Bram -- AX GT 1990 & AX "1.1 Spot" 2.0 16V
Moderator: webmasters
Bram -- AX GT 1990 & AX "1.1 Spot" 2.0 16V
Ondertussen wel eens tijd voor een update..Na nog wat autogewissel(Mazda Mx-5, BX Deauville en 2cv6) inmiddels weer Xantia rijder; en dan wel een Xantia v6 Activa. Met de bedoeling om daar een tijdje in te gaan rijden en over een tijdje naar een leuk klein autotje te gaan kijken en de v6 te verkopen of te stallen. Dit ivm de kosten..
Gekocht met volledige onderhoudshistorie; anders moet je er niet eens aan denken met dat complexe Activa systeem
Toen nog standaard, al valt er niet zo enorm veel meer aan te passen..
Na de aankoop gelijk een set flatblade ruitenwissers gemonteerd, wist toch een stuk fijner. Bij controle op de brug bleek de auto technisch in prima staat, alleen het beruchte probleem met de achterremklauwen van de xantia/c5 was hier goed zichtbaar..
Door corrosie van het aluminium worden de klauwen scheef gedrukt en gaat dat op een gegeven moment zo ver dat de remblokken over de schijf heen steken en de klauw aanloopt tegen de remschijf.
Bij demontage van de achterremmen braken natuurlijk 3 van de 4 bouten af; en Citroën heeft bij deze auto maar eens bedacht M9 bouten te gebruiken om het zo moeilijk mogelijk te maken. Een week elke pauze aan de gang met uitboren en verhitten en de boutrestanten waren er uit. Nieuwe bouten gehaald bij de dealer, nieuwe remblokken gehaald en nu zit alles weer zoals het hoort.
En toen was het wel eens tijd voor andere velgjes. Ik ergerde me flink aan de banden die op de auto zaten. Het Activa systeem gaat overhellen tegen, maar als de auto dan niet op stijve banden staat; Energy Savers in de maat 205/60R15 in dit geval; is de wegligging nog steeds ruk.
Dat zijn dus deze geworden; 17" velgen van een C4 Picasso om het origineel Citroën te houden. Hier liggen nu bandjes in de maat 225/45R17 omheen.
(foto even geleend)
Toekomstige updates volgen..
Ik ben Bram, 19 jaar en wonend in Leusden. Sommigen kennen me misschien al van de waggel waar ik gezellig bij ben komen staan en ik vond dat ik me dan onderhand dan ook wel eens voor moest stellen.
Dit is m' dan, de auto waar het natuurlijk om gaat:
Leuk setje zo:
De pinda erbij(staat te koop):
En de Xant:
Groeten Bram
Gekocht met volledige onderhoudshistorie; anders moet je er niet eens aan denken met dat complexe Activa systeem
Toen nog standaard, al valt er niet zo enorm veel meer aan te passen..
Na de aankoop gelijk een set flatblade ruitenwissers gemonteerd, wist toch een stuk fijner. Bij controle op de brug bleek de auto technisch in prima staat, alleen het beruchte probleem met de achterremklauwen van de xantia/c5 was hier goed zichtbaar..
Door corrosie van het aluminium worden de klauwen scheef gedrukt en gaat dat op een gegeven moment zo ver dat de remblokken over de schijf heen steken en de klauw aanloopt tegen de remschijf.
Bij demontage van de achterremmen braken natuurlijk 3 van de 4 bouten af; en Citroën heeft bij deze auto maar eens bedacht M9 bouten te gebruiken om het zo moeilijk mogelijk te maken. Een week elke pauze aan de gang met uitboren en verhitten en de boutrestanten waren er uit. Nieuwe bouten gehaald bij de dealer, nieuwe remblokken gehaald en nu zit alles weer zoals het hoort.
En toen was het wel eens tijd voor andere velgjes. Ik ergerde me flink aan de banden die op de auto zaten. Het Activa systeem gaat overhellen tegen, maar als de auto dan niet op stijve banden staat; Energy Savers in de maat 205/60R15 in dit geval; is de wegligging nog steeds ruk.
Dat zijn dus deze geworden; 17" velgen van een C4 Picasso om het origineel Citroën te houden. Hier liggen nu bandjes in de maat 225/45R17 omheen.
(foto even geleend)
Toekomstige updates volgen..
Ik ben Bram, 19 jaar en wonend in Leusden. Sommigen kennen me misschien al van de waggel waar ik gezellig bij ben komen staan en ik vond dat ik me dan onderhand dan ook wel eens voor moest stellen.
Dit is m' dan, de auto waar het natuurlijk om gaat:
Leuk setje zo:
De pinda erbij(staat te koop):
En de Xant:
Groeten Bram
Last edited by Bram91 on FriOct09, 2015 9:04:36 PM, edited 5 times in total.
-
- Kroonsteenpiraat
Re: Bram91 - AX GT ph1, Xantia & Panda
Wat moet die pinda kosten???
Welkom op t forum trouwens. Axje ziet er goed uit
Welkom op t forum trouwens. Axje ziet er goed uit
-
- Moeder Overste
Hee Bram, eindelijk dan eens voorgesteld
Leuk wagenpark!
Leuk wagenpark!
heej,
ziet er netjes uit
+1 voor de foto met de clio rsi
ziet er netjes uit
+1 voor de foto met de clio rsi
Welkom op het forum. Mooie GT, Leuke pinda en super mooie xant.. Mooi wagenpark
-
- profiel verwijderd
Welkom hier, en zoals al meerdere malen gezegd: Leuke auto's heb je!
Welkom !
Die xantia is dik ! Lekker laag, leuke velgjes, nog plannen mee?
Die xantia is dik ! Lekker laag, leuke velgjes, nog plannen mee?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
ha Bram!
had jij trouwens die rode balk met AX GT nog nodig?
Hey Bram, welkom
Ik heb nog ergens een rood sleepoogkapje, dat had ik op Waggel ook al gezegd, maar ik heb hem met verhuizen in m'n handen gehad. Nu nog terugvinden in alle dozen/kratten, maar dan hou ik hem voor je apart.
Ik heb nog ergens een rood sleepoogkapje, dat had ik op Waggel ook al gezegd, maar ik heb hem met verhuizen in m'n handen gehad. Nu nog terugvinden in alle dozen/kratten, maar dan hou ik hem voor je apart.
Als dit nog mogelijk is nu ze te koop staat, zekerq01z wrote:ha Bram!
hetzelfde geldt voor het sleepoogkapje.
Re: Bram aka Bram91 (Xantia v6 Activa)
Zo, startpost maar eens even geupdate
Was wel eens tijd ook
Was wel eens tijd ook
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst
Updaten kan ook gewoon in de posts doen hoor. Als je meerdere pagina's krijgt word het irritant steeds terug te moeten.
Veel plezier ermee ook
Updaten kan ook gewoon in de posts doen hoor. Als je meerdere pagina's krijgt word het irritant steeds terug te moeten.
Veel plezier ermee ook
Indd dan wordt het lastig lezen, gewoon posten en in je startpost de titel aanpassen
Leuke bak, zal wel zoeven zo'n V6
Heb je ook nog wat foto's van de Mx-5?? I like that
Leuke bak, zal wel zoeven zo'n V6
Heb je ook nog wat foto's van de Mx-5?? I like that
heerlijke wagen zo'n Activa!
dan is mijn Xantia maar braaf... maar je moet ergens beginnen he xD
dan is mijn Xantia maar braaf... maar je moet ergens beginnen he xD
Had jij niet ook nog een halve AX staan? En zo'n V6 Activa rijdt inderdaad fantastisch!
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Ik was alweer helemaal vergeten dat ik hier een update had geplaatst.
Ivm de kosten de v6 een tijd geleden te koop gezet. Geen reacties, en had inmiddels een goedkopere verzekering gevonden dus ik dacht dat ik er maar mee door ging rijden.
Tot 5 dagen geleden; telefoon van iemand die graag wilde komen kijken. Bood me een leuk bedrag dus de Xantia is de deur uit.
Over de opvolger zal ik binnenkort iets neerzetten(weer iets compleet anders).
Ivm de kosten de v6 een tijd geleden te koop gezet. Geen reacties, en had inmiddels een goedkopere verzekering gevonden dus ik dacht dat ik er maar mee door ging rijden.
Tot 5 dagen geleden; telefoon van iemand die graag wilde komen kijken. Bood me een leuk bedrag dus de Xantia is de deur uit.
Over de opvolger zal ik binnenkort iets neerzetten(weer iets compleet anders).
Re: Bram -- update nieuw project AX GT 1990
Weer eens een update..
Leuke herinneringen gehad aan mijn ax, een rode GT. Bij de eigenaar na mij helaas total loss gereden. Maar nu kwam ik ineens een GT tegen in dezelfde kleur, ben dus gaan kijken en heb m' meegenomen. De APK is alweer 5 jaar verlopen dus er zit nog wel wat werk aan. Bijvoorbeeld de typische ax roestplekken.
Leuke herinneringen gehad aan mijn ax, een rode GT. Bij de eigenaar na mij helaas total loss gereden. Maar nu kwam ik ineens een GT tegen in dezelfde kleur, ben dus gaan kijken en heb m' meegenomen. De APK is alweer 5 jaar verlopen dus er zit nog wel wat werk aan. Bijvoorbeeld de typische ax roestplekken.
Re: Bram -- update nieuw project AX GT 1990
Weer eens een update..