Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Laten we vandaag beginnen met een vraag!
Wie weet wat dit is? (met de pijl erop) Zit achter op een 1.4 MPI blok en gaat naar de luchtinlaat...
Er zat hier aan de onderkant een slang die nergens naar toe ging en ook niet afgedopt was. Is het niet handiger om deze af te doppen?
Wie weet wat dit is? (met de pijl erop) Zit achter op een 1.4 MPI blok en gaat naar de luchtinlaat...
Er zat hier aan de onderkant een slang die nergens naar toe ging en ook niet afgedopt was. Is het niet handiger om deze af te doppen?
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 0.0 :D
Verder nog een status update:
Nieuwe pakkingen voor het uitlaatspruitstuk
En het spruitstukje gemonteerd
Blok klaar om met de auto verenigd te worden
Dat gaat prima passen
Even de motorsteunen aandraaien
En met de Accu er weer in...
...Kunnen de ramen weer dicht
Tot slot nog even de aandrijfaskeerringen vervangen, links een oude, rechts een nieuwe
Verder gaat de ruitenwisser nu 1 keer wissen als ik de sleutel op contact zet, en ook weer 1 keer als ik hem naar de tweede stand draai :S
En de benzinepomp pompt helemaal niet, dus geen benzine en nog geen lopend blok, maar dat komt wel weer goed
In verband met deze uitdagingen:
Ik ben nog steeds op zoek naar de pinout van de ronde kabelboom connector die de motorboom met de interrieurboom verbind
Nieuwe pakkingen voor het uitlaatspruitstuk
En het spruitstukje gemonteerd
Blok klaar om met de auto verenigd te worden
Dat gaat prima passen
Even de motorsteunen aandraaien
En met de Accu er weer in...
...Kunnen de ramen weer dicht
Tot slot nog even de aandrijfaskeerringen vervangen, links een oude, rechts een nieuwe
Verder gaat de ruitenwisser nu 1 keer wissen als ik de sleutel op contact zet, en ook weer 1 keer als ik hem naar de tweede stand draai :S
En de benzinepomp pompt helemaal niet, dus geen benzine en nog geen lopend blok, maar dat komt wel weer goed
In verband met deze uitdagingen:
Ik ben nog steeds op zoek naar de pinout van de ronde kabelboom connector die de motorboom met de interrieurboom verbind
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
Benzinepomp zit zeker weten niet op die kabelboom, die heeft zn eigen stekker (3 polen) achter de rechter koplamp.
Gaat ook pas aan als de startmotor al draait. heb je de pomp wel vervangen? GTI blok loopt niet/zeer beroerd met een 1.1 pomp.
"dat ding" achter de inlaat is de stationairregeling, slang loopt van de luchtfilter, via dat ding, naar de inlaat.. en dat ding is dus n magneetklepje dat open-en-dicht-en-open-en.. gaat, om het stationairtoerental dus te regelen, ipv een stappenmotor op de gasklep.
Gaat ook pas aan als de startmotor al draait. heb je de pomp wel vervangen? GTI blok loopt niet/zeer beroerd met een 1.1 pomp.
"dat ding" achter de inlaat is de stationairregeling, slang loopt van de luchtfilter, via dat ding, naar de inlaat.. en dat ding is dus n magneetklepje dat open-en-dicht-en-open-en.. gaat, om het stationairtoerental dus te regelen, ipv een stappenmotor op de gasklep.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
die pinout heeft Bas volgens mij ooit beschreven in een howto of faq, voor het ombouwen naar magnettimarelli, en anders chris met zn first16v?
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
Bij een 1.1 gaat die pomp al lopen voor je startmotor, maar bij een 1.4 MPI blijkbaar niet dan? Die 3 polige stekker heb ik inderdaad aangesloten, pomp nog niet vervangen maar staat als eerste op de planning, dat had ik nog niet gedaan ivm het feit dat het dus leek alsof de pomp geen spanning en stroom kreeg, maar dat klopt volgens jouw verhaal dan ookAlexanderB wrote:Benzinepomp zit zeker weten niet op die kabelboom, die heeft zn eigen stekker (3 polen) achter de rechter koplamp.
Gaat ook pas aan als de startmotor al draait. heb je de pomp wel vervangen? GTI blok loopt niet/zeer beroerd met een 1.1 pomp.
"dat ding" achter de inlaat is de stationairregeling, slang loopt van de luchtfilter, via dat ding, naar de inlaat.. en dat ding is dus n magneetklepje dat open-en-dicht-en-open-en.. gaat, om het stationairtoerental dus te regelen, ipv een stappenmotor op de gasklep.
Met behulp van mijn eigen oude post over VW relais 99 heb ik net ook uitgevonden hoe dat ruitenwisser gedrag waarschijnlijk komt... Omdat het sproeipompje voor de ramen nog niet is aangesloten, morgen maar even fixen
Dat ding dus maar beter afdoppen? anders zuigt ie allemaal smerige lucht aan die niet gefilterd is door enige vorm van luchtfilter. Heb namelijk het originele filterhuis e.d. niet omdat er al een openluchtfilter gemonteerd zat op dit blok.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
Ik neem aan dat t andere eind ergens achter die luchtfilter wel aangesloten zat ja.. anders.. grote faal.
Als je m afdopt zal ie niet stationair lopen. (of je moet de gaskabel straktrekken op 2000 (+/-1000) toeren, als n echte cup-racer alleen dat wil je echt niet, geloof me.) Dus er moet een stuk buis tussen de luchtfilter en de gasklep, met een zij-aansluiting dr op en die slang dr op prikken..
Heb je uberhaupt wel al gestart, of alleen de sleutel omgedraaid en geconcludeerd dat je de pomp niet hoorde?
Als je m afdopt zal ie niet stationair lopen. (of je moet de gaskabel straktrekken op 2000 (+/-1000) toeren, als n echte cup-racer alleen dat wil je echt niet, geloof me.) Dus er moet een stuk buis tussen de luchtfilter en de gasklep, met een zij-aansluiting dr op en die slang dr op prikken..
Heb je uberhaupt wel al gestart, of alleen de sleutel omgedraaid en geconcludeerd dat je de pomp niet hoorde?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
Dat laatste Omdat ik bij mijn 1.1 de pomp dan altijd wel hoordeAlexanderB wrote:Ik neem aan dat t andere eind ergens achter die luchtfilter wel aangesloten zat ja.. anders.. grote faal.
Als je m afdopt zal ie niet stationair lopen. (of je moet de gaskabel straktrekken op 2000 (+/-1000) toeren, als n echte cup-racer alleen dat wil je echt niet, geloof me.) Dus er moet een stuk buis tussen de luchtfilter en de gasklep, met een zij-aansluiting dr op en die slang dr op prikken..
Heb je uberhaupt wel al gestart, of alleen de sleutel omgedraaid en geconcludeerd dat je de pomp niet hoorde?
En over dat andere eind, dat zat helemaal nergens aangesloten, lag gewoon los onder de motorkap :S
Maar dan zet ik die wel even mooi op de buis prikken
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
Heh, nouja, weet je t nu.. ik vond het de 1e keer ook vreemd, en ergens heb ik het vermoeden dat dat deels de oorzaak was dat mn gtiblok altijd net 1 slag meer nodig had om te starten tov mn GT blok dat met 1 tik al liep. (druk opbouwen van de benzinepomp)
Haha, tja, openluchtfilter gemonteerd op de luie manier, lol. Waarschijnlijk hangt de luchttemperatuursensor dan ook los onder de motorkap, die hoort ook in het luchtfilterhuis te zitten.. (of dus in de buis tussen het openluchtfilter en de gasklep)
Haha, tja, openluchtfilter gemonteerd op de luie manier, lol. Waarschijnlijk hangt de luchttemperatuursensor dan ook los onder de motorkap, die hoort ook in het luchtfilterhuis te zitten.. (of dus in de buis tussen het openluchtfilter en de gasklep)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
Goede vorderingen in een leuk project! zo te zien kom je er (met wat hulp) wel!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
Goed bezig
Aan dat van die pomp heb ik de eerste keer ook moeten zoeken. Een GTI laat ze heel even draaien om druk te zetten. Pas als de auto gestart is, start ze opnieuw. (de pomp wordt geloof ik door de ECU gestuurd)
Ik denk dat een GTI net dat tikkeltje trager start omdat hij eerst een gans toertje moet maken ivm zn bdp-sensor.
Aan dat van die pomp heb ik de eerste keer ook moeten zoeken. Een GTI laat ze heel even draaien om druk te zetten. Pas als de auto gestart is, start ze opnieuw. (de pomp wordt geloof ik door de ECU gestuurd)
Ik denk dat een GTI net dat tikkeltje trager start omdat hij eerst een gans toertje moet maken ivm zn bdp-sensor.
AX-kopen is verslavend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
Aha, de GT was een verdelerkap, die startte blijkbaar bij de 1e vonk, das inderdaad al binnen n halve slag, ipv n hele slag.. makes sense.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
Verder nog wat andere dingen gedaan vandaag:
Beugeltje voor de originele rubberen remslang op maat gedremeld:
Zodat deze ook prima past
Natuurlijk heeft de olieniveausensor op een 1.4 een andere stekker dan op een 1.1, typisch frans
Dus dan maar even netjes een ander stekkertje eraan maken.
Luchtfilterbuis aangepast en ingetaped
En netjes een aansluiting voor de luchttemp sensor en voor die klep gemaakt.
Nog een klusje voor morgen: aandrijfashoes lek...
Andere kant heeft ook zijn beste tijd gehad.
Tot slot een trivia vraag voor de echte kenners:
Wat is dit precies? het zit aan een 3 polige stekker die aan de radiateur zit (maar daar zit bij de 1.1 gewoon een dop en bij de 1.4 een stekker)
aan de andere kant gaat het naar de kabelboom waar ook het licht en de fan op zitten.
Wie het weet mag het roepen
Beugeltje voor de originele rubberen remslang op maat gedremeld:
Zodat deze ook prima past
Natuurlijk heeft de olieniveausensor op een 1.4 een andere stekker dan op een 1.1, typisch frans
Dus dan maar even netjes een ander stekkertje eraan maken.
Luchtfilterbuis aangepast en ingetaped
En netjes een aansluiting voor de luchttemp sensor en voor die klep gemaakt.
Nog een klusje voor morgen: aandrijfashoes lek...
Andere kant heeft ook zijn beste tijd gehad.
Tot slot een trivia vraag voor de echte kenners:
Wat is dit precies? het zit aan een 3 polige stekker die aan de radiateur zit (maar daar zit bij de 1.1 gewoon een dop en bij de 1.4 een stekker)
aan de andere kant gaat het naar de kabelboom waar ook het licht en de fan op zitten.
Wie het weet mag het roepen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
das voor het lampje van het waterniveau in je tellerbak.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
niet eeeecht nee
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
lekker bezig Johannus, geen halve werkzaamheden... die luchtfilterbuis is echt uber zo blauw.. denk wel dat dat extra vermogen oplevert
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
Lekker bezig!
Was die KdFi van 2Black niks voor jou?
Was die KdFi van 2Black niks voor jou?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Johannus - AX First 1.4 MPI :D
zeker goed bezig. en ook nog luchtfilter tjoening!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen