Haha, geniet iedere dag weer van mijn geweldige 17 jaar oude autootje. Ding blaast de klinkers uit de straat
Ik heb er in een paar dagen alweer dik 500km meegereden. Ik ben rustig begonnen omdat hij 7 jaar heeft stil gestaan en ben hem nu een beetje op zijn donder aan het geven

En hij gaat steeds harder lopen......
Heerlijk zo'n 2-traps carberateurtje. Het geeft zo'n kickdown gevoel wat je bij een automatische-versnellingsbak ook krijgt. Als je het gas helemaal onderin schopt opent er een extra klep in de carburateur waardoor je meer power krijgt (wel verraderlijk). Tenminste zoiets heb ik van mijn pa begrepen......
Zit er op iedere AX met carburateur een 2-trappertje op of was dat alleen bij de GT varianten? Kan iemand mij daar meer over vertellen (Sander)?
Het word wel hoog tijd dat hij een paar cm gaat zakken. De wegliging van een standaard AX vindt ik echt bagger. Mijn GTI was verlaagd en dat reed perfect. Zo strak en lkkr door de bocht gaat deze niet, begint heel snel uit te breken. Zal ook wel door de goedkope kl*te banden komen die eronder zitten
Iemand tips voor verlagingsveren? Heeft iemand pas nog veertjes gekocht ofzo? En waar?
Freude am Fahren.