auto start niet/controle lampje motorwerking brandt niet
Moderators: vtspower, webmasters
-
- AX Starter
auto start niet/controle lampje motorwerking brandt niet
Help!
Ben de trotse bezitter van een AX 1.1i uit 1992. Alleen laat ie het nu afweten. Vandaag vanuit het werk gewoon naar huis gereden zonder problemen. Wil ik net wegrijden, start ie niet. De startmotor doet het gewoon, alleen slaat ie niet aan. Opvallend is dat het oranje controlelampje motorwerking niet meer brandt als de auto op contact staat en je hem wil starten. (normaal hoort dit lampje met het controlelampje van de acculading te branden.
Wie kan mij weer op weg helpen.
Groetjes,
Peter
Ben de trotse bezitter van een AX 1.1i uit 1992. Alleen laat ie het nu afweten. Vandaag vanuit het werk gewoon naar huis gereden zonder problemen. Wil ik net wegrijden, start ie niet. De startmotor doet het gewoon, alleen slaat ie niet aan. Opvallend is dat het oranje controlelampje motorwerking niet meer brandt als de auto op contact staat en je hem wil starten. (normaal hoort dit lampje met het controlelampje van de acculading te branden.
Wie kan mij weer op weg helpen.
Groetjes,
Peter
AX-fan uit de Polder
Re: auto start niet/controle lampje motorwerking brandt niet
ECU overleden. Zoek er een uit identieke motor, liefst met zelfde nummer er op.
-
- AX Starter
-
- AX Master Spammer
de ECU regelt de brandstofinspuiting van de motor, en als die het niet meer doet dan zal ie idd niet echt hard meer starten, ik heb zelf geen ervaring met die dingen, dus ik zal handjes maar geloven
Voor een paar centen kan je zo'n ding wel op de sloop vinden, en vervangen is ook een eitje, een paar schroefjes los, stekker dr af, nieuwe dr in stekker en schroefjes dr aan, en klaar
Voor een paar centen kan je zo'n ding wel op de sloop vinden, en vervangen is ook een eitje, een paar schroefjes los, stekker dr af, nieuwe dr in stekker en schroefjes dr aan, en klaar
Hij zit inderdaad tegen je rechterwielscherm geschroefd (links als je voor de auto staat). Er zit een plastic beschermkapje op. Het is allemaal simpel te demonteren (kapje er af, drie bouten los, stekker voorzichtig los). Maak dat even open en kijk welk model je hebt. Zoek vervolgens op de sloop een vergelijkbare (nummer moet overeenkomen, hoewel er ook wel uitwisselbare exemplaren zijn). Kosten: 30-90 euro, afhankelijk van de sloop. Vraag wel om terugruilgarantie.
Op marktplaats staat er ook een te koop:
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondcitroen/20004.htm
Op marktplaats staat er ook een te koop:
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondcitroen/20004.htm
-
- AX Starter
Allemaal bedankt voor de reaktie. Ik heb nog eventjes de - van de accu losgekoppeld om te kijken of dat ding ging resetten, maar na aankoppelen bleef eht probleem. Zal er dus helaas aan moeten geloven. Trouwens heel af en toe ging dat controlelampje van de computer ook onder het reden eventjes branden, denk dus dat het geen kwaad kan als vervangen wordt.
Weet iemand of er nog een ander probleem kan zijn of moet het echt aan de ECU liggen?
Weet iemand of er nog een ander probleem kan zijn of moet het echt aan de ECU liggen?
AX-fan uit de Polder
-
- AX Starter
-
- AX Starter
-
- AX Starter
De auto gaat dinsdag naar een maat van mij die in een vorig leven monteur is geweest. Ik hoop dan maar dat die het kan vinden. Zal hem sowieso jullie advies meegeven over de ECU en het injectiehuis. Over info dat het misschien een AX-specifiek probleem is hou ik me graag aanbevolen. Scheelt hem zoekwerk...
AX-fan uit de Polder
oranje lampje en ECU problemen
Hallo,
Hetzelfde overkwam mij met de AX 1.4 GT inj.
Ik kwam erachter dat de hoofdader van de ECU was aangetast door corrosie en zelfs bijna door was... Dit was op 2 plaatsen (onder de kap en bij de aansluiting van een relaysmoduul. Ik zou zeker de bekabeling van en naar de ECU eerst even checken voor je uiteindelijk de ECU vervangt!!
Harry
Hetzelfde overkwam mij met de AX 1.4 GT inj.
Ik kwam erachter dat de hoofdader van de ECU was aangetast door corrosie en zelfs bijna door was... Dit was op 2 plaatsen (onder de kap en bij de aansluiting van een relaysmoduul. Ik zou zeker de bekabeling van en naar de ECU eerst even checken voor je uiteindelijk de ECU vervangt!!
Harry
Citrofilus Totallus
-
- AX Starter
In een allerlaatste poging om te voorkomen dat ik de auto moest slepen naar de garage getracht te starten. Onder het starten draaide ik aan het knopje van de ventilator waardoor het oranje lampje van de motordiagnose ging branden en de auto startte (met de nodige rookontwikkeling uit de uitlaat). Daarna de auto naar mijn maat gereden en een aantal keren de motor uitgezet en weer aangezet. Gaat nu ineens zonder problemen (lampje brandt weer) Ik vermoed dat de massa ergens sluiting maakt?
AX-fan uit de Polder
-
- AX Starter