Actieradius
Moderator: webmasters
Brutus wrote:Metertje stond notabene onder het rode
Hahaha dat ken ik. Nouja.... de eerste keer viel het me pas op toen ook het lampje ging branden. Ik bijna panieken want het was 22uur en alles was dicht. Met een vriend op zoek gegaan naar nachtpomp, lang bij geprutst, toch nog getankt. Bleek er nog 8 liter in te zitten! Had ik nog wel een keer mee op en neer kunnen rijden.
Als ik op het laatste moment zou tanken zou ik met m'n 1:16,5 * 43 liter = 709 km op een tank doen. Maarja tis ook maar een 1.1
Kijk uit, een Cactussssss
iki ben dr nog niet achter hoe groot mijn tank is..
de eerste keer dat ik ging tanken [kocht m met bijna lege tank :S:S] had hij 287km gereden om 27,5L ? 1:10 dus.. en dat voor een 1.0!!
nu is hij door mij zelf wat afgesteld..
487km op 26,8L is het record: 1:18
netjes toch?
ik heb gewoon een zuinige rijstijll.. niet remmen
de eerste keer dat ik ging tanken [kocht m met bijna lege tank :S:S] had hij 287km gereden om 27,5L ? 1:10 dus.. en dat voor een 1.0!!
nu is hij door mij zelf wat afgesteld..
487km op 26,8L is het record: 1:18
netjes toch?
ik heb gewoon een zuinige rijstijll.. niet remmen
-
- AX liefhebber
- Posts: 101
- Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM
mauricewoud wrote:de laatste maand haal ik nog maar krap 1 op 14. Voor een 1.1 vind ik dat nie echt zuinig. Bij een hoger verbruik is er meestal iets niet goed. Wat kan dat allemaal zijn? Ik moet er wel bij vermelden dat ik iets bredere banden heb als een standaard AX 165/70/13.
wat dacht je van alle raampjes open met dat warme weer?
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Ik had zowaar 1 op 14,8 gereden op 1 tank toen we'naar Lelystad zijn geweest.
Ook toen is er niet echt rustig gereden de heenweg naar Lelystad en naar het circuit toe
Was ik toch wel errug tevreden over... zuiniger iig dan met de 1.1 carb. (ik rij duz 1.4 GT jah voor iedereen die t nog niet wist )
Ook toen is er niet echt rustig gereden de heenweg naar Lelystad en naar het circuit toe
Was ik toch wel errug tevreden over... zuiniger iig dan met de 1.1 carb. (ik rij duz 1.4 GT jah voor iedereen die t nog niet wist )
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
ik schaam me toch een beetje te zeggen dat sinds ik een openluchtfilter in de standaardton heb, ik nu 720 km rij tot echte stilstand...
(had jerrycan bij me dus no worry, ik wilde het gewoon eens testen)
daarna ging er 40,2 liter in, wat neerkomt op : 1 op 17,9
dat ging trouwens ook gepaard met flink scheuren ...en lange afstanden.
ik rij met mijn volcane 1.1i altijd tussen de 550 ~ 650 km op een tank.
ps : vanaf lampje aan tot stilstaan duurt wel erg lang, dat was nog een dikke 111 km.
(had jerrycan bij me dus no worry, ik wilde het gewoon eens testen)
daarna ging er 40,2 liter in, wat neerkomt op : 1 op 17,9
dat ging trouwens ook gepaard met flink scheuren ...en lange afstanden.
ik rij met mijn volcane 1.1i altijd tussen de 550 ~ 650 km op een tank.
ps : vanaf lampje aan tot stilstaan duurt wel erg lang, dat was nog een dikke 111 km.
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact: