Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 18/03

Post by Losroyos »

Ja, ik ook. Alleen blokje lijkt ook wel erg veel moeite te hebben, De 1.1 levert na al die jaren nu warschijnlijk nog zon pk of 50 a 55, Met een auto die aerodinamisch goed is jaren vol te houden, Maar de auto houdt dit geen jaren meer vol ook ik voorzie veel hoger kosten aan de auto dan dat het kwa lol gaat opleveren.

De motorkap blijft zoiezo :P die komt in me nieuwe huisje straks aan de muur te hangen. maar ik heb de Furio nog en ben echt verliefd op die auto :D

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 18/03

Post by Netheo »

Na een weekje als een wannebe sprintmobiel rond gereden te hebben is vandaag eindelijk het kontje gezakt. Voor één keer ging alles zonder slag of stoot. Achterasje geswapt in no-time. Remmerij direct in orde gekregen. Juist gemerkt dat bij de originele as er een remcilindertje lek is. Deze zal dan ook voor de keuring eind dit jaar veranderd worden.

Image
DROPPED ASS :twisted:

Image
Eindelijk een stabiel front :) . Want als de kont zo hoog staat is een vluchtheuvel een springheuvel hoor. Net of de ax gaat overslaan als je eraf rijdt :lol:

Image
Laag genoeg? owké de brug zit in de weg en je ziet het niet, maar de middendemper van de groupe N lijn hangt ongeveer 6-7 cm boven de grond. ( waar is de SLIK-emoticon? 8) ) Op de terugweg naar huis al 3 keer tegen de grond gezeten. MSS eens kijken dat ik ze niet iets hoger krijg.

Image
BTW iemand iets nodig :?: :?: :?:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 24/03

Post by TvL »

Die achterspoiler wil ik wel! Kom je naar de meeting morgen?

Je AX ziet er superdik uit trouwens :)
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 24/03

Post by Netheo »

TvL wrote:Die achterspoiler wil ik wel! Kom je naar de meeting morgen?

Je AX ziet er superdik uit trouwens :)
de blauwe onderdelen zijn van men blauwe GT, die gaan niet weg, had het op de motors en V-bakken. oeps, sorry.
nope ik kom morgen niet naar de meeting.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 24/03

Post by TvL »

Haha oke :wink:
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 24/03

Post by Losroyos »

Yeah hij is weer op niveau, Blijft echt een enorme gave bak met die verlaging en verbreedt staal.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 24/03

Post by Netheo »

ondanks dat de uitlaat een supergaaf geluid geeft zal ze toch nog wat aangepast moeten worden. Ze hangt echt te laag, is niet leuk meer om te rijden. Ofwel terug de oude eronder, dus de ope lijn met de rumusdemper. We zien wel.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 24/03

Post by AlexanderB »

waarom heb je m dan ook lager gehangen.. hapje uit de bumper en dan had ie perfect gehangen :) (just saying..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 24/03

Post by Netheo »

AlexanderB wrote:waarom heb je m dan ook lager gehangen.. hapje uit de bumper en dan had ie perfect gehangen :) (just saying..)
middendemper hangt niet lager, just saying :P , door de uitlaatpot aan te passen. Ik heb de achterste beugels verlengd. Dus de flens komt dan schuin naar boven te staan. Deze heb ik dan 30 graden gekanteld en opnieuw erop gelast. Met ander woorden, de flens staat op dezelfde plaats als hij stond toen er een hap uit de bumper moest. :D Het probleem zit hem in de kromming rond de stabistang. Deze moet iets verbogen worden. Ofwel mss de middendemper er vantussen lassen :twisted: . Dan hangt ze meteen hoog genoeg :wink:
Image
zo is het toch echt wel laag hé :wall

Volgende week is proper wassen, symoniseren en in de wax zetten :dance BLING BLING
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 24/03

Post by AlexanderB »

aah, oke. :) ja, ik heb dit ook, met de andere middenpijp hangt ie zo 5 cm hoger, omdat bij die de voorste flens net in een andere hoek erop gelast is.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 24/03

Post by Mastenhose »

Onder m'n Saxo hangt de middendemper laag, maar niet zo laag. Met m'n Saxo heb ik ook wel het probleem van aanlopen op drempels etc., reden te meer om voor een demperloze middenpijp te gaan in mijn geval. Belachelijk overigens: Devil middenpijp met demper, is gewoon een ronde demper... Als ze daar nou eens een ovaal exemplaar tussen gelast hadden, had 't probleem er niet eens geweest waarschijnlijk... :roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 24/03

Post by Netheo »

Mastenhose wrote:Onder m'n Saxo hangt de middendemper laag, maar niet zo laag. Met m'n Saxo heb ik ook wel het probleem van aanlopen op drempels etc., reden te meer om voor een demperloze middenpijp te gaan in mijn geval. Belachelijk overigens: Devil middenpijp met demper, is gewoon een ronde demper... Als ze daar nou eens een ovaal exemplaar tussen gelast hadden, had 't probleem er niet eens geweest waarschijnlijk... :roll:
idd een ovaaltje had in dit geval ook beter geweest. Al begrijp ik wel dat dit een echte groupe N uitlaat is en een rally auto nooit zo diep zal liggen natuurlijk. MAar ik vind wel een oplossing. Dat is nou net één van de leuke dingen aan het modden van een wagen :) . Het wordt alleen irritant als er te veel oplossingen moeten gezocht worden. lol :roll:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 24/03

Post by Netheo »

Zoals gezegd heb ik mij de zondag is uitgeleefd op men axje met een sopje, een commandantje en een color magic waxje :D /
Image
rechtse kant van het dak heeft al van de commandant genoten 8)
Image
Wax wax en nog eens wax!!!

en dan het eindresultaat :jump: :jump: :jump:
Image
Image
Image
Image
Image

Het enige wat nu nog niet blinkt zijn de wielbouten aan de linker kant. Die moeten zo snel mogelijk gepolierd worden :lol: . Aan de rechter kant blinken ze al jaren. Luiheidje van mezelf. IS altijd al iets dat ik tussendoor wou doen... je kent het wel hé.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 02/04

Post by Rock's »

Prachtige wagen hoor en wat zijn die wielen toch dik !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 02/04

Post by Losroyos »

Ziet er heel netjes uit wanneer kan ik mijne komen brengen?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 02/04

Post by Mastenhose »

Heel erg mooi!! Superautootje om te zien! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 02/04

Post by Netheo »

Losroyos wrote:Ziet er heel netjes uit wanneer kan ik mijne komen brengen?
Kies maar, maar voor die enez motorkap reken ik dubbel :roll:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 02/04

Post by Netheo »

THX voor de leuke comments :D men dag is weer goed nu :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 02/04

Post by Netheo »

Laatst vertrok ik bij ons in Ramsdonk met de ax. Zoals ik vroeger geleerd heb kijk je eerst links, dan rechts en dan nog een links voor je de straat over steekt. Wel bij de eerste links zag ik een axje afkomen. Bij het naderen viel me iets op. Zien jullie het ook, en jaja het linker stoplicht brandt ook niet :P

Image
Image
valt jullie niets op?
check de spoiler ff
Spoiler Tuning:
Image
idd, deze moet ongeveer op hetzelfde moment als de mijne ingeschreven zijn :D
Vandaag heb ik ondanks het leuke Belgische weer toch wat aan men ax geknutseld.
Van een roestgat en echt flinstone gat gemaakt :D
Image
Onder de vloermat van de ax leuk en net plaatstaal gevonden.
Image
Overmaats (mss iets te) stukje uitgeslepen
Image
En dan de boel pas gemaakt. Wat niet zo simpel is met het balkje dat eronder loopt. Door het slechte weer kon ik de wagen niet meer buiten "rijden" om te lassen. Dus dit wordt één dezer dagen wel gedaan.
Image

Dit is de eerste keer dat ik zo'n flinstonegat maak eigenlijk. Kheb het al gedaan, maar dan zonder een balkje, en ik moet zeggen, het bevalt me wel. En na een goede steenslaglaag onderaan, en een beetje gerasp bovenaan zal het niet meer zichtbaar zijn (hoop ik 8) )

Wat leuk nieuws nog van zaterdag. Laatst had ik met een goeie vriend een 2 palen brug gaan halen. En zaterdag hebben we ze recht geduwd :D
Image
Image
Alles zal wel werken, want dat weten we nog niet, we hadden vergeten dat veel winkels met het paasweekend toe zijn :oops: :oops: :oops: en we zijn dus niet tijdig aan hydrolische olie geraakt.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 09/04

Post by Netheo »

Vandaag aan de blauwe GT verder gedaan waar ik vorige week gestopt was. Het "gat" moest vandaag toe. :twisted: Ik vermoedde al dat ik er een dagje aan ging zitten. Ik ben namelijk nog niet zo handig met plaatstaal. Ik ga dan ook avondschool volgen als het schooljaar terug begint :D . En ik hoor jullie al denken, doe je dat beter niet voor je aan zo'n ax begint. Ach ja, op voorhand een beetje oefenen kan geen kwaad hé :) .

Ziehier het resultaat :dance
Image
Oeps, net iets te veel uitgeslepen :roll: Een plaatje extra geslepen van de donorax en zo fixte ik al veel dingen :lol: .

Image
Lassen? brosselen ja!!! Toch maar een beetje met de standjes en toevoersnelheid spelen op de laspost 8) Daarna ging het iets beter.

Image
Hier en daar toch al een mooi lasje hé :wink:

Image
Onderaan lukte het minder goed, en ik lag onder de auto dus ik heb een leuke brandwonde en een mega gat in men jas, trui, flees en onderhemdje. Straffe materie hé, zo'n verwarmd stukje ax.

Image
De boel netjes afgeslepen. Bij het eerste ritje met de slijptol was ik 2 laspuntjes kwijt en zag ik de vloer terug. Dus schudden voor gebruik en indien nodig de vorige stappen herhalen. Twee nieuwe stukjes lasnaad gelegd en terug afgeslepen met dit als resultaat.


Image
Roestwerende verf opgezet, nu nog ijzermastiek over om de boel glad te strijken en klaar is kees, of toch ongeveer :D .
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Post Reply