tourrit Citrosport en mijn ax

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin

tourrit Citrosport en mijn ax

Post by Joost »

Jippy leuk een tourrit

effe de auto warm laten draaien voor vertrek van de rit zelf.

sta wat te ouwe hoeren met Chantelle zie ik me daar toch een plas onder mijn auto grrrrrrrr.

temp op heel veel te veel (met bijbehorende lampjes)
en veel koelwater verloren.

het probleem was de ventilator sloeg niet aan, dus heb ik mijn koperdraadje voor doorverbinden gebruikt. en koelwater gevuld (litertje)

met goede moed vertrokken en 2 straten later gestopt.
weer te warm de auto, maar de verwarming in de auto niet :roll: :cry:

toch maar uiteindelijk meneer de anwb laten komen, wat bleek (had al een licht vermoeden) de termostaat is aan het einde van zijn leven gekomen en bleef gewoon DICHT zitten. (dus niet open zoals het kapot hoort te zijn) (kapot kapot dus)
met een hamer en en pin is hij van binnenuit opengetikt en mocht ik naar huis kachelen. Advies ga maar langs de dealer maandag.
helaas meneer de anwb heeft water toegevoegd ipv koelvloeistof, dus daar mag ik mee aan de slag, en uiteraard een termostaatje van 10 euro.

helaas 1 vreemd ding blijft nog, mijn tempmeter komt niet meer hoger dan 45 graden :x

ik ben bang dat ik geen nachtritten meer rijdt (2 keer een poging en 2 keer pech (vorige keer koppeling)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

het zit je niet mee dan idd Joost..

gelukkig is dit eigenlijk maar een kleinigheidje.. koppeling is veel meer werk!!

hoe was de tourit verder??/ zijn dr foto's?

sterkte morgen ;)
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

kl*te ja. Ik heb hetzelfde 2 keer gehad. 1 keer met mijn ax en 1 keer met de xantia van me vader. En de anwb heeft alle2 de keren water bijgevuld ipv koelvloeistof :?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

Toen mijn waterslang kapot was, kwam de anwb het ook even 'Profisorisch' oplossen, en uiterraard! Ook bijgevuld met water :?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Saxo.VTS.16v »

De ANWB is er om je "weer op weg te helpen" niet om een garage te spelen.

Kunnen jullie nou alleen maar klagen over kosten? :lol:
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

Saxo.VTS.16v wrote:De ANWB is er om je "weer op weg te helpen" niet om een garage te spelen.

Ik vind dat ik er genoeg voor betaal. En tenslote is het uiteindelijk dat de anwb je alsnog op kosten jaagt! Je moet toch weer nieuwe koelvloeistof erin donderen, en de waterslang hadden ze niet eens bij hun. Dichtlijmen en verder rijden, en thuis maar zelf doen :S
Klik Hier!!

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Saxo.VTS.16v wrote:De ANWB is er om je "weer op weg te helpen" niet om een garage te spelen.

ik ben blij dat ze me opweg geholpen hebben
alleen ze vertellen niets over de gevolgen van water in je systeem, en toevallig vriest het niet nee deze week.

achja de termostaat en koelvloeistof heb ik inmiddels in huis (uhm auto)
vanavond effe schroeven dus (20 euro lichter dus niet spannend)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master

Post by CitroënAXDriver »

Zozo, da's wel weer minder Joost... maar ach.. het houdt je VAN de straat zeg ik dan amar :wink:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Saxo.VTS.16v »

FoxHunter wrote:Ik vind dat ik er genoeg voor betaal. En tenslote is het uiteindelijk dat de anwb je alsnog op kosten jaagt! Je moet toch weer nieuwe koelvloeistof erin donderen, en de waterslang hadden ze niet eens bij hun. Dichtlijmen en verder rijden, en thuis maar zelf doen :S

Je denkt toch niet dat ze voor elke auto een waterslang bij zich hebben? Er bestaan minimaal 3 soorten koelvloeistof als ze dat allemaal bij zich moeten hebben kunnen ze wel een aanhanger meenemen voor alle verschillende vloeistoffenen en olie soorten.
Je mag blij zijn dat ze je auto niet naar de dichtstbijzijnde dealer hebben gesleept. Dan had je helemaal niet verder gekund en nog meer geld kwijt geweest. Dat heb ik dus een keer gehad.

Je bent uiteindelijk thuis gekomen en dat is de bedoeling, niet meer en niet minder. Als je het zelf goedkoper kan doen moet je geen lid worden van de ANWB.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

HAHAHA moet je eens achter in mn auto kijken. Ik kan op bijna elk tijdstip een ax uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. (Ja ook olie en koelwater)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Sander wrote:HAHAHA moet je eens achter in mn auto kijken. Ik kan op bijna elk tijdstip een AX uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. (Ja ook olie en koelwater)

en ik maar denken dat je m zo verlaagt had..

tis gewoon massa!!
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

1.6 voorin en gereedschap achterin Tja verlagen kan zo makkelijk zijn
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

Saxo.VTS.16v wrote:
FoxHunter wrote:Ik vind dat ik er genoeg voor betaal. En tenslote is het uiteindelijk dat de anwb je alsnog op kosten jaagt! Je moet toch weer nieuwe koelvloeistof erin donderen, en de waterslang hadden ze niet eens bij hun. Dichtlijmen en verder rijden, en thuis maar zelf doen :S

Je denkt toch niet dat ze voor elke auto een waterslang bij zich hebben? Er bestaan minimaal 3 soorten koelvloeistof als ze dat allemaal bij zich moeten hebben kunnen ze wel een aanhanger meenemen voor alle verschillende vloeistoffenen en olie soorten.
Je mag blij zijn dat ze je auto niet naar de dichtstbijzijnde dealer hebben gesleept. Dan had je helemaal niet verder gekund en nog meer geld kwijt geweest. Dat heb ik dus een keer gehad.

Je bent uiteindelijk thuis gekomen en dat is de bedoeling, niet meer en niet minder. Als je het zelf goedkoper kan doen moet je geen lid worden van de ANWB.

Hij zet er een stukje slang tussen van misschien 20cm. Als die er een meter tussen had gezet was alles opgelost!

En uiteindelijk betaal je er toch voor! En tuurlijk kom ik ermee thuis, maar het moet wel zo zijn dat je met een gerust hart thuis komt, en niet dat je om de 20 km de auto moet stil zetten om te kijken of de boel nog vasthangt!
Klik Hier!!

Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Wolfje »

Ik breng je ook geen geluk he? :oops:
I don't like my AX,I love it!!!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Zuuur... Joost.. Ken het helemaal.. Heb het ook gehad in de vakantie.. Maar buiten de thermostaat ook een radiatorslang gescheurd.. En tja, dat red je niet met een rolletje Duck-tape :evil:

Maar die 45 graden is normaal hoor! als ze je thermostaat openslaan, of als je er zonder eentje rijdt! Maar ga dan eens een filerit simuleren... dan komt ie wel bij de 90 :shock:

Post Reply