Dankje Laurent.
Vandaag 2 axjes ter mijne bezit genomen.
Als u terugbladert naar pagina 13 in mn wieiswie ziet u dat daar een rode 11 TRE richting de schuur komt. Daar is dan niets mee gebeurd. Hij was van stino en we hadden hem niet nodig ook.
Nu Stino bezig is met zn rijbewijs en een moderner frans PSAhok gekocht heeft kon ik de ax van hem overnemen voor een symbolisch bedrag.
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic. ... &start=240" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier is nog een oude foto van in de opslag:

Het enige wat we er toen aan gedaan hebben is er andere velgen ondergezet (cittuning geloof ik) en hem zijn rode kleur teruggegeven.
Het leuke van deze auto is dat hij roestvrij is, en dat hij héél binnenkort oldtimer (25)wordt. Aan die leeftijd heb je enkele keuzes.
- Dagelijks met een normaal kenteken ingeschreven laten en:
35€ tax/jaar en 170€ verzekering/jaar voor 5000km/jaar zonder verdere beperkingen. Elk jaar normale technische controle.
- Oldtimerkeuring + oldtimerkenteken. Dwz, 35€ tax en 170€ verzekering/jaar voor 5000km. Nooit nog technische keuring, maar erg beperkt gebruik. (testritten en officiele manifestaties voor oldtimers)
Voordeel hiervan is dat je hem in prinicpe vrij stevig kan verbouwen en hem toch in kan schrijven.
Tevens zijn ze een tussenweg aan het uitwerken. Dat zou om de 3 jaar naar de keuring zijn. Ook lage tax/verzekering, maar véél minder beperkingen op het gebruik en ze zouden zelfs wat verbouwingen tolereren. Maar dat staat nog niet allemaal vast...
Maar ik weet eigenlijk nog niet supergoed wat ik met de auto zal doen en of ik hem nu al wil inschrijven. (heb ik hem nodig) Stiekem wil ik hem gewoon origineel houden eigenlijk. Zelfs al heb ik nu eindelijk de kans om eens op een doenbare manier met een 16V te rijden. Ik laat het allemaal nog wat bezinken.
En wat betreft de 2e ax:
Dat dit type koplampen bestond wist ik, maar ik had ze nog nooit gezien.
De koets lijkt op het eerste zicht vrij goed. 2 kleine plekjes achter de koplampen. Rijdt ook prima. Enkel zijn er wat kosten aan de remmerij. Achteraan nieuwe remcilindertjes nodig en de remslangen moeten wellicht worden vervangen. Al beetje speling op rubbers, maar nog geen afkeur. Misschien ga ik deze voor iemand in orde zetten om mee te leren rijden. Eerst eens gedetaileerd kijken in welke staat alles nog is.
De kofferklep is van de 1.0 ax cristal van mn zus geweest. De originele klep had plots een gebroken raam.
Ik denk dat deze een 1.0 tge is. Ik zal het nog eens bekijken op de papieren.
En er zit een onderblok van me bij Pedro in de wasmachine:

AX-kopen is verslavend.