Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/09

Post by citrofenwick »

ivm verlaging heb ik misschien een oplossing voor je!
Als je TUV-attesten kan bemachtigen voor AX-veren kan je die bij TUV in keulen laten omzetten naar GOCA-attesten!

Ivm kooi

Kheb onlangs wat geholpen met een SPARCO kooi in een saxo en die paste ook niet direct.
Met je vloerplaten moet je soms wat creatief zijn. Dat hebben wij ook moeten doen om het perfect te laten passen.

Vreemd dat ze achteraan niet mooi past. Kan je de hoofdbeugel niet een beetje meer naar achteren verplaatsen of kantelen naar achter?

Vooraan staat uw kooi denk ik toch vrij goed? Enkel uw vloerplaat is nog niet helemaal perfect :P

Ten sterkste aan te raden is:
Vloerplaat van 2 a 3mm en voldoende oppervlakte inlassen. (3mm = FIA)
Aan de onderkant met kleine plaatjes.
Nylonmoeren gebruiken.

Zo zien onze vloerplaten vooraan er uit:
Image
Ik zou dat voetje bij u een beetje platkloppen zodat het beter past op de vloer.

Zijt ge trouwens zeker dat uw verbindingen schoon in elkaar zitten? Kzie dat alles ingetaped zit.
Misschien alles eens tijdelijk aan elkaar bouten en dan zien hoe het zit?
Jammer dat ge zo ver woont. Anders kwam ik u wel eens een namiddag helpen.

Kheb hier trouwens nog dezelfde kooi liggen met dezelfde buizen en toen ik die uit een GT heb gehaald zat die er met dezelfde mankementen in als die van u. Enkel zat die er wel erg brak in gemonteerd. (met houten plankjes etc)
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/09

Post by q01z »

Netheo, dat carbon wrappen van die motorkap kan ik voor je verzorgen!

folie heb ik als het goed is morgen ook weer binnen.. (moet zelf nog 2 voorschermen doen... )
Image

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/09

Post by Netheo »

q01z wrote:Netheo, dat carbon wrappen van die motorkap kan ik voor je verzorgen!

folie heb ik als het goed is morgen ook weer binnen.. (moet zelf nog 2 voorschermen doen... )
kan je jezelf dan ook mee in het pakket opsturen??? of stuur me ander direct een ganse pallet want ik ben totaal niet handig met die folie :D
bij ons hier is een bedrijfje om de hoek die niets anders doet dan wrappen, voor een paar tientjes staat ie in het carbon. Maar bedankt voor het aanbod!!!
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 17/09

Post by Netheo »

[quote="citrofenwick"]ivm verlaging heb ik misschien een oplossing voor je!
Als je TUV-attesten kan bemachtigen voor AX-veren kan je die bij TUV in keulen laten omzetten naar GOCA-attesten!

[quote]
ax hangt toch te laag vooraan om zo de keuring mee door te komen :D ik heb net geen 9 cm bodemvrijheid.

ik ben al iets geruster in de kooi nu ik zo van een ervaren kooiplaatser als jij tekst en uitleg krijg. BTW kan je me je gsmnr in een PM zetten als je het niet erg vind? kan ik eens bellen als ik bezig aan het knutselen ben en het vlot niet te goed.

wat de tape betreft rond de kooi enzo, ja was gewoon om ff te passen, ik wou eens keken welke problemen er de kop gingen opsteken. en na 5 minuten waren er dat al een pak :D

THX alvast
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 23/01

Post by Netheo »

Vandaag ging ik normaal een ax halen, maar de verkoper is totaal niet eerlijk met me geweest en ik heb de ax laten staan (meer info in het frustratiegedeelde op dit forum). Hopelijk heb ik volgend weekend meer geluk als ik het NFZblok ga halen :(
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Leuk nieuws, zaterdag ga ik een ax ophalen. hij heeft een tik gekregen rechts vooraan, maar zou voor de rest echt proper zijn, is een type 2 3deurs met een 1.0 motortje in. Hij zou altijd binnen gestaan hebben voor een accidentje. Benieuwd of het deze keer wel lukt een ax voor onderdelen mee naar huis te krijgen. Zondag trekken we naar Nederland voor een NFZ blok te gaan halen. Dan nog een las(t)post fixen en we gaan aan de blauwe GT beginnen hé :dance
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 23/01

Post by Netheo »

Vandaag dan de TGE 1.0 gaan halen. Om 16.00uur afgeproken. En je raad het nooit, niemand thuis. Ik kreeg al bijna een crisis, ik dacht bij mezelf, niet weer hé :evil: . Owké we waren 10 minuutjes te vroeg maar toch. Enfin, dan hadden we ons voor hun oprit gestald en bij elke auto die we zagen aanrijden kregen we een glimlach, totdat ie passeerde, dan was de hoop weer verdwenen. De crisis was nakend, tot 16.10 uur er ineens een zwarte ibiza de oprit opreed. We stapten uit en groeten de 2 jonge kerels die uit de seat sprongen. De ene gaf direct repliek van "moeten wij jou kennen?!?". Na enige uitleg over en't weer bleek dit dus de zonen te zijn de persoon waar ik mee gemaild had. De persoon in kwestie zou een mailtje gestuurd hebben om de afpraak af te zeggen, zo'n 2 uur eerder :x . Ik was dus al op de baan om een stel bbsvelgen te gaan halen met men maat (voor zijn golf 4 gti), dus ik kon dit onmogelijk gelezen hebben. En dan nog, zoiets verwittig je vroeger. Zijn zonen daarentegen waren wel vriendelijk genoeg om ons verder te helpen en hebben zelf hun vader gebeld en mij doorgegeven. Natuurlijk zat de eigenaar van de ax er wel mee verveeld dat ik er toch stond en ik heb dan van de gelegenheid gebruik gemaakt om de prijs serieus te drukken, wat nog gelukt is ook :D . Dus de garageplaten erop geschroefd en wij naar huis :jump: :jump: :jump: FINALY :) De laspost is ook zo goed als beslist dus die ga ik deze week bestellen. En morge ga ik het hartje halen van de ax GT :) Zo gaat ie goed.

En dit is hem dan op hun oprit
Image
Image
Image
en bij ons op de oprit, waar hij zoveel beter tot zen recht komt (of zal komen):lol:
Image
Image
Allesaan deze ax is te koop btw voor eurodeals, bekijk maar eens het verkooptopic.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 23/01

Post by Netheo »

Vorige weekend op een zondag een tripje gemaakt naar Nederland. Net iets langer dan een uur rijden. In Nederland zijn er dan zo van die rare dingen zoals een busstrook waar je duidelijk als belg niet op mag :D :D :D En de wegomleidingen zijn ook niet alles :lol: . Wat wel opviel is dat je één keer de grens over steekt al de wegen ineens heel zacht en perfect aanvoelen. Toen begreep ik direct waarom er in Nederland met een ax wel over de 170 km/h grens gegaan wordt :wink:

In ieder geval ik kwam naar Nederland voor een 1.6 8v blok op te halen. En eigenlijk heb ik zo goed als alles meegekregen om het blok ook daadwerkelijk direct rijdend te krijgen plus nog een hele nieuwe set pakkingen, waterpomp, oliekeerringen, ...
En toen ik thuis kwam besefte ik dat ik geen plaats had om alles te zetten :oops: :oops: :oops:
Image
Image
Image
iemand een idee welke de juiste carterpakking is? en voor welk blok is de andere dan?

Dus dit weekend nog maar eens alles gaan bekijken en opruimen en proper maken en bekijken en zien enzo. Kom ik daar toch wel in één of andere doos men webers en sportkop tegen :jump: .
Image
Image
Image

Image
Image
Image
Proper zijn ze nog niet, en de leuke nokkenas ontbreekt nog,maar ooit komt alles goed.

En als je dan eindelijk denkt, nu gaat het me toch echt voor de wind. Nu krijg ik wat geld bij elkaar en heb ik tijd genoeg, dan gebeurd er toch meestal iets. Zo nu ook deze woensdag. Komt men vriendin thuis met de melding dat ze onze civic wat bewerkt hebben :x :x :x
De statische nummerplaat lag voor de auto met een schone aftekening van een trekhaak in. Bumper is over een lengte van 50 cm gescheurd en met andere woorden voor de vuilbak. :evil:
Image
Dus steun mij project en koop zoveel mogelijkl van me in het verkooptopic LOL :dance :D :D :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/02

Post by AlexanderB »

rechtse pakking, als ik t me goed herinner.. carterpan is iig bijna vierkant, dus die met die hele hoek dr uit is it iig niet. waar die wel van is.. geen idee..

nokkenas kopen? :P
Last edited by AlexanderB on TueFeb21, 2012 12:29:03 AM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/02

Post by Netheo »

AlexanderB wrote:rechtse pakking, als ik t me goed herinner.. carterpan is iig bijna vierkant, dus die met die hele hoek dr uit is it iig niet. waar die wel van is.. geen idee..

nokkenas kopen? :P
spreken we hier over een 298 graden nokkenas met tuimelaars bij??? :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/02

Post by wilfred »

Mooie updates voor de ax. Jammer van de schade. Altijd zuur zeker als de dader zich niet heeft gemeld.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/02

Post by AlexanderB »

276in/280uit, 68 overlap, nokkenas met gewone stock tuimelaars, geen rollers helaas. alleen incl de hele mpi kop.. ofzo.. maar t heeft geen haast, ligt niet in de weg :) kan ook zin dat ik m zelf ooit weer op mn auto schroef, als ik geld voor de remap heb (en dr mee leven kan dat ie wat meer benzine verbruikt (1:10 ipv 1:12.8), kortom, als t niet meer mn daily is)

vandaag heb ik geleerd: de rechtse pakking is zoals ik die onder mn stalen blok heb, de linkse is (zover ik weet) voor een alu onderblok. :) kleine correctie dus..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/02

Post by Netheo »

AlexanderB wrote:276in/280uit, 68 overlap, nokkenas met gewone stock tuimelaars, geen rollers helaas. alleen incl de hele mpi kop.. ofzo.. maar t heeft geen haast, ligt niet in de weg :) kan ook zin dat ik m zelf ooit weer op mn auto schroef, als ik geld voor de remap heb (en dr mee leven kan dat ie wat meer benzine verbruikt (1:10 ipv 1:12.8), kortom, als t niet meer mn daily is)

vandaag heb ik geleerd: de rechtse pakking is zoals ik die onder mn stalen blok heb, de linkse is (zover ik weet) voor een alu onderblok. :) kleine correctie dus..
ik denk dat de nokkenas dan nog even in jouw bezit zal blijven. Ik weet al redelijk goed welk pretspul er in de motor komt. Alleen het vinden aan een goeie prijs is moeilijker :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/02

Post by citrofenwick »

Die nokkenas krijg je geloof ik ook niet in je sportkop...
Jammer van de civic! Altijd kl*te als ze nix laten weten...

Goed bezig verder :D
AX-kopen is verslavend.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/02

Post by Netheo »

citrofenwick wrote:Die nokkenas krijg je geloof ik ook niet in je sportkop...
Jammer van de civic! Altijd kl*te als ze nix laten weten...

Goed bezig verder :D
thx, ik doe men best, vrijdag wordt men laspost met alles erop en eraan opgehaald. En dan moet ik tijd vinden om er mee te werken hé :D
Want de civic betreft, je zou nu denken, die werkt toch in een honda garage,dus dat zal wel meevallen. Niet dus, verschillende bevriende dealers gebeld, van dit mogel geen okkazie te vinden. Nieuw kost hij 318 euro zonder btw in kleur. Natuurlijk is deze civic volledig herspoten in het wit, en zo zijn ze nooit gemaakt geweest. Dus dan komen de spuitkosten er nog eens bij. Dus ik wacht rustig af tot ik een okkazie gevonden heb :D Met een ijzeren nummerplaat vooraan valt het minder op. Hij kan zo nog wel 2 maandjes voort denk ik :)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 19/02

Post by Netheo »

Friekske met zen kroost is gisteren vroeg al langs geweest om de motor uit te bouwen van de sloper. Kort na de middag zijn ze vertrokken met de motor, einddemper en raamspoilertje. Het drietal heeft alles netjes achter gelaten waarvoor dank. :D
Image
zo staat hij er nu bij si, ik veronderstel dat friekske zijn fotos ook nog zal oploaden van tijdens de hartchirurgie.

De hele motor moest er toch onderuit dus kon ik rustig de hele voorophanging er vanonder schroeven en op men blauwe GT zetten :D . Men nonkel (gelukkig woont die naast men ouders) had nog wel een velg of 2 met band van een saxo (viergaatsachteras) dus die ben ik ook maar even gaan lenen en klaar was men rolling frame :)
Image

Dan maar alle de zooi friekske niet mee genomen had uit de weg geschoven, en dat was een hele boel.
Image
Image
Image
Image
en dan kon de blauwe GT eindelijk nog eens in het zonlicht staan :D
Dit was ondertussen al zo'n 4 jaar geleden :oops: :oops: :oops: en het viel me op dat er beduidend weinig stof vanonder de wagen vandaag kwam.
Image
Toen toch maar besloten de vloer eens vet en stofvrij te maken.

Dan men nieuw speelgoed in elkaar gezet
Spoiler Tuning:
Image
en op naar volgende update
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 04/03

Post by Netheo »

Zaterdag ochtend stond ik op. En zo als elk weekend heb ik weer een berg werk te verzetten om een centje bij te verdienen :roll: . En zoals elke ochtend ga ik eerst naar het WC. Hierover verder geen details. Of toch. Mijn ax hangt in de WC :D . Alleen is de foto van hoe hij op zen mooist is, en dat was zaterdagochtend niet het geval.
Image
Dit is de desbetreffende foto :D , gekregen van Charlotte, toch een lieve hé :fluffle

Dus snel de werkjes gedaan en om 3 uur in de namiddag aan de ax begonnen. Voorkant verlagen, verbreed staal terug monteren. Hij ziet er dus al wat gespierder uit :)
Image
Nu staan er op de velgen ook naafkapjes (zo lang naar gezocht). Ik vind het veel mooier zo.
En dan nog meer bling bling van de zolder gehaald namelijk een groupe N uitlaatlijn :dance
Het is een plezier om naar te kijken, alleen het monteren was iets minder plezierig :x
Image
Image
Image
Image
Demping? alles is relatief :roll:
De uitlaatbuis monteren was geen kinderspel. Om te beginnen ging er geen normale dichtingsring over de flens. Dan maar eentje "gemaakt" zodat hij er wel over ging. Brut geweld was van toepassing :D Dan bleken de bouten te lang te zijn en sloot de uitlaat niet goed aan op de spagetti met te veel herrie tot gevolg. Dus dan maar op zoek in men grabbelbak naar passende bouten en moeren. Ook moesten de gaten waar de bouten in passen uitgevijlt worden. Oef, aan de spagetti past ze perfect. Dan de achterdemper nog, dat moet toch een eitje zijn hé, zo 3 ophangrubbers en een klem toespannen. Oeps, uitlaat past niet, damn het wordt al donker, ik moet nog ergens heen deze avond. Dan maar de originele uitlaatpot er bij gepakt. Hij zat al over de 3 ophangrubbers om dan te beseffen dat hij niet over de flens heen past. Godverdomme, denk Michaël, denk!!! De remus, ja dat is het, de remus!!! Bleek dit ook langs geen kanten te passen, dan maar het iet of wat laten passen :D I will deal with it later. Vandaag dus :D
Gisteren zo vertrokken
Image
Image
Ze hangt wat te laag met men remus geknutsel.

Vandaag dan de einddemper aangepast zodat deze wel past zonder een inmens gat in de achterbumper te snijden.
Image
Image
De voorste beugels moesten hoger uitkomen, dus deze er af geslepen en 2 beugeltjes opgezet waarop ik later de originele beugels oplas. BTW lassen op inox is niet men sterkste vaardigheid dus opbouwende kritiek mag hier wel :D
Image
Doordat de uitlaat achteraan lager hangt, past ze niet meer op de flens, dus de hals van de uitlaat werd afgesneden en in een hoek geplaatst en weer vast gelast zodat deze mooi aansluit.
Image

En dan krijg je dus een custom Netheo made groupe N uitlaatlijn. Eerlijk gezegd vind ik het onder zo'n hoge kont op niets lijken. Gelukkig moet deze nog zakken en zal het er straks hopelijk stukken beter uitzien. Wat wel super is, is het geluid. Lekker diep, niet te luid, gewoon echt diep :D Ik rij er zelfs graag mee op 2400 RPM, dan is het echt superdiep, net een V8 dat voor bij cruised :P
Image
Image
Hopelijk het ik volgend weekend genoeg tijd vrij om men achterkant te verlagen, of toch die van de AX :D

FF een to-do-list:
-achteras swappen naar verlaagd exemplaar
-motorkap laten overtrekken in carbon en monteren
-velgen in de nabije toekomst hetspuiten met kawarandje
-ax club sticker, want dit mag wel na 8 jaar lidmaatschap :) (maar mensen die men topic volgen herrinneren zich vast nog de motorkap waar www.axclub.net op stond :D en daar kan tot op heden niemand aan tippen)

To the next update, toedels :wink:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 18/03

Post by pocketmech »

RVS lassen weet ik niet veel van (behalve dat he een rolletje RVS lasdraad nodig hebt. Van RVS slijpen wel. Lange splinters in je bovenbeen als je de verkeerde schijf gebruikt :D Mooi project!!
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 18/03

Post by Losroyos »

Ziet er goed uit en klinkt goed wat er weer/nog moet gebeuren :D

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+civic EP2 last update 18/03

Post by Netheo »

Losroyos wrote:Ziet er goed uit en klinkt goed wat er weer/nog moet gebeuren :D
THX, spijtig dat je denkt aan stoppen met de rat, ik zag er wel iets leuks van worden
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Post Reply