


Moderator: webmasters
Voorzover ik het Belgische systeem begrijp kom je dan gewoon in aanmerking voor de bijzondere 'deeltje voor deeltje' keuring. Maar dan lopen ze wel de hele auto na op EU keurmerken etc..Drake wrote:Ik zou eigenlijk voor de lol de first 16v willen aanbieden voor zo'n test puur al omdat hij in NL legaal op kenteken staat :')
En wij in Nederland maar mopperen over dat de APK zo streng is... Als ik dit weer zo lees dan ga gewoon met plezier naar de APK...citrofenwick wrote:Elk jaar mag ik m'n AX terug deels ombouwen. Je zou op den duur bijna naar NL willen verhuizen.
Andere dempers mogen hier ook hoor. Je mag hier ook verlagen, maar je mag ze sowieso zelf niet monteren en je moet GOCA-attesten hebben van die veren (bestaat niet voor ax...) en een montage-attest van een garagist. Bij moderne auto's lukt dat dus wel met een speciale keuring. Ik heb het geprobeerd, maar verwissel nu elk jaar mijn veren.MBa@NL wrote: De AX GT van mijn vader wordt hier zonder problemen gekeurd, iets wat in België ondenkbaar moet zijn. Verlaging (rode verlagingsveren en stuggere dempers voor), stabilisatiestang, veerpootbrug, 247mm remmerij (i.p.v. 258), 13" wielen (i.p.v. 14"), open luchtfilter (direct op de carb) en een spoiler...
Da's wel kak, je mag de stabiliteit aan 1 kant wel een handje helpen maar aan de onderkant niet? Sowieso wel balen dat ze iets verbieden wat je wegligging in principe vooral ten goede komt.citrofenwick wrote: Veerpootbrug mag hier ook. Draagarmbrug sowieso niet.
mijn draagarm brug zit er onder daar hebben ze niets van gezegdjoop wrote:Da's wel kak, je mag de stabiliteit aan 1 kant wel een handje helpen maar aan de onderkant niet? Sowieso wel balen dat ze iets verbieden wat je wegligging in principe vooral ten goede komt.citrofenwick wrote: Veerpootbrug mag hier ook. Draagarmbrug sowieso niet.
dit klinkt mij echt allemaal bekend in de oren. en ik heb zeker ook al met het idee gespeeld om te verhuizencitrofenwick wrote:Tjoeners kunnen hier nog vrij veel doen, maar echte tuning kan hier helaas echt niet. In theorie eigenlijk wel, maar dan moet je goedkeuring krijgen van de constructeur. En ik denk niet dat Citroën zich met zulke dingen bezig zal houden.2Black wrote:In België is een auto zoals oorspronkelijk geleverd of niet.AlexanderB wrote:maar wth, waarom doen ze in BE zo moeilijk? :/ hoe kunnen nieuwe dempers nou afkeur zijn?
en banden op 1.8? wat als je ze hoger zet?
Dat is wat extreem gesteld maar daar komt het vaak op neer.
Deze AX is van alles, waaronder erg mooi, maar zeker niet zoals origineel. En daarom moet er letterlijk voor elk onderdeeltje een goedkeuring zijn.
Lees maar eens het topic van Speederdd door... daar kwamen deze verhalen jaren geleden ook al voor.
Ik weet bijvoorbeeld dat je in België een MR2 NA perfect legaal kunt swappen naar een turbo. Omdat Toyota het goedkeurt...
Van sommige nieuwe BMW's kun je grotere remmen laten steken. Ook met goedkeuring van BMW zelf, en dus legaal en gekeurd.
Ik mag niet eens aan chiptuning doen. Het is echt ONVOORSTELBAAR hoeveel keer ik al tegen de lamp gelopen ben voor echt kleinigheden. (onleesbare motorcodes, ongekeurde deftige verlaging, ophangingstest-faal ivm 15", tuningattest voor standaardspoiler = betalen... En ik kan er nog wel een paar opnoemen) Elk jaar mag ik m'n AX terug deels ombouwen. Je zou op den duur bijna naar NL willen verhuizen.