Hey,
Omdat de veerpoten van de AX gaar zijn dacht ik eraan om gelijk maar een saxo onderstel eronder te schroeven In hoeverre past dat, past gewoon de veerpoot, draagarm, fusee etc van een willekeurige Sax (ook als het geen VTR/S is) op een AX?
Het past wel ja, kmvrtr heeft het ook gedaan (oke, wel een 106 gti onderstel maar dat maakt niet zoveel uit dacht ik) Je moet wel wat aanpassen. Denk dat je hier en op citrosport wel het e.e.a. kunt vinden over hoe kmvrtr het heeft gedaan.
Wat je ook kunt doen is een AX GTI onderstel, dat heeft ook al 4 gaats namelijk. En dat past altijd op een AX volgens mij. Ik denk alleen wel dat ze niet zoveel op de sloop te vinden zijn...
Nee dat niet maar in de toekomst wel eh GTi is idd niet echt een optie, niet aan te komen denk ik zo...
Ik heb heb topic wel gelezen van KmVrtr maar echt details heb ik niet gezien...vandaar dit topic !
Rob GT wrote:Het past wel ja, kmvrtr heeft het ook gedaan (oke, wel een 106 gti onderstel maar dat maakt niet zoveel uit dacht ik) Je moet wel wat aanpassen. Denk dat je hier en op citrosport wel het e.e.a. kunt vinden over hoe kmvrtr het heeft gedaan.
Wat je ook kunt doen is een AX GTI onderstel, dat heeft ook al 4 gaats namelijk. En dat past altijd op een AX volgens mij. Ik denk alleen wel dat ze niet zoveel op de sloop te vinden zijn...
Complete achteras hoeft toch niet per se?
het voordeel van een complete VTS of GTi achteras is dat de torsiestaaf stugger zal zijn.. dus tuggere vering.
overigens heeft een saxo een ander remsysteem achter dan een 1e type ax.. een saxo heeft een remdrukverdeler achter, maar dat valt zelf ook wel op te lossen.
als je het simpel wilt houden dan haal je alleen de trommels van de sloop.. en dan dus de voorpoten gewoon.
ZX-Cruiser wrote:Kan wel andere veerpoten scoren, maar onder het mom 'wat we vervangen wordt vervangen door iets mooiers/beters' 4-gats naven zijn ook wel erg leuk
voor 4gats hoef je dus alleen je trommels+naven te vervangen..
maar ik heb zo'n vermoeden dat die naven goed vast gevreten zitten??
Ik zal eindelijk die how-to eens in elkaar gaan zetten binnenkort. Zitten ook boel veel foto's bij. Gaat denk ik wel nog een paar dagen duren hoor.
Heeft iemand webspace om dat op te zetten?
KMvrtr wrote:Ik zal eindelijk die how-to eens in elkaar gaan zetten binnenkort. Zitten ook boel veel foto's bij. Gaat denk ik wel nog een paar dagen duren hoor. Heeft iemand webspace om dat op te zetten?
als de how to klaar is dan mail maar dan komt hij gewoon op de site van de club
ZX-Cruiser wrote:Kan wel andere veerpoten scoren, maar onder het mom 'wat we vervangen wordt vervangen door iets mooiers/beters' 4-gats naven zijn ook wel erg leuk
voor 4gats hoef je dus alleen je trommels+naven te vervangen.. maar ik heb zo'n vermoeden dat die naven goed vast gevreten zitten??
edit: ook je velgen vervangen natuurlijk
Ik heb een veerpoot los en idd die naaf lijkt erg veel op een 4 gats naaf van bijv. een 106.
Wie weet wat past? Zodat ik het evt kan bestellen, mocht ik overgaan op 4gats...
En Saxo onderstel moet nog wachten, we gaan eerst het bestaande onderstel strak maken, en of een saxo onderstel dan nog veel beter is is nog maar de vraag.. . alleen die achteras zou wel gaaf zijn!
ik ben ook van plan mn onderstel aan te passen naar 4 gats... ( want de ax word toch maar niet verkocht )
alleen ik zit met de volgende vragen.
achter kun je alleen te tromels vervangen? dus ik kan gewoon 2 trommels van de sloop afhalen van een willekeurig type saxo 106 ( 4 gats ) en dat past?
en voor voor kan ik gewoon 2 veerpoten ophalen van een saxo vts of kan andere types ook ? en passen mijn verlagings veren die ik nu heb op de saxo 106 veer poot?
en hoe zit het met de aandrijsassen draagarm, fusee en
en hoe kan ik zien, voelen of mijn aandrijfassen nog goed zijn .. ( als ik rij heb ik soms wel wat lawaai.. maar dat komt ook een beetje na dat ik een kleine aanvaring heb gehad met een stoepje..
en past eventueel een aandrijf ass van een saxo/106 ook? en hoe zit het met de remmen .. kun je je remklauw van je 3 gats veerpoot over zetten?
en wat ben je zo al kwijt voor een 2 trommels en 2 veerpoten op de sloop?
en de laatste vraag.. welke velgen passen er voor een 4gats ax.. ik zat zelf te denken aan een 205 1.9 gti velg ( speedlines )
Voor kun je ook volstaan met de naven van een 205 zoals ik heb. Achter moet je wel een hele nieuwe brug hebben voor schijven. Op een GTI zitten overigens geen schijven. maar op de saxo en de 106 zitten wel achter schijven. (alleen op de sportieve modellen dan he)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.