Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Johannus »

Ik kwam trouwens in de Haynes ook het verschil tussen de 1.1 bosch en 1.4 MPI bosch brandstof pompen tegen.
Weet niet of je de getallen er al eens bij opgezocht had, maar het blijkt dus dat de 1.1 pomp een benzinedruk van 1.0 bar opbouwt, terwijl de 1.4 variant zorgt voor een druk tussen de 2.5 en 3.0 bar :D

Geen wonder dat je dat merkt ;)
Image Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Holländer »

dat is inderdaad een behoorlijk verschil! dus die zijn ook niet uitwisselbaar?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Wheelnut »

Gevalletje past wel, werkt niet. Geloof ik...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Johannus »

Past in wel in de tank, maar heeft een andere stekker. Werkt ook zeker wel stationair, maar bij wat verder doortrekken gaat ie stotteren.
Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by AlexanderB »

Andersom werkt het wel, MPI pomp op een 1.1 gaat wel..

Die 1.0 bar is trouwens deels doordat de drukregelaar het terugregelt naar 1 bar, met die 2.5bar regelaar dr achter komt ie tot 1.5 ofzo. Maar de ECU controleert het niet, dus dan loopt de motor veel te schraal omdat er minder brandstof uitkomt dan de ECU denkt..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Johannus »

Damn.... :(

Ik weet dat ik de eerste tank niet rustig gereden heb, en dat ie misschien nog iets te rijk loopt.

Maar 36,5 liter op 313 km, das 1 op 8,5 :(




Maar hij trekt wel lekker ;)
Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by AlexanderB »

Dan heb je heel hard lopen trappen-remmen-trappen-remmen, of er is iets mis.. groene sensor uit de 1.1 trekken en in je gti blok schroeven?

Hard optrekken is namelijk niet slecht voor het verbruik, remmen wel..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Losroyos »

oeh dat ziet eruit als cijfers die normaal alleen ricardo haalt :P

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by joop »

Ik heb stiekem de retourslang aangesloten als vlammenwerper in je downpipe (Y)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Johannus »

Hij stinkt ook enorm naar benzine, dus ik heb het idee dat hij rijkelijk te rijk loopt...

Remmen heb ik wel een beetje gedaan natuurlijk, maar ook weer niet zo verschrikkelijk
Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by AlexanderB »

als ie echt hard meurt dan zal 1 van de 2 temperatuursensoren kapot zijn, of misschien de lamda.. Hij is sowieso wel een beetje rijk met een groupn chip (2.5-ish CO stationair, 0.5 met n beetje gas bij, en vanaf 3000 corrigeert ie met de lamda naar <0.5 CO), maar om eenofandere weirde reden heeft de groene temperatuursensor een vrij extreme invloed op de hoeveelheid ingespoten benzine.. die zou ik dus als 1e ff vervangen, die heb je toch liggen ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by joop »

er zit geen lambda aangesloten op die ECU, wel een stelschroef voor de CO waarde.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Johannus »

Correct, maar ik vraag me af of die dan nog enige invloed heeft met een group N chip?

Kan het een rotte bougie zijn? Een lekkende injector? Maar goed, eerst die tempsensor dan even checken...
Image Image

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Svaan »

Call me stupid, maar waarom heb je een hoog verbruik bij hard remmen??

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by AlexanderB »

Als je remt, gooi je energie weg. Daarna verbruik je benzine om weer op snelheid te komen.. als je uitrolt, het andere uiterste, dan maak je dus maximaal gebruik van de voorwaartse energie (/momentum) die je opgewekt hebt met de benzine..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 323
Joined: SatJan28, 2012 12:24:04 AM

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Svaan »

ah juist, zo wordt ie bedoeld... Thx ;)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Johannus »

Nieuwe toevoeging aan de AX :D

Image
Image

Dat schakelt gelijk een stuk prettiger! :D
Image Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Johannus »

Nog meer upgrades op de planning na het project:
Rock's wrote:Chris (Drake) heeft nog een setje gele koni's in de verkoop ... dit zal je heel goed kunnen helpen tegen het aanlopen :sign7:
Nog bedankt voor de tip :)

Image
Deze komen mijn kant op :)
Image Image

AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 242
Joined: ThuJul03, 2003 7:31:02 PM
Location: Den Bosch
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by AXVTS »

Johannus wrote:Even een filmpje van een testrun zojuist :D

Link


Voor de mensen die schreeuwden oom toerenbegrenzers, die zit dus rond de 8000 bij de Group N chip ;)
https://vimeo.com/48831186
dat klinkt helemaal niet verkeerd ;-)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by citrofenwick »

Dat verbruik heb ik met elke ax hoor :P kan zeer goed normaal zijn als je wat doortrapt.
Houd er rekening mee dat niet elke ax dezelfde tempsensor heeft! Er bestaan denk ik 2 soorten. Ik denk dat ze verschillen bij DIS/verdelerkap.
Als je wil kan ik het exacte verschil eens opzoeken. Dat heb ik ergens op mn photobucket staan. (op gsm omslachtig te zoeken)
AX-kopen is verslavend.

Post Reply