Speederdd wrote:Laatste oplossing : de AX weg doen omdat die altijd kapot is
Ombouwen naar DIS, eventueel programmeerbaar
Belangrijkste reden waarom ik naar een programmeerbaar systeem gegaan ben is dat ik geen zin had in het verstoken van modules. Werkt nu al een aantal jaren naar wens.
ik snap jouw keuze Jan, maar ik ram al jaren die dingen regelmatig in de begrenzer... en de Hulk heeft geen eens een begrenzer.. en ik kan me niet heugen wanneer ik het voor het laatst opgeblazen heb, dus het KAN wel heelblijven... (en als er iemand zn ontsteking weet te mishandelen )
wat EDIS betreft... DAT WIL IK OOK! denk dat ik daar zo 5pk op pak, omdat ik nu met een curve werk die niet meer bij de motor klopt....
Zowiezo moet ik kosten maken... (nieuwe module, nieuwe bobine, nieuwe bougie kabels, nieuwe condensator, alles extra schoon monteren en hopen dat het heel blijft... of naar EDIS overstappen)
Volgens mij is dat hetzelfde triggerwheel als dat ik heb (ik durf zo niet te zeggen welke diameter ik heb, hij is iets kleiner dan de poelie). Ik heb ook een dichte en uiteraard 36-1 (dit is de enige waarmee de Ford EDIS werkt)
Ik heb het wiel tegen de poelie op de krukas gemonteerd waar de v-snaar van de dynamo over loopt. Ik het gekeken waar de sensor op het blok komt en daarmee bepaald hoe het triggerwheel geplaatst moest worden (sensor 90 graden voorbij de missende tand). Vervolgens het blok geblokkeerd zodat duidelijk werd hoe de vorm van de krukas uit het triggerwheel gehaald moest worden.
Ja, de map-sensor gebruik ik.
Je hebt nodig:
- triggerwheel 36-1
- Megajolt computer
- Ford EDIS module
- sensor voor bij het triggerwheel
- Ford DIS-bobine, met bijbehorende bougiekabels
- stekker die op DIS-bobine past
Ik kan helaas geen foto's vinden van mijn triggerwheel nadat ik dat aangepast heb voor montage tegen de poelie. Wel wat foto's gevonden van de steun met sensor en hoe 1 en ander gemonteerd zit.
Ja dat kan, die MSD bobine is een vervangingsbobine voor Ford. De aansluiting voor de stekker en voor de bougiekabels zijn hetzelfde als de OEM-bobine van Ford, alleen de MSD geeft meer power. Ik heb deze MSD kit zelf ook.