Naja niet meer aankomen, en lekker rijden

Moderator: webmasters
Een oude auto met LPG start altijd op benzine, er zal namelijk altijd wat warmte nodig zijn om de verdamper te laten werken en te voorkomen dat ie bevriest, ben ook geen LPG expert, maar weet wel dat die indicator verder niks doet behalve het peil aangeven, is de tank leeg als ie op lpg staat, dan slaat ie afTerminal wrote:Die klep is niks anders als een veiligheidsklep zodat je tank niet leeg loopt![]()
Een verdamper lekt altijd wel iets... en door er een klep tussen te zetten voorkom je simpel weg dat je tank helemaal leeg loopt.
En ik gok dat die inderdaad direct na het starten de klep al open gooit, en vervolgens na een paar km hem over schakelt op gas. Al blijf ik dat nog altijd een raar systeem vinden, motoren kunnen namelijk prima starten op gas...
Moet wel zeggen, van auto lpg systemen weet ik niet zoveel vanaf, maar op het starten op benzine na is er weinig anders aan als waar ik dagelijks aan werk..
Even een algemene tip, overal waar slechte kabelschoentjes tussen zitten die overbodig zijn, lekker solderen en er een krimpkous omheen trekken. Scheelt je in de toekomst een heleboel gezoek!
Deze zijn gewoon bij de dealer verkrijgbaar (de mijne had ze zelfs op voorraad liggen).Holländer wrote:De keringen die in de versnellingsbak (eigenlijk differentieel) gaan bij de aandrijfassen waren moeilijk te verkrijgen volgens mijn automaterialenzaak... maar heb ze toch, bij een andere leverancier vandaan.
ik denk eerder dat dat in de kabelboom zit.. slecht contact, en met n beetje vocht dat ie dan beter contact maakt.. kleine massastoringen enzo..Holländer wrote:Wat met op is gevallen is dat hoe harder het regent hoe beter die het doet. Als het heel vochtig is rijd die beter, of in ieder geval gaat die niet zo raar stationair lopen. Heeft misschien te maken dat als het heel vochtig is er minder zuurstof in de lucht zit?
+1 voor dealer voor die keerringen, gewoon op vooraadHolländer wrote:De keringen die in de versnellingsbak (eigenlijk differentieel) gaan bij de aandrijfassen waren moeilijk te verkrijgen volgens mijn automaterialenzaak... maar heb ze toch, bij een andere leverancier vandaan. Ook meteen de goede bakolie gekocht (75W80) inderdaad iets meer dan een tientje per liter.