Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's, E30 325i)
Zo is een beetje regen de grootste lol
Is de bmw ter vervanging van de AX of blijf je met beide rijden?
Is de bmw ter vervanging van de AX of blijf je met beide rijden?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's, E30 325i)
Ja ik vond de regen niet erg Wel jammer: ik had regenbanden bij maar de ET-waarde van de velgen die ik mee had klopte niet...
Dan maar verdergereden op semislicks.
De ax blijft!
ow en ik heb een lekke koppakking met mn bordeaux GTI!
Koppie is er al af. Verbruikte plots een volledige radiator kvs in 3km. Dus na 3km liep hij dus (pas) goed en stopte hij met roken. Wel niet verstandig om zo verder te rijden geloof ik.
Dan maar verdergereden op semislicks.
De ax blijft!
ow en ik heb een lekke koppakking met mn bordeaux GTI!
Koppie is er al af. Verbruikte plots een volledige radiator kvs in 3km. Dus na 3km liep hij dus (pas) goed en stopte hij met roken. Wel niet verstandig om zo verder te rijden geloof ik.
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's, E30 325i)
Het was gaaf om je zo bezig te zien Fenwick (en leuk dat ik de nodige keren naar je kon zwaaien )
Ik denk dat er maar weinig zijn die de regen erg vonden. Met rijden zat je zoveel sneller aan de limiet, dat je ook geen moeite hoefde te doen om die op te zoeken. Dat maakte het spelen wel veel leuker.
Ik denk dat er maar weinig zijn die de regen erg vonden. Met rijden zat je zoveel sneller aan de limiet, dat je ook geen moeite hoefde te doen om die op te zoeken. Dat maakte het spelen wel veel leuker.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's, E30 325i)
Ik vond de regen iig niet erg. Ons servicemateriaal was nadien wel erg vies, dus het nam wat tijd in beslag om het te poetsen. Dat was wel minder Ook wel minder voor de toeschouwers. Onze bbq werd dan maar dankbaar ingezet als kachel
Misschien straks nog ff wat koppies uitliteren om te zien wat ik best gebruik.
Misschien straks nog ff wat koppies uitliteren om te zien wat ik best gebruik.
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's, E30 325i)
Nog eens tijd voor een update! Om te beginnen: De BMW is weg! Reden moeten jullie maar privé vragen Heeft te maken met toekomstplannen.
Ten 2de! De Bordeaux vraagt de laatste tijd flink wat aandacht, maargoed ik heb het er voor over. Onlangs is de koppakking er dus door gevlogen. Hij liep ook verschrikkelijk brak. Ik heb een andere GTIkop laten reviseren en heb voor het eerst zelf een koppakking vervangen. Veel werk, maar prima zelf te doen. En hij rijdt nog steeds, dus het zal denk ik wel goed zijn Ik heb ondertussen ook wat kleine onderdeeltjes opgepoetst en gezandstraald.
Erg veel foto's heb ik niet, maar hier zijn ze:
Van een oude torsiestaaf een stuk gereedschap gemaakt om de waterpomp mee los te wrikken:
D-riem aan het leggen:
Bijna klaar:
Zo ziet het er nu uit:
En ondertussen is ook de radiator vervangen:
Ik heb een paar grote hazen een tik gegeven, met als gevolg een lekke radiator. De voorbumper is ook beschadigd, dus ik zoek eigenlijk een nieuwe. Als iemand een nette zwarte GT-bumper liggen heeft, evt met sleepoogkapje...
Next to-do:
- Topmounts vervangen. Zijn inmiddels besteld. Zit waarschijnlijk speling op, en dat merk je tijdens het rijden.
- Uitlijnen
- Kofferbak lassen
Ten 2de! De Bordeaux vraagt de laatste tijd flink wat aandacht, maargoed ik heb het er voor over. Onlangs is de koppakking er dus door gevlogen. Hij liep ook verschrikkelijk brak. Ik heb een andere GTIkop laten reviseren en heb voor het eerst zelf een koppakking vervangen. Veel werk, maar prima zelf te doen. En hij rijdt nog steeds, dus het zal denk ik wel goed zijn Ik heb ondertussen ook wat kleine onderdeeltjes opgepoetst en gezandstraald.
Erg veel foto's heb ik niet, maar hier zijn ze:
Van een oude torsiestaaf een stuk gereedschap gemaakt om de waterpomp mee los te wrikken:
D-riem aan het leggen:
Bijna klaar:
Zo ziet het er nu uit:
En ondertussen is ook de radiator vervangen:
Ik heb een paar grote hazen een tik gegeven, met als gevolg een lekke radiator. De voorbumper is ook beschadigd, dus ik zoek eigenlijk een nieuwe. Als iemand een nette zwarte GT-bumper liggen heeft, evt met sleepoogkapje...
Next to-do:
- Topmounts vervangen. Zijn inmiddels besteld. Zit waarschijnlijk speling op, en dat merk je tijdens het rijden.
- Uitlijnen
- Kofferbak lassen
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
Erg drukke tijden hier en amper tijd voor updates, maar dat betekent niet dat ik stil heb gezeten! Afgelopen week hebben we de rallyAX volledig klaargezet voor de rally van Staden komend weekend. Mijn thuisrally die letterlijk voor mijn deur passeert! Ik heb er enorm veel zin in!
Voor de mensen die langs willen/kunnen komen, er is bij ons gratis drank voorzien in de assistentiezone!
Voor de mensen die langs willen/kunnen komen, er is bij ons gratis drank voorzien in de assistentiezone!
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
Go pro in de auto fenwick?
succes met de Rally
succes met de Rally
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
Veel plezier en succes!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
Helaas geen onboards neen Roy
En dankje!
Twas superleuk trouwens! Zoals sommigen onder jullie misschien wel weten hadden we vorig jaar flink was problemen met brekende aandrijfassen. Dat hebben we na flink wat meet, test-en-construeerwerk op kunnen lossen! Door een administratieve fout zaten we in een te hoge klasse, maar dat vonden we niet zo erg eigenlijk. We wilden ons wel eens meten met de Group-N's ipv de standaardwagens. In de standaardklasse draaiden we sowieso de beste tijden. Bij de Group-N's draaiden we in het midden. Als we de wagen full group-n zetten gaan we normaal wel nog wat beter meekunnen. Met de top meedraaien zal wel moeilijk blijven tussen de 16v-tjes.
Foto van de assistentie:
actiefoto's:
Nog een passage:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Wc4upQ- ... e=youtu.be[/youtube]
Helaas hebben we bij de start van de voorlaatste klassementsproef forfait moeten geven door ..... een kapotte batterijcel. Andere batterij en twas direct opgelost. Jammer maar de wedstrijd was toch bijna gedaan en we weten nu dat de auto het heel goed doet
Onze facebookpagina met meer foto's en een verslag:
https://www.facebook.com/dbracingstaden" onclick="window.open(this.href);return false;
(de jan005 foto's: http://digi-rallyfoto.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Op naar de volgende!
En dankje!
Twas superleuk trouwens! Zoals sommigen onder jullie misschien wel weten hadden we vorig jaar flink was problemen met brekende aandrijfassen. Dat hebben we na flink wat meet, test-en-construeerwerk op kunnen lossen! Door een administratieve fout zaten we in een te hoge klasse, maar dat vonden we niet zo erg eigenlijk. We wilden ons wel eens meten met de Group-N's ipv de standaardwagens. In de standaardklasse draaiden we sowieso de beste tijden. Bij de Group-N's draaiden we in het midden. Als we de wagen full group-n zetten gaan we normaal wel nog wat beter meekunnen. Met de top meedraaien zal wel moeilijk blijven tussen de 16v-tjes.
Foto van de assistentie:
actiefoto's:
Nog een passage:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Wc4upQ- ... e=youtu.be[/youtube]
Helaas hebben we bij de start van de voorlaatste klassementsproef forfait moeten geven door ..... een kapotte batterijcel. Andere batterij en twas direct opgelost. Jammer maar de wedstrijd was toch bijna gedaan en we weten nu dat de auto het heel goed doet
Onze facebookpagina met meer foto's en een verslag:
https://www.facebook.com/dbracingstaden" onclick="window.open(this.href);return false;
(de jan005 foto's: http://digi-rallyfoto.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Op naar de volgende!
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
Fenwick
heb je er over nagedacht om een 4x4 ax te nemen voor de rally? en hoeveel pk heb je nu in je gti en is dit genoeg voor rally?
heb je er over nagedacht om een 4x4 ax te nemen voor de rally? en hoeveel pk heb je nu in je gti en is dit genoeg voor rally?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
Over het nemen van een 4x4 voor rally heb ik héél erg vaak nagedacht! Helaas is het niet zo gemakkelijk.
Qua papieren en homologatie moet het allemaal wel lukken, maar er is 1 groot probleem. De AX 4x4 heeft geen middendifferentieel en dit is niet zo gemakkelijk aan te passen. Door het ontbreken van dat middendiff draait de vooras tov de achteras altijd even snel en dit gaat sowieso breken.
Ik heb al zitten zoeken naar doenbare oplossingen maar ik heb er nog geen gevonden. Bij de meeste 4x4's zit het middendiff in de versnellingsbak ingebouwd. En als er een tussenbak met middendiff aanwezig is moet je (als ik me goed geïnformeerd heb) rechtstreeks uit bak zonder eindverhouding naar dat middendiff om dan terug te keren naar vooraan. Allemaal niet zo gemakkelijk. Een mogelijkheid is een versnellingsbak van een BX GTI 4X4, en dat valt pasbaar te maken, maar dan nog is het niet ideaal. Zeker niet op competitiebanden. Deze versnellingsbak werd gebruikt bij de saxo T4. Een gehomologeerde saxo met 4-wielaandrijving voor het Frans onverhardkamioenschap.
In Frankrijk zijn deze auto's destijds vrij snel en competitief geweest. Onboard: https://www.youtube.com/watch?v=XVdRI8GkQpA" onclick="window.open(this.href);return false;
Op asfalt in onze streek kan het ook wel, maar dan op banden met niet te veel grip om de aandrijving te sparen. Deze piloot heeft bij een lokale rally eens het stuur genomen van zo'n T4: https://www.youtube.com/watch?v=oQnrbp39-1w" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus, als ik een oplossing vind ga ik er nog eens over nadenken
De vorenste aandrijfassen verwijderen kan ook, en dan breekt het vast niet eens zo snel, maar ik denk niet dat je dan nog snel bent. En met zo'n korte wielbasis + lichte kont ben je volgens mij met gevaarlijke dingen bezig.
Qua pk's heb ik geen idee Minstens evenveel maakt de versnellingsbak verschil, en zeker de eindverhouding. Ik heb nu een eindverhouding van een 1.3 rallye en dat scheelt dag en nacht tov standaard. Zeker bij hernemingen na korte situaties. Je kan veel gemakkelijker in 2e indraaien, wat je veel sneller maakt en ook de bak spaart. Een sperdiff maakt ook een enorm verschil. Zeker als het regent!
Qua papieren en homologatie moet het allemaal wel lukken, maar er is 1 groot probleem. De AX 4x4 heeft geen middendifferentieel en dit is niet zo gemakkelijk aan te passen. Door het ontbreken van dat middendiff draait de vooras tov de achteras altijd even snel en dit gaat sowieso breken.
Ik heb al zitten zoeken naar doenbare oplossingen maar ik heb er nog geen gevonden. Bij de meeste 4x4's zit het middendiff in de versnellingsbak ingebouwd. En als er een tussenbak met middendiff aanwezig is moet je (als ik me goed geïnformeerd heb) rechtstreeks uit bak zonder eindverhouding naar dat middendiff om dan terug te keren naar vooraan. Allemaal niet zo gemakkelijk. Een mogelijkheid is een versnellingsbak van een BX GTI 4X4, en dat valt pasbaar te maken, maar dan nog is het niet ideaal. Zeker niet op competitiebanden. Deze versnellingsbak werd gebruikt bij de saxo T4. Een gehomologeerde saxo met 4-wielaandrijving voor het Frans onverhardkamioenschap.
In Frankrijk zijn deze auto's destijds vrij snel en competitief geweest. Onboard: https://www.youtube.com/watch?v=XVdRI8GkQpA" onclick="window.open(this.href);return false;
Op asfalt in onze streek kan het ook wel, maar dan op banden met niet te veel grip om de aandrijving te sparen. Deze piloot heeft bij een lokale rally eens het stuur genomen van zo'n T4: https://www.youtube.com/watch?v=oQnrbp39-1w" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus, als ik een oplossing vind ga ik er nog eens over nadenken
De vorenste aandrijfassen verwijderen kan ook, en dan breekt het vast niet eens zo snel, maar ik denk niet dat je dan nog snel bent. En met zo'n korte wielbasis + lichte kont ben je volgens mij met gevaarlijke dingen bezig.
Qua pk's heb ik geen idee Minstens evenveel maakt de versnellingsbak verschil, en zeker de eindverhouding. Ik heb nu een eindverhouding van een 1.3 rallye en dat scheelt dag en nacht tov standaard. Zeker bij hernemingen na korte situaties. Je kan veel gemakkelijker in 2e indraaien, wat je veel sneller maakt en ook de bak spaart. Een sperdiff maakt ook een enorm verschil. Zeker als het regent!
AX-kopen is verslavend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
Misschien iets uit de richting van de VW Synchro 4motion, waar de achterwielen via een viscose-koppeling meedraaien (en eigenlijk pas kracht gaan zetten als de voorwielen slippen).
Alleen of dat echt lekker rijd, dunno..
Alleen of dat echt lekker rijd, dunno..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
die synchro heb ik bekeken en das denk ik niet sterk genoeg ook om bruut mee te doen? 4motion bekijk ik nog eens maar tzal ws niet voor direct zijn. Te druk met studies en stage momenteel. Bedankt voor de inzichten
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
Nog eens tijd voor een update, lijkt me. Er ligt alweer een dikke laag stof op mn wieiswie.
De laatste maanden heb ik weinig tijd gehad om te sleutelen en om leuke dingen te doen met de AX. Ik ben opnieuw gaan studeren en dat slorpt aardig wat tijd op. Het eerste jaar studeren zit er net op en dat wil zeggen dat ik momenteel eindelijk nog eens wat kan beunen in de schuur.
Mn bordeaux GTI heeft de laatste 10 maanden uitsluitend dienst gedaan als dagelijks vervoersmiddel en heeft zich eigenlijk prima gehouden. In die 10 maanden heb ik het volgende voorgehad:
- BDP-sensor kapot. Hier heb ik echt zitten zoeken naar waarom hij op een ochtend niet meer wilde starten. Kabelboom is er zelfs uitgeweest. Bleek domweg de BDP-sensor. De whatsapp-groep heeft me toen helpen denken en zoeken, waarvoor dank.
- Er op een vrijdagavond laat tijdens mn stage noodgedwongen een dikke demper ondergelast. Zit er nog steeds onder
- Niet zo lang erna een supersprint spruitstuk gemonteerd
- Nieuwe topmounts + regelbare koni's vooraan. Op originele veren gelaten omdat de standaard rijhoogte hier wel aan te raden is. Gemonteerd gewoon om wat beter te sturen eigenlijk. Ook laten uitlijnen nadien. De achterste dempers heb ik origineel gelaten en dat rijdt heel goed zo. De iets zachtere kont maakt hem vergevingsgezinder op hobbelige wegen.
- Vorige week een nieuwe alternator geplaatst ook. De oude begon kuren te vertonen. Ik had hem afgenomen en was er mee gereden naar een speciaalzaak vlakbij om te vragen om nieuwe kooltjes. Hij was ook erg lawaaierig geworden en vertoonde lichte speling. Daarom dan een nieuwe meegenomen.
Wel sterk, de man zag direct op zicht dat het een AX-alternator was en haalde hup direct een nieuwe (revisie) tevoorschijn.
Diezelfde namiddag dan vrij impulsief eigenlijk nog de versnellingsbak vervangen ook. Ik hoorde al eventjes een gillend geluid waarvan ik dacht dat het uit de bak kwam. We hebben de ax omhooggekrikt met de neus en ik heb alle versnellingen eens doorlopen terwijl de motor liep. Vanaf dat je de bak bij wat snelheid belaste begon hij te janken.
Ik had nog een bak liggen met maar 33k km, dus die hebben we er dan ondergezet. De AX heeft nu 142k km. Al 43k km sinds aankoop.
De AX is enorm veel stiller nu dan voorheen! Schakelt ook iets beter.
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... imshl8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... f4rvmt.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gezien ik er binnenkort mee naar Budapest rijd voor de Budapest rally (navigatierit, geen 'rally') ga ik de auto nog eens goed nazien de komende week. Hij moet ook nog opnieuw gekeurd worden.
http://www.routedusoleil.org/br16" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat rallyrijden betreft dit jaar. Weinig tijd voor en mn prioriteiten liggen momenteel helaas elders....
En ik heb iets te vieren! Ik rijd 10 jaar onafgebroken AX!
De ax waarmee het begon is inmiddels oldtimer geworden ook. Zou hem inschrijven maar hem nu al een oldtimer AX op kenteken waar ik niets mee doe..
De laatste maanden heb ik weinig tijd gehad om te sleutelen en om leuke dingen te doen met de AX. Ik ben opnieuw gaan studeren en dat slorpt aardig wat tijd op. Het eerste jaar studeren zit er net op en dat wil zeggen dat ik momenteel eindelijk nog eens wat kan beunen in de schuur.
Mn bordeaux GTI heeft de laatste 10 maanden uitsluitend dienst gedaan als dagelijks vervoersmiddel en heeft zich eigenlijk prima gehouden. In die 10 maanden heb ik het volgende voorgehad:
- BDP-sensor kapot. Hier heb ik echt zitten zoeken naar waarom hij op een ochtend niet meer wilde starten. Kabelboom is er zelfs uitgeweest. Bleek domweg de BDP-sensor. De whatsapp-groep heeft me toen helpen denken en zoeken, waarvoor dank.
- Er op een vrijdagavond laat tijdens mn stage noodgedwongen een dikke demper ondergelast. Zit er nog steeds onder
- Niet zo lang erna een supersprint spruitstuk gemonteerd
- Nieuwe topmounts + regelbare koni's vooraan. Op originele veren gelaten omdat de standaard rijhoogte hier wel aan te raden is. Gemonteerd gewoon om wat beter te sturen eigenlijk. Ook laten uitlijnen nadien. De achterste dempers heb ik origineel gelaten en dat rijdt heel goed zo. De iets zachtere kont maakt hem vergevingsgezinder op hobbelige wegen.
- Vorige week een nieuwe alternator geplaatst ook. De oude begon kuren te vertonen. Ik had hem afgenomen en was er mee gereden naar een speciaalzaak vlakbij om te vragen om nieuwe kooltjes. Hij was ook erg lawaaierig geworden en vertoonde lichte speling. Daarom dan een nieuwe meegenomen.
Wel sterk, de man zag direct op zicht dat het een AX-alternator was en haalde hup direct een nieuwe (revisie) tevoorschijn.
Diezelfde namiddag dan vrij impulsief eigenlijk nog de versnellingsbak vervangen ook. Ik hoorde al eventjes een gillend geluid waarvan ik dacht dat het uit de bak kwam. We hebben de ax omhooggekrikt met de neus en ik heb alle versnellingen eens doorlopen terwijl de motor liep. Vanaf dat je de bak bij wat snelheid belaste begon hij te janken.
Ik had nog een bak liggen met maar 33k km, dus die hebben we er dan ondergezet. De AX heeft nu 142k km. Al 43k km sinds aankoop.
De AX is enorm veel stiller nu dan voorheen! Schakelt ook iets beter.
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... imshl8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... f4rvmt.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gezien ik er binnenkort mee naar Budapest rijd voor de Budapest rally (navigatierit, geen 'rally') ga ik de auto nog eens goed nazien de komende week. Hij moet ook nog opnieuw gekeurd worden.
http://www.routedusoleil.org/br16" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat rallyrijden betreft dit jaar. Weinig tijd voor en mn prioriteiten liggen momenteel helaas elders....
En ik heb iets te vieren! Ik rijd 10 jaar onafgebroken AX!
De ax waarmee het begon is inmiddels oldtimer geworden ook. Zou hem inschrijven maar hem nu al een oldtimer AX op kenteken waar ik niets mee doe..
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
Er scheelt iets met photobucket en ik ben er nog niet goed aan uit wat er scheelt...
De voorbereidingen voor de Budapest Rally gaan verder en alles wordt concreter. Todo-lijstjes werden gemaakt en worden afgewerkt.
Een greep uit de gedane werken:
- Andere versnellingsbak
- Gereviseerde alternator
- Nieuwe V-snaar
- Andere GT-bumper
- Mistlampen
- Nieuwe kentekenplaat vooraan
- Andere kilometertellertabel met sensor in voor tripmaster
- Ander handschoenkastje om te modificeren
- Kuipstoelen
- Rallystuurtje
- Nieuwe aandrijfas SKF rechtsvoor
- Koni's achteraan omdat de auto nog een beetje strak zal moeten sturen met lading in de koffer
- Tripmaster geïnstalleerd (op het gemodifieerd handschoenkastje)
- Skirts opnieuw netjes vastgehangen
- Reeds in 1 keer direct een jaartje keuring gekregen ook Wel opmerkelijk, bij het binnenrijden bekijken ze het blok etc en ik zeg tegen de keurmeester dat hij m'n supersprint spruitstuk op m'n keuring mag zetten zodat ik daar geen problemen mee kan krijgen. De beste man is dit blijkbaar vergeten en ik heb zelfs geen tuningattest gekregen...
- ...
als de foto's het nog niet doen, kan je ze hier ook zien:
http://s741.photobucket.com/user/fenwic ... /ax/GTibe2" onclick="window.open(this.href);return false;
18/07 vertrekken we richting Budapest. Stuart gaat ook mee met z'n AX
De voorbereidingen voor de Budapest Rally gaan verder en alles wordt concreter. Todo-lijstjes werden gemaakt en worden afgewerkt.
Een greep uit de gedane werken:
- Andere versnellingsbak
- Gereviseerde alternator
- Nieuwe V-snaar
- Andere GT-bumper
- Mistlampen
- Nieuwe kentekenplaat vooraan
- Andere kilometertellertabel met sensor in voor tripmaster
- Ander handschoenkastje om te modificeren
- Kuipstoelen
- Rallystuurtje
- Nieuwe aandrijfas SKF rechtsvoor
- Koni's achteraan omdat de auto nog een beetje strak zal moeten sturen met lading in de koffer
- Tripmaster geïnstalleerd (op het gemodifieerd handschoenkastje)
- Skirts opnieuw netjes vastgehangen
- Reeds in 1 keer direct een jaartje keuring gekregen ook Wel opmerkelijk, bij het binnenrijden bekijken ze het blok etc en ik zeg tegen de keurmeester dat hij m'n supersprint spruitstuk op m'n keuring mag zetten zodat ik daar geen problemen mee kan krijgen. De beste man is dit blijkbaar vergeten en ik heb zelfs geen tuningattest gekregen...
- ...
als de foto's het nog niet doen, kan je ze hier ook zien:
http://s741.photobucket.com/user/fenwic ... /ax/GTibe2" onclick="window.open(this.href);return false;
18/07 vertrekken we richting Budapest. Stuart gaat ook mee met z'n AX
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
Even enkele foto's van onze roadtrip door Europa met onze 2 AXjes. De andere ax is van Stuart.
e
In totaal hebben we ongeveer 4600km doorheen Europa gereden. De budapest-rally was de max en zeker voor herhaling vatbaar! De week na de rally hebben we het iets rustiger aangedaan en zijn we over een weekje opt gemak teruggekeerd. Met de AX geen enkel probleem gehad
De landen:
België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Italië, Kroatië, Zwitserland, Liechtenstein, Slovenië, Hongarije, Tsjechië, Slowakije & Nederland
(klik voor een ruw geschetste route)
De kuipjes etc mogen er nog even in blijven maar gaan er tegen september toch terug uit denk ik
e
In totaal hebben we ongeveer 4600km doorheen Europa gereden. De budapest-rally was de max en zeker voor herhaling vatbaar! De week na de rally hebben we het iets rustiger aangedaan en zijn we over een weekje opt gemak teruggekeerd. Met de AX geen enkel probleem gehad
De landen:
België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Italië, Kroatië, Zwitserland, Liechtenstein, Slovenië, Hongarije, Tsjechië, Slowakije & Nederland
(klik voor een ruw geschetste route)
De kuipjes etc mogen er nog even in blijven maar gaan er tegen september toch terug uit denk ik
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
amaai, zalig, lijkt me erg leuk om eens te doen. Was het een zelf uitgestippelde roadtrip, of de rally na dan, of een georganiseerde?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
De rally was volledig georganiseerd met elke avond een bivak waar ongeveer 400 mensen aanwezig waren. (50 vd crew) Die rally duurde een week en de 2e week hebben we zelf a la carte teruggereisd. We hadden wel al vooraf min of meer uitgemaakt in welke steden we wilden stoppen.
de aftermovie:
https://www.facebook.com/plugins/video. ... how_text=0" onclick="window.open(this.href);return false;
En ik weet nog niet zeker of volgend jaar opnieuw zal lukken maar ik zou erg graag terug deelnemen, en dan liefst ook met een stevig gepimpte ax. Kheb nog mn rode 5deurs waar ik niets mee doe
de aftermovie:
https://www.facebook.com/plugins/video. ... how_text=0" onclick="window.open(this.href);return false;
En ik weet nog niet zeker of volgend jaar opnieuw zal lukken maar ik zou erg graag terug deelnemen, en dan liefst ook met een stevig gepimpte ax. Kheb nog mn rode 5deurs waar ik niets mee doe
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 2 1.1 TRE's)
Weinig activiteit ten huize ikke. Dat komt omdat ik net een huis gekocht heb en veel tijd gespendeerd heb om het een beetje in orde te krijgen.
Er is natuurlijk ook een garage bij. Ze is nog niet volledig ingericht, maar het ziet er naar uit dat ik binnenkort terug kan sleutelen.
Er is natuurlijk ook een garage bij. Ze is nog niet volledig ingericht, maar het ziet er naar uit dat ik binnenkort terug kan sleutelen.
AX-kopen is verslavend.