Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Die zwarte zijn eventueel een optie voor mn witte. Kheb hier eigenlijk nog alu bussen liggen ook, maar die behoeven nog een klein beetje aandacht voor ik ze kan monteren.
Volgend jaar volgt sowieso wel nog een revisie van de as van de witte. Dan kijk ik daar wel eens verder naar. Nu eerst deze as ineen steken! Dat grijze hok mag nog eens rijden
Volgend jaar volgt sowieso wel nog een revisie van de as van de witte. Dan kijk ik daar wel eens verder naar. Nu eerst deze as ineen steken! Dat grijze hok mag nog eens rijden
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Artikel op rallynieuwssite
http://www.flyingfinish.eu/nl/?p=12668" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flyingfinish.eu/nl/?p=12668" onclick="window.open(this.href);return false;
AX-kopen is verslavend.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 46
- Joined: TueNov22, 2011 5:59:23 AM
- Location: Geluveld Belgie
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
misschien kan ik eens zien of we zelf die bussen kunnen draaien in pom-c even zien of dit goedkoper uitkomt
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
leuk en positief artikel! gaaf!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Dankje!
En Pedro, voor mij zal het niet meteen nodig zijn, maar tis natuurlijk altijd handig om te weten
En Pedro, voor mij zal het niet meteen nodig zijn, maar tis natuurlijk altijd handig om te weten
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Mooi artikelcitrofenwick wrote:Artikel op rallynieuwssite
http://www.flyingfinish.eu/nl/?p=12668" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Dankje Laurent.
Vandaag 2 axjes ter mijne bezit genomen.
Als u terugbladert naar pagina 13 in mn wieiswie ziet u dat daar een rode 11 TRE richting de schuur komt. Daar is dan niets mee gebeurd. Hij was van stino en we hadden hem niet nodig ook.
Nu Stino bezig is met zn rijbewijs en een moderner frans PSAhok gekocht heeft kon ik de ax van hem overnemen voor een symbolisch bedrag.
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic. ... &start=240" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier is nog een oude foto van in de opslag:
Het enige wat we er toen aan gedaan hebben is er andere velgen ondergezet (cittuning geloof ik) en hem zijn rode kleur teruggegeven.
Het leuke van deze auto is dat hij roestvrij is, en dat hij héél binnenkort oldtimer (25)wordt. Aan die leeftijd heb je enkele keuzes.
- Dagelijks met een normaal kenteken ingeschreven laten en:
35€ tax/jaar en 170€ verzekering/jaar voor 5000km/jaar zonder verdere beperkingen. Elk jaar normale technische controle.
- Oldtimerkeuring + oldtimerkenteken. Dwz, 35€ tax en 170€ verzekering/jaar voor 5000km. Nooit nog technische keuring, maar erg beperkt gebruik. (testritten en officiele manifestaties voor oldtimers)
Voordeel hiervan is dat je hem in prinicpe vrij stevig kan verbouwen en hem toch in kan schrijven.
Tevens zijn ze een tussenweg aan het uitwerken. Dat zou om de 3 jaar naar de keuring zijn. Ook lage tax/verzekering, maar véél minder beperkingen op het gebruik en ze zouden zelfs wat verbouwingen tolereren. Maar dat staat nog niet allemaal vast...
Maar ik weet eigenlijk nog niet supergoed wat ik met de auto zal doen en of ik hem nu al wil inschrijven. (heb ik hem nodig) Stiekem wil ik hem gewoon origineel houden eigenlijk. Zelfs al heb ik nu eindelijk de kans om eens op een doenbare manier met een 16V te rijden. Ik laat het allemaal nog wat bezinken.
En wat betreft de 2e ax:
Dat dit type koplampen bestond wist ik, maar ik had ze nog nooit gezien.
De koets lijkt op het eerste zicht vrij goed. 2 kleine plekjes achter de koplampen. Rijdt ook prima. Enkel zijn er wat kosten aan de remmerij. Achteraan nieuwe remcilindertjes nodig en de remslangen moeten wellicht worden vervangen. Al beetje speling op rubbers, maar nog geen afkeur. Misschien ga ik deze voor iemand in orde zetten om mee te leren rijden. Eerst eens gedetaileerd kijken in welke staat alles nog is.
De kofferklep is van de 1.0 ax cristal van mn zus geweest. De originele klep had plots een gebroken raam.
Ik denk dat deze een 1.0 tge is. Ik zal het nog eens bekijken op de papieren.
En er zit een onderblok van me bij Pedro in de wasmachine:
Vandaag 2 axjes ter mijne bezit genomen.
Als u terugbladert naar pagina 13 in mn wieiswie ziet u dat daar een rode 11 TRE richting de schuur komt. Daar is dan niets mee gebeurd. Hij was van stino en we hadden hem niet nodig ook.
Nu Stino bezig is met zn rijbewijs en een moderner frans PSAhok gekocht heeft kon ik de ax van hem overnemen voor een symbolisch bedrag.
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic. ... &start=240" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier is nog een oude foto van in de opslag:
Het enige wat we er toen aan gedaan hebben is er andere velgen ondergezet (cittuning geloof ik) en hem zijn rode kleur teruggegeven.
Het leuke van deze auto is dat hij roestvrij is, en dat hij héél binnenkort oldtimer (25)wordt. Aan die leeftijd heb je enkele keuzes.
- Dagelijks met een normaal kenteken ingeschreven laten en:
35€ tax/jaar en 170€ verzekering/jaar voor 5000km/jaar zonder verdere beperkingen. Elk jaar normale technische controle.
- Oldtimerkeuring + oldtimerkenteken. Dwz, 35€ tax en 170€ verzekering/jaar voor 5000km. Nooit nog technische keuring, maar erg beperkt gebruik. (testritten en officiele manifestaties voor oldtimers)
Voordeel hiervan is dat je hem in prinicpe vrij stevig kan verbouwen en hem toch in kan schrijven.
Tevens zijn ze een tussenweg aan het uitwerken. Dat zou om de 3 jaar naar de keuring zijn. Ook lage tax/verzekering, maar véél minder beperkingen op het gebruik en ze zouden zelfs wat verbouwingen tolereren. Maar dat staat nog niet allemaal vast...
Maar ik weet eigenlijk nog niet supergoed wat ik met de auto zal doen en of ik hem nu al wil inschrijven. (heb ik hem nodig) Stiekem wil ik hem gewoon origineel houden eigenlijk. Zelfs al heb ik nu eindelijk de kans om eens op een doenbare manier met een 16V te rijden. Ik laat het allemaal nog wat bezinken.
En wat betreft de 2e ax:
Dat dit type koplampen bestond wist ik, maar ik had ze nog nooit gezien.
De koets lijkt op het eerste zicht vrij goed. 2 kleine plekjes achter de koplampen. Rijdt ook prima. Enkel zijn er wat kosten aan de remmerij. Achteraan nieuwe remcilindertjes nodig en de remslangen moeten wellicht worden vervangen. Al beetje speling op rubbers, maar nog geen afkeur. Misschien ga ik deze voor iemand in orde zetten om mee te leren rijden. Eerst eens gedetaileerd kijken in welke staat alles nog is.
De kofferklep is van de 1.0 ax cristal van mn zus geweest. De originele klep had plots een gebroken raam.
Ik denk dat deze een 1.0 tge is. Ik zal het nog eens bekijken op de papieren.
En er zit een onderblok van me bij Pedro in de wasmachine:
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
wat een update 2 ax-en erbij EN een motorblok in de wasserette...
dat laatste is zo te zien wel nodig
dat laatste is zo te zien wel nodig
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Dat motorblok doet het hem wel hé
Die groene 5d kan hier wel niet lang blijven. Echt te weinig plaats er voor...
Die groene 5d kan hier wel niet lang blijven. Echt te weinig plaats er voor...
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
gave voorbumper wel
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Yup, zie je niet zo vaak. Eigenlijk kan je, als die die plastiekjes waar de mistlampen in passen kunt bemachtigen een gewone bumper ombouwen naar zo'n bumper.
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Mooi artikel, nog mooier taalgebruikLaurent92 wrote:Mooi artikelcitrofenwick wrote:Artikel op rallynieuwssite
http://www.flyingfinish.eu/nl/?p=12668" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
dankje! Echt vlaams hé
Ondertussen nog wat rustig verdergebeund in de schuur.
Stino en Stuart heben vanmorgen mn voorbumper gedemonteerd (30 sec werk) en zijn begonnen om hem in de juiste kleuren te zetten. Namelijk rood en zwart. Vandaag heeft stino het rood gespoten en morgen wordt het zwart gespoten.
Morgen dus netjes het witte deel afplakken en het zwart spuiten. Totnutoe zijn we zeer tevreden met het resultaat.
Ondertussen ben ik naar Pedro gegaan waar de nieuwe op maat gemaakte veertjes gearriveerd waren:
Ik ben enorm benieuwd hoe dat zal rijden! Pedro zal eerstdaags mn veerpoten in elkaar zetten met de Peugeot Sport Gr-A dempers en deze veren. Daarvoor wacht hij nog op nieuwe toplagers/schotels.
Vanmiddag heb ik mn asje voor de pimp terug ineen gezet.
Het begon al met een afgebroken schroefje in een GTI-torsie:
Gelukkig loopt het soms ook direct goed en verlies je niet veel tijd. Binnen de 10 minuten was het opgelost. Gaatje boren, torx erin gemept en klaar
Op bovenstaande foto misschien moeilijk te zien, maar de hoogte heb ik ingesteld adhv een stuk speciaal Citroën-gereedschap.
voor wie interesse heeft in de theorie hierachter:
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... de76aa.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... 8660e8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... a91024.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de maat genomen van de achteras van mn eerste bordeaux GTI. Zal mooi laag worden.
En nee, ik had weinig zin om de draagarmen te schilderen/spuiten. En uiteindelijk is het toch de bedoeling dat het bij de keuring niet opvalt dat de auto is opgeknapt/verbouwd.
Ondertussen nog wat rustig verdergebeund in de schuur.
Stino en Stuart heben vanmorgen mn voorbumper gedemonteerd (30 sec werk) en zijn begonnen om hem in de juiste kleuren te zetten. Namelijk rood en zwart. Vandaag heeft stino het rood gespoten en morgen wordt het zwart gespoten.
Morgen dus netjes het witte deel afplakken en het zwart spuiten. Totnutoe zijn we zeer tevreden met het resultaat.
Ondertussen ben ik naar Pedro gegaan waar de nieuwe op maat gemaakte veertjes gearriveerd waren:
Ik ben enorm benieuwd hoe dat zal rijden! Pedro zal eerstdaags mn veerpoten in elkaar zetten met de Peugeot Sport Gr-A dempers en deze veren. Daarvoor wacht hij nog op nieuwe toplagers/schotels.
Vanmiddag heb ik mn asje voor de pimp terug ineen gezet.
Het begon al met een afgebroken schroefje in een GTI-torsie:
Gelukkig loopt het soms ook direct goed en verlies je niet veel tijd. Binnen de 10 minuten was het opgelost. Gaatje boren, torx erin gemept en klaar
Op bovenstaande foto misschien moeilijk te zien, maar de hoogte heb ik ingesteld adhv een stuk speciaal Citroën-gereedschap.
voor wie interesse heeft in de theorie hierachter:
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... de76aa.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... 8660e8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... a91024.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de maat genomen van de achteras van mn eerste bordeaux GTI. Zal mooi laag worden.
En nee, ik had weinig zin om de draagarmen te schilderen/spuiten. En uiteindelijk is het toch de bedoeling dat het bij de keuring niet opvalt dat de auto is opgeknapt/verbouwd.
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Ik vind het ook wel mooi als schokdemper!
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
mooie tool!
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
kan enkel als je geen valse tanden hebt denk ikq01z wrote:Ik vind het ook wel mooi als schokdemper!
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Die heb ik niet Michaël! Dus dT moet kunnen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Cheapass schroefkit
En bumper zit:
Asap meer pics. Helaas ziekgevallen.
En bumper zit:
Asap meer pics. Helaas ziekgevallen.
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Nice! Mooi geworden!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Mooi geworden Fenwick
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl