De meter in het dashbord voor olie geeft alleen maar het oliepeil weer bij het opstarten. Als die niet werkt, kan 't zijn dat de sensor niet is aangesloten, de bedrading mist in de kabelboom, draadbreuk, etc..
Hij zou als 't goed is aan te passen moeten zijn, zodat ie net als in een (206 GTI?) ook tijdens het rijden de olietemperatuur (?) weergeeft, maar er is volgens mij nog niemand die dat in praktijk gebracht heeft. Ik ben er wel mee bezig geweest, kan zijn dat ik dat project binnenkort doorzet, als ik toch bezig ben met bedraden van extra sensoren.
Voor de temperatuurmeter ook, als ie 't niet doet, mist er wat. Die meter heeft een sensor met 2 polen nodig (een is voor het rode lampje, en een met een temperatuurgevoelige weerstand die de meter aanstuurt) en een draad in de kabelboom om dat signaal door te geven (sommige/de meeste? AX'en hebben die draad wel, niet alle.) Vaak is het probleem de verkeerde sensor.
De sensor is blauw, en bevind zich in de zijkant van de kop (boven de koppeling, onder de verdelerkap/disbobine, blauwe stekker. De groene stekker in het thermostaathuis is voor de ECU)