
Wie weet wat dit is? (met de pijl erop) Zit achter op een 1.4 MPI blok en gaat naar de luchtinlaat...
Er zat hier aan de onderkant een slang die nergens naar toe ging en ook niet afgedopt was. Is het niet handiger om deze af te doppen?
Moderator: webmasters
Bij een 1.1 gaat die pomp al lopen voor je startmotor, maar bij een 1.4 MPI blijkbaar niet dan? Die 3 polige stekker heb ik inderdaad aangesloten, pomp nog niet vervangen maar staat als eerste op de planning, dat had ik nog niet gedaan ivm het feit dat het dus leek alsof de pomp geen spanning en stroom kreeg, maar dat klopt volgens jouw verhaal dan ookAlexanderB wrote:Benzinepomp zit zeker weten niet op die kabelboom, die heeft zn eigen stekker (3 polen) achter de rechter koplamp.
Gaat ook pas aan als de startmotor al draait. heb je de pomp wel vervangen? GTI blok loopt niet/zeer beroerd met een 1.1 pomp.
"dat ding" achter de inlaat is de stationairregeling, slang loopt van de luchtfilter, via dat ding, naar de inlaat.. en dat ding is dus n magneetklepje dat open-en-dicht-en-open-en.. gaat, om het stationairtoerental dus te regelen, ipv een stappenmotor op de gasklep.
Dat laatsteAlexanderB wrote:Ik neem aan dat t andere eind ergens achter die luchtfilter wel aangesloten zat ja.. anders.. grote faal.
Als je m afdopt zal ie niet stationair lopen. (of je moet de gaskabel straktrekken op 2000 (+/-1000) toeren, als n echte cup-raceralleen dat wil je echt niet, geloof me.) Dus er moet een stuk buis tussen de luchtfilter en de gasklep, met een zij-aansluiting dr op en die slang dr op prikken..
Heb je uberhaupt wel al gestart, of alleen de sleutel omgedraaid en geconcludeerd dat je de pomp niet hoorde?