Dat houdt niet in 1x op, en je kan het duidelijk ruiken dat het geen water is, kvs stinkt, en is ook een beetje vettig. Proeven kan ook, maar niet in grote hoeveelhedenJBo wrote:hoewel ik ook van mening ben dat de koppakking lek is, heb je wel een interessant punt. Een keer heb ik water binnen gehad en nooit kunnen verklaren waar dat vandaan kwam. http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 975#328975
Had wel de binnen radiateur kunnen zijn..
Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 SX '97
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Jorrit aka JBo AX First Class
Kom ik net van mijn werk thuis wordt er keihard gebuffeld om de First van Jorrit te voorzien van een nieuwe koppakking, klepseals, waterpomp en een distributieriem met spanrol.
Al vast een sneak preview;
Groetjes, Henk
Al vast een sneak preview;
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Re: Jorrit aka JBo AX First Class
Ik mag dan wel 5000 km verderop zitten, het blijft natuurlijk leuk om te horen dat je axje vlekkenloos door de apk is .
Met dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.. .
Met dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.. .
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Jorrit aka JBo AX First Class
Gefeliciteerd met je eerste APK en je kon er zelf niet eens bij zijn.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Re: Jorrit aka JBo AX First Class
Dank allen, en inderdaad, ik heb het van een grote afstand moeten afwachten:P
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Jorrit aka JBo AX First Class
Er is weer is een nieuwtje. Momenteel ben ik enkele maanden in Amerika, hellaas kreeg ik van een vriend, die tot dan toe zonder problemen in mijn ax had gereden, een telefoontje dat de uitlaat op de grond lag. Helemaal doorgeroest, en ik had juist een nieuwe apk, dus een beetje jammer. Beetje lastig regelen vanuit "de nieuwe wereld". Gelukkig was Michel (MBa@nl) daar om alles in goede banen te lijden en het uiteindelijk te monteren. Mijn dank is groot! Zie hier de foto's;
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Jorrit aka JBo AX First Class
Toch eens tijd voor een update, de First class is niet meer. De motor bleef maar backfires geven en was hellaas niet meer te redden. Alles geprobeert, kleppen opnieuw ingeslepen, alle sensoren vervangen en als laatst ook het injectiesysteem vervangen. Het mocht allemaal niet baten. Dus toen is het besluit genomen om haar maar te slopen, in een record tijd van 8 uur had ik samen met Michel alle onderdelen ernaast liggen/ Startmotor, dynamo, ecu, aandrijfassen, remmerij, dashboard, verlichting, trekhaak en alle stekkertjes/connectoren die er maar te vinden waren. Afgelopen maandag ging ze op 4 zwaar versleten banden, vastgezet met ieder een bout, naar de sloop.
haar laatste ritje
En natuurlijk kon ik niet stil zitten, ziedaar een saxo 1.4 5-deurs
Ben erg blij met dit autootje, ik moest natuurlijk Citroën blijven rijden, zoiets gaat niet zomaar weg. Hij lijkt verder in goede technische staat, koppaakking niet lek, distributie net gedaan. Aandrijfassen zien er nieuw uit en ik kan nauwelijks roest ontdekken.
grt Jorrit
haar laatste ritje
En natuurlijk kon ik niet stil zitten, ziedaar een saxo 1.4 5-deurs
Ben erg blij met dit autootje, ik moest natuurlijk Citroën blijven rijden, zoiets gaat niet zomaar weg. Hij lijkt verder in goede technische staat, koppaakking niet lek, distributie net gedaan. Aandrijfassen zien er nieuw uit en ik kan nauwelijks roest ontdekken.
grt Jorrit
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Jorrit aka JBo Saxo 1.4 5-deurs (AX First Class RIP)
Gefeliciteerd, zo'n Saxo rijdt helemaal niet vervelend! Veel poetsplezier!
Re: Jorrit aka JBo Saxo 1.4 5-deurs (AX First Class RIP)
Gefeliciteerd en gecondoleert, Maar leuke Saxo, je had het erger kunnen treffen
Re: Jorrit aka JBo Saxo 1.4 5-deurs (AX First Class RIP)
Dank, ik ben er ook erg content mee. Na een paar dagen heb ik er toch al weer wat dingen aan gedaan. Allereerst bleek bij thuiskomst dat de vorige eigenaar olie bijvullen erg onnodig vond. Ik schrok toen ik de peilstok zag, alleen een puntje olie aan de onderkant te zien. Heb er dus ruim 2 liter bij kunnen gieten om weer boven het minimum uit te komen.
Verder het koelwater vervest en de thermostaat vervangen, aangezien hij daarop aan het lekken was. Het rubber was helemaal verteerd. Als laatst nog een leuke aanpassing gedaan, er zat al cv in, maar nu heb ik er een afstandsbediening op aangesloten. Gewoon een goedkoop ebay setje gepakt en een tussenstekker gesoldeerd zodat hij netjes op het origineel past.
Heb hellaas maar een foto, was zo'n priegel werk, maar dit setje zit dus tussen de originele bedrading en het Citroën sturingskastje.
Binnenkort nog 2 schokdempers achter vervangen, aangezien er 1 lek is (wat is dat mister-auto.nl goedkoop trouwens). En ook nog de einddemper. Deze kwam gister eronderuit zetten, was doorgeroest op de flens . Binnenkort voor naar de sloop, want rijden met zo'n open pijp achter is ook geen porem. wordt vervolgt...
Verder het koelwater vervest en de thermostaat vervangen, aangezien hij daarop aan het lekken was. Het rubber was helemaal verteerd. Als laatst nog een leuke aanpassing gedaan, er zat al cv in, maar nu heb ik er een afstandsbediening op aangesloten. Gewoon een goedkoop ebay setje gepakt en een tussenstekker gesoldeerd zodat hij netjes op het origineel past.
Heb hellaas maar een foto, was zo'n priegel werk, maar dit setje zit dus tussen de originele bedrading en het Citroën sturingskastje.
Binnenkort nog 2 schokdempers achter vervangen, aangezien er 1 lek is (wat is dat mister-auto.nl goedkoop trouwens). En ook nog de einddemper. Deze kwam gister eronderuit zetten, was doorgeroest op de flens . Binnenkort voor naar de sloop, want rijden met zo'n open pijp achter is ook geen porem. wordt vervolgt...
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Jorrit aka JBo Saxo 1.4 5-deurs (AX First Class RIP)
Teaser:
De kleur klopt (Rouge Furio (EJX))... maar dat kan niet het organisatienummer van je SAXO zijn...
De kleur klopt (Rouge Furio (EJX))... maar dat kan niet het organisatienummer van je SAXO zijn...
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Jorrit aka JBo Saxo 1.4 5-deurs (AX First Class RIP)
Best wel wauw !!! .... maar ik heb de rest ook al gezien
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Jorrit aka JBo Saxo 1.4 5-deurs (AX First Class RIP)
Ah, dus daar zijn m'n stoelen heen gegaan.. Ja, nou wil ik de rest ook zien..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Jorrit aka JBo » AX GT '90 & Saxo 1.4 Tropic '97
Een teaser vraagt om een update. Via Rocks vernam ik dat er een AX GT '90 stond in Capelle, die op het punt stond om naar de sloop te verdwijnen. Ik heb zodoende contact gezocht met de eigenaresse. De AX was van haar man geweest, die al enige tijd geleden was overleden. De auto was al 20 jaar in bezit en de eigenaresse vond het erg zonde om de auto naar de sloop te sturen. De AX bleek inmiddels al verkast te zijn naar een garage in Schiedam. Voor een laatste poging voor APK, uiteraard werd hij afgekeurd. Snel handelen was nodig, dus woensdag ben ik met Michel (mba@nl) gaan kijken.
Bij aankomst in Schiedam bleek de AX een goede basis te zijn. Full options, dus lm velgen, electrische ramen en cv. Het was sowieso wel zichtbaar dat de auto lang in de familie was, er was altijd goed onderhoud gepleegd; de distributieriem 3000 km geleden en nog een paar dagen geleden de rotor en verdelerkap. De uitlaatlijn incl sportdemper lijkt rvs (op de klemmen na ). Alleen de auto starte niet, de zoon van de eigenaar had het over een mogelijk slechte benzinepomp. Dus voor michel reden om een ijzeren staaf te pakken ergens uit die auto, contact omzetten en de pomp een paar klappen verkopen Het was starten en lopen Accu en startmotor waren in uitstekende staat, blokje liep heerlijk. Uiteindelijk het zaakje overgeschreven en de auto doorgereden naar de ultra geheime stal-locatie
Nu eerst eens wat foto's;
Zoals in de foto's al te zien is; deze auto heeft een POETSBEURT nodig. Verder voor je apk:
- Ruitensproeier voorruit.
- Portierruit linker voordeur werkend maken.
- Koplampen vanbinnen droog maken dan wel vervangen.
Wat ook nog belangrijk is, zijn:
- Hoofdremcilinder vervangen (ziet er erg roestig uit)
- Knipperlicht rechtsvoor vervangen.
Verder nog een tal van kleine detailpuntjes.............. Al met al wel een leuk projectje voor als het iets warmer wordt.
Bij aankomst in Schiedam bleek de AX een goede basis te zijn. Full options, dus lm velgen, electrische ramen en cv. Het was sowieso wel zichtbaar dat de auto lang in de familie was, er was altijd goed onderhoud gepleegd; de distributieriem 3000 km geleden en nog een paar dagen geleden de rotor en verdelerkap. De uitlaatlijn incl sportdemper lijkt rvs (op de klemmen na ). Alleen de auto starte niet, de zoon van de eigenaar had het over een mogelijk slechte benzinepomp. Dus voor michel reden om een ijzeren staaf te pakken ergens uit die auto, contact omzetten en de pomp een paar klappen verkopen Het was starten en lopen Accu en startmotor waren in uitstekende staat, blokje liep heerlijk. Uiteindelijk het zaakje overgeschreven en de auto doorgereden naar de ultra geheime stal-locatie
Nu eerst eens wat foto's;
Zoals in de foto's al te zien is; deze auto heeft een POETSBEURT nodig. Verder voor je apk:
- Ruitensproeier voorruit.
- Portierruit linker voordeur werkend maken.
- Koplampen vanbinnen droog maken dan wel vervangen.
Wat ook nog belangrijk is, zijn:
- Hoofdremcilinder vervangen (ziet er erg roestig uit)
- Knipperlicht rechtsvoor vervangen.
Verder nog een tal van kleine detailpuntjes.............. Al met al wel een leuk projectje voor als het iets warmer wordt.
Last edited by JBo on FriJan18, 2013 10:04:01 AM, edited 2 times in total.
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Jorrit aka JBo AX GT Saxo 1.4 5-deurs (AX First Class RI
Ik ga ook niet zeggen waar die geheime locatie is ..als ik het al zou weten .... (al is het wel een locatie waar inmiddels zeker 80 clubleden daar wel eens zijn geweest)
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah