Zaterdag ochtend stond ik op. En zo als elk weekend heb ik weer een berg werk te verzetten om een centje bij te verdienen

. En zoals elke ochtend ga ik eerst naar het WC. Hierover verder geen details. Of toch. Mijn ax hangt in de WC

. Alleen is de foto van hoe hij op zen mooist is, en dat was zaterdagochtend niet het geval.

Dit is de desbetreffende foto

, gekregen van Charlotte, toch een lieve hé
Dus snel de werkjes gedaan en om 3 uur in de namiddag aan de ax begonnen. Voorkant verlagen, verbreed staal terug monteren. Hij ziet er dus al wat gespierder uit

Nu staan er op de velgen ook naafkapjes (zo lang naar gezocht). Ik vind het veel mooier zo.
En dan nog meer bling bling van de zolder gehaald namelijk een groupe N uitlaatlijn
Het is een plezier om naar te kijken, alleen het monteren was iets minder plezierig

Demping? alles is relatief
De uitlaatbuis monteren was geen kinderspel. Om te beginnen ging er geen normale dichtingsring over de flens. Dan maar eentje "gemaakt" zodat hij er wel over ging. Brut geweld was van toepassing

Dan bleken de bouten te lang te zijn en sloot de uitlaat niet goed aan op de spagetti met te veel herrie tot gevolg. Dus dan maar op zoek in men grabbelbak naar passende bouten en moeren. Ook moesten de gaten waar de bouten in passen uitgevijlt worden. Oef, aan de spagetti past ze perfect. Dan de achterdemper nog, dat moet toch een eitje zijn hé, zo 3 ophangrubbers en een klem toespannen. Oeps, uitlaat past niet, damn het wordt al donker, ik moet nog ergens heen deze avond. Dan maar de originele uitlaatpot er bij gepakt. Hij zat al over de 3 ophangrubbers om dan te beseffen dat hij niet over de flens heen past. Godverdomme, denk Michaël, denk!!! De remus, ja dat is het, de remus!!! Bleek dit ook langs geen kanten te passen, dan maar het iet of wat laten passen

I will deal with it later. Vandaag dus
Gisteren zo vertrokken

Ze hangt wat te laag met men remus geknutsel.
Vandaag dan de einddemper aangepast zodat deze wel past zonder een inmens gat in de achterbumper te snijden.

De voorste beugels moesten hoger uitkomen, dus deze er af geslepen en 2 beugeltjes opgezet waarop ik later de originele beugels oplas. BTW lassen op inox is niet men sterkste vaardigheid dus opbouwende kritiek mag hier wel

Doordat de uitlaat achteraan lager hangt, past ze niet meer op de flens, dus de hals van de uitlaat werd afgesneden en in een hoek geplaatst en weer vast gelast zodat deze mooi aansluit.
En dan krijg je dus een custom Netheo made groupe N uitlaatlijn. Eerlijk gezegd vind ik het onder zo'n hoge kont op niets lijken. Gelukkig moet deze nog zakken en zal het er straks hopelijk stukken beter uitzien. Wat wel super is, is het geluid. Lekker diep, niet te luid, gewoon echt diep

Ik rij er zelfs graag mee op 2400 RPM, dan is het echt superdiep, net een V8 dat voor bij cruised

Hopelijk het ik volgend weekend genoeg tijd vrij om men achterkant te verlagen, of toch die van de AX
FF een to-do-list:
-achteras swappen naar verlaagd exemplaar
-motorkap laten overtrekken in carbon en monteren
-velgen in de nabije toekomst hetspuiten met kawarandje
-ax club sticker, want dit mag wel na 8 jaar lidmaatschap

(maar mensen die men topic volgen herrinneren zich vast nog de motorkap waar
www.axclub.net op stond

en daar kan tot op heden niemand aan tippen)
To the next update, toedels

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen