Ik kwam trouwens in de Haynes ook het verschil tussen de 1.1 bosch en 1.4 MPI bosch brandstof pompen tegen.
Weet niet of je de getallen er al eens bij opgezocht had, maar het blijkt dus dat de 1.1 pomp een benzinedruk van 1.0 bar opbouwt, terwijl de 1.4 variant zorgt voor een druk tussen de 2.5 en 3.0 bar
dat is inderdaad een behoorlijk verschil! dus die zijn ook niet uitwisselbaar?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan! Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Andersom werkt het wel, MPI pomp op een 1.1 gaat wel..
Die 1.0 bar is trouwens deels doordat de drukregelaar het terugregelt naar 1 bar, met die 2.5bar regelaar dr achter komt ie tot 1.5 ofzo. Maar de ECU controleert het niet, dus dan loopt de motor veel te schraal omdat er minder brandstof uitkomt dan de ECU denkt..
als ie echt hard meurt dan zal 1 van de 2 temperatuursensoren kapot zijn, of misschien de lamda.. Hij is sowieso wel een beetje rijk met een groupn chip (2.5-ish CO stationair, 0.5 met n beetje gas bij, en vanaf 3000 corrigeert ie met de lamda naar <0.5 CO), maar om eenofandere weirde reden heeft de groene temperatuursensor een vrij extreme invloed op de hoeveelheid ingespoten benzine.. die zou ik dus als 1e ff vervangen, die heb je toch liggen
Als je remt, gooi je energie weg. Daarna verbruik je benzine om weer op snelheid te komen.. als je uitrolt, het andere uiterste, dan maak je dus maximaal gebruik van de voorwaartse energie (/momentum) die je opgewekt hebt met de benzine..
Dat verbruik heb ik met elke ax hoor kan zeer goed normaal zijn als je wat doortrapt.
Houd er rekening mee dat niet elke ax dezelfde tempsensor heeft! Er bestaan denk ik 2 soorten. Ik denk dat ze verschillen bij DIS/verdelerkap.
Als je wil kan ik het exacte verschil eens opzoeken. Dat heb ik ergens op mn photobucket staan. (op gsm omslachtig te zoeken)