Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

JBo wrote:hoewel ik ook van mening ben dat de koppakking lek is, heb je wel een interessant punt. Een keer heb ik water binnen gehad en nooit kunnen verklaren waar dat vandaan kwam. http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 975#328975

Had wel de binnen radiateur kunnen zijn..
Dat houdt niet in 1x op, en je kan het duidelijk ruiken dat het geen water is, kvs stinkt, en is ook een beetje vettig. Proeven kan ook, maar niet in grote hoeveelheden :lol:

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

kvs heeft ook een sterk zoete, of amandelige geur/smaak, en idd, giftig..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by JBo »

haha dan kunnen we dat afstrepen, kvs is het dan zeker niet geweest. Op dat andere topic wordt nog druk gespeculeerd wat het had kunnen zijn.

Mja, blijft lekke koppakking staan :o
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Re: Jorrit aka JBo AX First Class

Post by Henk Bats »

Kom ik net van mijn werk thuis wordt er keihard gebuffeld om de First van Jorrit te voorzien van een nieuwe koppakking, klepseals, waterpomp en een distributieriem met spanrol.

Al vast een sneak preview;

Image

Image

Image

Image

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Hier natuurlijk alsnog ook gefeliciteerd :o

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by JBo »

Ik mag dan wel 5000 km verderop zitten, het blijft natuurlijk leuk om te horen dat je axje vlekkenloos door de apk is :D .

Image

Met dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.. :) .

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd.

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by gigawebs »

Nice, gefeliciteerd met je nieuwe apk!
ImageImageImage

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Gefeliciteerd met je eerste APK :wink: en je kon er zelf niet eens bij zijn.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by JBo »

Dank allen, en inderdaad, ik heb het van een grote afstand moeten afwachten:P

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by JBo »

Er is weer is een nieuwtje. Momenteel ben ik enkele maanden in Amerika, hellaas kreeg ik van een vriend, die tot dan toe zonder problemen in mijn ax had gereden, een telefoontje dat de uitlaat op de grond lag. Helemaal doorgeroest, en ik had juist een nieuwe apk, dus een beetje jammer. Beetje lastig regelen vanuit "de nieuwe wereld". Gelukkig was Michel (MBa@nl) daar om alles in goede banen te lijden en het uiteindelijk te monteren. Mijn dank is groot! Zie hier de foto's;

Image

Image

Image

Image

Image

Image

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by JBo »

Toch eens tijd voor een update, de First class is niet meer. De motor bleef maar backfires geven en was hellaas niet meer te redden. Alles geprobeert, kleppen opnieuw ingeslepen, alle sensoren vervangen en als laatst ook het injectiesysteem vervangen. Het mocht allemaal niet baten. Dus toen is het besluit genomen om haar maar te slopen, in een record tijd van 8 uur had ik samen met Michel alle onderdelen ernaast liggen/ Startmotor, dynamo, ecu, aandrijfassen, remmerij, dashboard, verlichting, trekhaak en alle stekkertjes/connectoren die er maar te vinden waren. Afgelopen maandag ging ze op 4 zwaar versleten banden, vastgezet met ieder een bout, naar de sloop.

Image
Image
haar laatste ritje
Image

En natuurlijk kon ik niet stil zitten, ziedaar een saxo 1.4 5-deurs

Image
Image

Ben erg blij met dit autootje, ik moest natuurlijk Citroën blijven rijden, zoiets gaat niet zomaar weg. Hij lijkt verder in goede technische staat, koppaakking niet lek, distributie net gedaan. Aandrijfassen zien er nieuw uit en ik kan nauwelijks roest ontdekken.

grt Jorrit

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Re: Jorrit aka JBo Saxo 1.4 5-deurs (AX First Class RIP)

Post by Mastenhose »

Gefeliciteerd, zo'n Saxo rijdt helemaal niet vervelend! Veel poetsplezier! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd en gecondoleert, Maar leuke Saxo, je had het erger kunnen treffen ;)

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by JBo »

Dank, ik ben er ook erg content mee. Na een paar dagen heb ik er toch al weer wat dingen aan gedaan. Allereerst bleek bij thuiskomst dat de vorige eigenaar olie bijvullen erg onnodig vond. Ik schrok toen ik de peilstok zag, alleen een puntje olie aan de onderkant te zien. Heb er dus ruim 2 liter bij kunnen gieten om weer boven het minimum uit te komen.
Verder het koelwater vervest en de thermostaat vervangen, aangezien hij daarop aan het lekken was. Het rubber was helemaal verteerd. Als laatst nog een leuke aanpassing gedaan, er zat al cv in, maar nu heb ik er een afstandsbediening op aangesloten. Gewoon een goedkoop ebay setje gepakt en een tussenstekker gesoldeerd zodat hij netjes op het origineel past.
Image
Heb hellaas maar een foto, was zo'n priegel werk, maar dit setje zit dus tussen de originele bedrading en het Citroën sturingskastje.

Binnenkort nog 2 schokdempers achter vervangen, aangezien er 1 lek is (wat is dat mister-auto.nl goedkoop trouwens). En ook nog de einddemper. Deze kwam gister eronderuit zetten, was doorgeroest op de flens :( . Binnenkort voor naar de sloop, want rijden met zo'n open pijp achter is ook geen porem. wordt vervolgt...

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Teaser:

Image
De kleur klopt (Rouge Furio (EJX))... maar dat kan niet het organisatienummer van je SAXO zijn... ;-)

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Best wel wauw !!! .... maar ik heb de rest ook al gezien :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

Ah, dus daar zijn m'n stoelen heen gegaan.. :) Ja, nou wil ik de rest ook zien.. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JBo
AX liefhebber
AX liefhebber

Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 Tropic '97

Post by JBo »

Een teaser vraagt om een update. Via Rocks vernam ik dat er een AX GT '90 stond in Capelle, die op het punt stond om naar de sloop te verdwijnen. Ik heb zodoende contact gezocht met de eigenaresse. De AX was van haar man geweest, die al enige tijd geleden was overleden. De auto was al 20 jaar in bezit en de eigenaresse vond het erg zonde om de auto naar de sloop te sturen. De AX bleek inmiddels al verkast te zijn naar een garage in Schiedam. Voor een laatste poging voor APK, uiteraard werd hij afgekeurd. Snel handelen was nodig, dus woensdag ben ik met Michel (mba@nl) gaan kijken.

Bij aankomst in Schiedam bleek de AX een goede basis te zijn. Full options, dus lm velgen, electrische ramen en cv. Het was sowieso wel zichtbaar dat de auto lang in de familie was, er was altijd goed onderhoud gepleegd; de distributieriem 3000 km geleden en nog een paar dagen geleden de rotor en verdelerkap. De uitlaatlijn incl sportdemper lijkt rvs (op de klemmen na :( ). Alleen de auto starte niet, de zoon van de eigenaar had het over een mogelijk slechte benzinepomp. Dus voor michel reden om een ijzeren staaf te pakken ergens uit die auto, contact omzetten en de pomp een paar klappen verkopen :wink: Het was starten en lopen :) Accu en startmotor waren in uitstekende staat, blokje liep heerlijk. Uiteindelijk het zaakje overgeschreven en de auto doorgereden naar de ultra geheime stal-locatie 8)

Nu eerst eens wat foto's;
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Zoals in de foto's al te zien is; deze auto heeft een POETSBEURT nodig. Verder voor je apk:
- Ruitensproeier voorruit.
- Portierruit linker voordeur werkend maken.
- Koplampen vanbinnen droog maken dan wel vervangen.

Wat ook nog belangrijk is, zijn:
- Hoofdremcilinder vervangen (ziet er erg roestig uit)
- Knipperlicht rechtsvoor vervangen.

Verder nog een tal van kleine detailpuntjes.............. Al met al wel een leuk projectje voor als het iets warmer wordt.
Last edited by JBo on FriJan18, 2013 10:04:01 AM, edited 2 times in total.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: Jorrit aka JBo AX GT Saxo 1.4 5-deurs (AX First Class RI

Post by Rock's »

Ik ga ook niet zeggen waar die geheime locatie is ..als ik het al zou weten :roll: .... (al is het wel een locatie waar inmiddels zeker 80 clubleden daar wel eens zijn geweest) :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Post Reply