Laurent wrote:Dat ding dat uiteindelijk onder een afbraamschijf door is gegaan om hem pas te maken?
Die ja.
mini_mouse wrote:Zowel de nokkenas als de pomp hebben een verstelbaar tandwiel voor de precieze timing! Maar je bent er inmiddels al achter! Ik vind het lastiger om de spanning van de distributie riem goed te zetten zonder zo'n seem unit metertje. Dat is altijd een beetje op de gok/gevoel
.
Yep.
Hm, ja, ik doe t gewoon op gevoel, ben benieuwd of dat op de diesel ook lukt.
Zo, weer een middag sleutelen verder. Heb het blok uit de auto gehaald, dat had nog wat voeten in de aarde, want de onderste motorsteun zat echt HEEL erg vast*, en daarna wilde de motor niet rechtop blijven staan toen ik m probeerde neer te zetten, blijkbaar is die dynamo en inspuitpomp samen aan 1 kant genoeg om t ding niet op de vlakke onderkant van de carterpan te laten staan.
*de achterste bout zit nogsteeds vast, heb de voorste dr dan maar uitgedraaid, maar dat ging ook niet van harte omdat ik die dr blijkbaar verkeerdom had ingestoken waardoor ie tegen het subframe aankwam, uiteindelijk gelukt door de motor eerst een paar cm te laten zakken..
Ik heb de (blauwe) temperatuursensor vervangen, nou zou ik ook temperatuuraflezing op m'n dashboard moeten hebben.
Verder de koudstart-kabel-thermostaat vervangen, alleen de nieuwe is wat korter, die past wel als ik de Bosch inspuitpomp installeer, maar nu dus nog ff geen variabel stationair toerental dus.
Heb de kop helemaal los gemaakt, contactvlakken schoongemaakt, en de nieuwe Elring MLS koppakking geplaatst.
Waterpomp.. wow... Die pakte ik dr letterlijk met 2 vingers uit, en het ding is zo goed als nieuw. Heb m netjes in het doosje gestopt, die kunnen we wellicht nog wel eens ergens voor gebruiken..
En toen kwam ik een probleempje tegen, 1 van de 2 nieuwe spanrollen is anders dan degene die dr op zat, daar moet een langere bout in, dus ik ben nu ff thuis om wat te eten, en een langere bout te zoeken.
Als ik zo een bout vind en het allemaal meezit, dan trek ik nog wel ff de bak, koppeling en het vliegwiel los, anders bewaar ik dat voor een andere keer.
Ik wil t vannacht allemaal weer in elkaar hebben..