook even het gas in. Dus ik mijn gas in trappen, een heel schel, zacht brullend geluidje van 56PKtjes. En hij maar lachen?. Mensen kijken wat er gebeurden. Maarja als einige Nederlander in een AX, die vergeet je niet snel als je die heb gezien (In Duitsland)
Maar goed, Stopplicht oranje, en groen. Hij sprinten, en ik mee doen (Hij wist dat hij toch wel ging winnen, en ik wist zeker dat ik ging verliezen, maar gewoon voor de lol, hij had er namelijk nogal LOL in)
Ik vol gas, brullend met de 56 paardjes, maar goed, de tijd leek even stil te staan. Ik bleef hem een tweetal seconde voor. Voelde me net een slak. Helaas sprintje verloren. Hij maar gas geven, en wat gebeurde daar. Flits hahaha?
Leuk avondtuur wel. Toch wetende dat je gaat verliezen en zoveel lol
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Heb zojuist na een frustrerende dag ff de ax uitgelaten... lekker over donkere weggetjes hier in de polder scheuren, stereo op max. Motortje laten janken bij verkeerslichten (heerlijk dat gebrul bij 6000 toeren) en heel ff op de snelweg losgelaten. Was heerlijk 'bervrijdend', en ik geloof dat de ax het ook erg leuk gevonden heeft. (de 1e en laatste kilometers rustig aangedaan uiteraard!)
Kan er weer helemaal tegenaan.
Minpuntje: de uitlaat heeft een deel van de bumper weggesmolten staat niet echt sierlijk, maar mijn bumper is gedeeltelijk weer zwart!
Kan er weer helemaal tegenaan.
Minpuntje: de uitlaat heeft een deel van de bumper weggesmolten staat niet echt sierlijk, maar mijn bumper is gedeeltelijk weer zwart!
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Nou, met die andere kop erop ZONDER de snellere nokkenas heb ik vorige week
tussen Meppel en Hoogeveen effe een klein stukje "echt" gas gegeven.
Ik had nog wel wat gas over toen ik op ongeveer 165km/u zat maar had niet echt
het idee dat het blokkie nog veel verder wilde doortrekken.
Specs: AX 1.4 GT '90 met diesel-versnellingsbak
tussen Meppel en Hoogeveen effe een klein stukje "echt" gas gegeven.
Ik had nog wel wat gas over toen ik op ongeveer 165km/u zat maar had niet echt
het idee dat het blokkie nog veel verder wilde doortrekken.
Specs: AX 1.4 GT '90 met diesel-versnellingsbak
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Gevonden op autoweek.nl zelf nog niet boven de 200 geweest
Zelf nog niet boven de 200 geweest maar volgens autoweek:
Citroen Saxo 1.6i VTS 16V:
PRESTATIES
topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,7 s
verbruik binnen b.k. 11.4 l/100km
verbruik buiten b.k. 6.3 l/100km
verbruik gecombineerd 8,1 l/100km
CO2 uitstoot - g/km
MOTOR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1587 cm3
boring x slag 78,5 x 82,0 mm
compressieverh. 10,8:1
max. vermogen 88 kW (120 pk)
6600tpm
max. koppel 145 Nm
5200tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld
Citroen Saxo 1.6i VTS 16V:
PRESTATIES
topsnelheid 205 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,7 s
verbruik binnen b.k. 11.4 l/100km
verbruik buiten b.k. 6.3 l/100km
verbruik gecombineerd 8,1 l/100km
CO2 uitstoot - g/km
MOTOR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1587 cm3
boring x slag 78,5 x 82,0 mm
compressieverh. 10,8:1
max. vermogen 88 kW (120 pk)
6600tpm
max. koppel 145 Nm
5200tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld
Jep, GPS in 1996 koste inderdaad meer dan de koets van de 10E. Was een Sony die ik voor de boot gebruikte.
Dat was een 1.6 in een 10E, bijna volledig gestript en met de volgende aanpassingen:
geflowde en hoog compressie kop
andere nokkenas
geleend vrij programmeerbaar motormanagement
andere injectoren
erg open uitlaat
open luchtfilter met airbox
brandstofdruk op 4 bar
bumpers enz. spiegelglad
geen antenne en rechterbuitenspiegel
carosserienaden zo smal mogelijk gemaakt
plaat onder de tank en reservewielruimte door
auto stond op 175/60-14 banden
P.
Dat was een 1.6 in een 10E, bijna volledig gestript en met de volgende aanpassingen:
geflowde en hoog compressie kop
andere nokkenas
geleend vrij programmeerbaar motormanagement
andere injectoren
erg open uitlaat
open luchtfilter met airbox
brandstofdruk op 4 bar
bumpers enz. spiegelglad
geen antenne en rechterbuitenspiegel
carosserienaden zo smal mogelijk gemaakt
plaat onder de tank en reservewielruimte door
auto stond op 175/60-14 banden
P.
PeterM wrote:Jep, GPS in 1996 koste inderdaad meer dan de koets van de 10E. Was een Sony die ik voor de boot gebruikte.
Dat was een 1.6 in een 10E, bijna volledig gestript en met de volgende aanpassingen:
geflowde en hoog compressie kop
andere nokkenas
geleend vrij programmeerbaar motormanagement
andere injectoren
erg open uitlaat
open luchtfilter met airbox
brandstofdruk op 4 bar
bumpers enz. spiegelglad
geen antenne en rechterbuitenspiegel
carosserienaden zo smal mogelijk gemaakt
plaat onder de tank en reservewielruimte door
auto stond op 175/60-14 banden
P.
fotossss !!!
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
PeterM wrote:Ehhh, Bandenstapeltje>>>> errug krom>>>> beetje gesloopt.
Sorry
P.
wel geld voor een GPS systeem van 10Ke tjes.. maar geen geld voor een wegwerpcamera met inscanbare foto's?
toch zonde.. ik wil eigenlijk nog steeds die andere witte.. ben echt al helemaal op papier aan het zetten wat er dan aan die van mij moet gebeuren.. maar als ik het zelf doe is het veeel duurder.. alleen leer ik dan nog wat
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact: