Gisteren dacht ik... na 4 maanden betrouwbaarheid, zal ik eens alles geven....
en weer geen ontsteking meer behalve als ik plank
zal ik weer een ontstekingsmodule kopen ? ineens alles vervangen ? (spoel / module / bougiekabels / condensator)
Laatste oplossing : de ax weg doen omdat die altijd kapot is
> 6500 RPM met mijn GT....
Moderators: Rock's, webmasters
Re: > 6500 RPM met mijn GT....
dat laatste is natuurlijk de meest efficiente, maar ook de slechtste oplossing!
klopt de aarding van je bobine/spoel?
die condensator is volgens mij stiekem heem belangrijk... en koelpasta op de module natuurlijk!
klopt de aarding van je bobine/spoel?
die condensator is volgens mij stiekem heem belangrijk... en koelpasta op de module natuurlijk!
Re: > 6500 RPM met mijn GT....
Ombouwen naar DIS, eventueel programmeerbaarSpeederdd wrote:Laatste oplossing : de AX weg doen omdat die altijd kapot is
Belangrijkste reden waarom ik naar een programmeerbaar systeem gegaan ben is dat ik geen zin had in het verstoken van modules. Werkt nu al een aantal jaren naar wens.
Re: > 6500 RPM met mijn GT....
ik snap jouw keuze Jan, maar ik ram al jaren die dingen regelmatig in de begrenzer... en de Hulk heeft geen eens een begrenzer.. en ik kan me niet heugen wanneer ik het voor het laatst opgeblazen heb, dus het KAN wel heelblijven... (en als er iemand zn ontsteking weet te mishandelen )
wat EDIS betreft... DAT WIL IK OOK! denk dat ik daar zo 5pk op pak, omdat ik nu met een curve werk die niet meer bij de motor klopt....
wat EDIS betreft... DAT WIL IK OOK! denk dat ik daar zo 5pk op pak, omdat ik nu met een curve werk die niet meer bij de motor klopt....
Re: > 6500 RPM met mijn GT....
Bedankt voor jullie antwoorden.
Zowiezo moet ik kosten maken... (nieuwe module, nieuwe bobine, nieuwe bougie kabels, nieuwe condensator, alles extra schoon monteren en hopen dat het heel blijft... of naar EDIS overstappen)
Hier enkele vragen, als ik mag :
Jan, kan je wat raad geven over welke trigger wheel ik moet kopen en hoe ik die moet aanpassen ?
http://www.bs-autotune.nl/shop/product_ ... ucts_id/98 ? (welke maat ? tekening van je aanpassing ?)
Gebruikt je de MAP sensor met je Megajolt ? of alleen maar de crank sensor en Megajolt werkt toch ?
Als ik een trigger wheel heb, dan mis ik nog zo een kit : http://www.ebay.com/itm/150866135987?it ... b3&vxp=mtr en zoiets : http://www.autosportlabs.com/product_in ... {8}19{9}21 ?
klopt ?
Zowiezo moet ik kosten maken... (nieuwe module, nieuwe bobine, nieuwe bougie kabels, nieuwe condensator, alles extra schoon monteren en hopen dat het heel blijft... of naar EDIS overstappen)
Hier enkele vragen, als ik mag :
Jan, kan je wat raad geven over welke trigger wheel ik moet kopen en hoe ik die moet aanpassen ?
http://www.bs-autotune.nl/shop/product_ ... ucts_id/98 ? (welke maat ? tekening van je aanpassing ?)
Gebruikt je de MAP sensor met je Megajolt ? of alleen maar de crank sensor en Megajolt werkt toch ?
Als ik een trigger wheel heb, dan mis ik nog zo een kit : http://www.ebay.com/itm/150866135987?it ... b3&vxp=mtr en zoiets : http://www.autosportlabs.com/product_in ... {8}19{9}21 ?
klopt ?
Re: > 6500 RPM met mijn GT....
Volgens mij is dat hetzelfde triggerwheel als dat ik heb (ik durf zo niet te zeggen welke diameter ik heb, hij is iets kleiner dan de poelie). Ik heb ook een dichte en uiteraard 36-1 (dit is de enige waarmee de Ford EDIS werkt)
Ik heb het wiel tegen de poelie op de krukas gemonteerd waar de v-snaar van de dynamo over loopt. Ik het gekeken waar de sensor op het blok komt en daarmee bepaald hoe het triggerwheel geplaatst moest worden (sensor 90 graden voorbij de missende tand). Vervolgens het blok geblokkeerd zodat duidelijk werd hoe de vorm van de krukas uit het triggerwheel gehaald moest worden.
Ja, de map-sensor gebruik ik.
Je hebt nodig:
- triggerwheel 36-1
- Megajolt computer
- Ford EDIS module
- sensor voor bij het triggerwheel
- Ford DIS-bobine, met bijbehorende bougiekabels
- stekker die op DIS-bobine past
Ik heb het wiel tegen de poelie op de krukas gemonteerd waar de v-snaar van de dynamo over loopt. Ik het gekeken waar de sensor op het blok komt en daarmee bepaald hoe het triggerwheel geplaatst moest worden (sensor 90 graden voorbij de missende tand). Vervolgens het blok geblokkeerd zodat duidelijk werd hoe de vorm van de krukas uit het triggerwheel gehaald moest worden.
Ja, de map-sensor gebruik ik.
Je hebt nodig:
- triggerwheel 36-1
- Megajolt computer
- Ford EDIS module
- sensor voor bij het triggerwheel
- Ford DIS-bobine, met bijbehorende bougiekabels
- stekker die op DIS-bobine past
Re: > 6500 RPM met mijn GT....
Re: > 6500 RPM met mijn GT....
En we waren al eens een draadje gestart, staat ook nog de nodige informatie in: http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=18470
Re: > 6500 RPM met mijn GT....
enorm bedankt Bossie.
en ipv Ford bobine kan ik ook zo een MSD kit gebruiken ? (zoals bv. hier op het forum aangeboden)
en ipv Ford bobine kan ik ook zo een MSD kit gebruiken ? (zoals bv. hier op het forum aangeboden)
Re: > 6500 RPM met mijn GT....
Ja dat kan, die MSD bobine is een vervangingsbobine voor Ford. De aansluiting voor de stekker en voor de bougiekabels zijn hetzelfde als de OEM-bobine van Ford, alleen de MSD geeft meer power. Ik heb deze MSD kit zelf ook.