Jeroen aka Vtspower Ax GTI '95, Ax SPORT '88, Ax SPORT '87

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by AlexanderB »

ik NL is de belasting gewoon heel hoog :P elk land heeft zo zn voor en nadelen :P maar je zou dr echt gek van worden :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Ik zou eigenlijk voor de lol de first 16v willen aanbieden voor zo'n test puur al omdat hij in NL legaal op kenteken staat :')

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Drake wrote:Ik zou eigenlijk voor de lol de first 16v willen aanbieden voor zo'n test puur al omdat hij in NL legaal op kenteken staat :')
Voorzover ik het Belgische systeem begrijp kom je dan gewoon in aanmerking voor de bijzondere 'deeltje voor deeltje' keuring. Maar dan lopen ze wel de hele auto na op EU keurmerken etc..
Remschijven, blokken, veren, dempers, uitlaat... de hele auto, gewoon alles nakijken op 'conformiteitskenmerken'.

In D is het niet veel anders eigenlijk, ook daar kijken ze naar originaliteit cq. conformiteit m.b.t. gebruikte onderdelen. Probeer maar eens een auto in te voeren in Duitsland met alleen 'tuning' velgen als bijzonderheid. Dan gaan ze ook uitzoeken of dat wel kan en mag. Is gelijk een excuus om een hele auto binnenstebuiten te keren.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Dat zou geen probleem zijn Chris, en dat kan ook omdat in Belgische stations ook APK uitgevoerd kan worden volgens jullie regels. Best frustrerend dan als er een NLer naast je staat :P
AX-kopen is verslavend.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

citrofenwick wrote:Elk jaar mag ik m'n AX terug deels ombouwen. Je zou op den duur bijna naar NL willen verhuizen.
En wij in Nederland maar mopperen over dat de APK zo streng is... Als ik dit weer zo lees dan ga gewoon met plezier naar de APK... :oops:

Hier wordt een auto op veiligheid gecontroleerd. Als jij je auto verlaagt is de enigste eis dat alles deugdelijk bevestigd zit en dat alles nog werkt zoals het bedoelt is...

Even opgesomt waar onze auto tot nu op afgekeurd zijn: rotte remleidingen (putcorosie), niet gasdichte uitlaat en rotte koplampen. (en dat over een tijd van 8 jaar ofzo en ondertussen 4 AX'en in bezit)

De AX GT van mijn vader wordt hier zonder problemen gekeurd, iets wat in België ondenkbaar moet zijn. Verlaging (rode verlagingsveren en stuggere dempers voor), stabilisatiestang, veerpootbrug, 247mm remmerij (i.p.v. 258), 13" wielen (i.p.v. 14"), open luchtfilter (direct op de carb) en een spoiler...

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

MBa@NL wrote: De AX GT van mijn vader wordt hier zonder problemen gekeurd, iets wat in België ondenkbaar moet zijn. Verlaging (rode verlagingsveren en stuggere dempers voor), stabilisatiestang, veerpootbrug, 247mm remmerij (i.p.v. 258), 13" wielen (i.p.v. 14"), open luchtfilter (direct op de carb) en een spoiler...
Andere dempers mogen hier ook hoor. Je mag hier ook verlagen, maar je mag ze sowieso zelf niet monteren en je moet GOCA-attesten hebben van die veren (bestaat niet voor ax...) en een montage-attest van een garagist. Bij moderne auto's lukt dat dus wel met een speciale keuring. Ik heb het geprobeerd, maar verwissel nu elk jaar mijn veren.

Veerpootbrug mag hier ook. Draagarmbrug sowieso niet.
Andere remmen mogen ook niet, maar dat zien ze niet altijd. Ik ga elk jaar probleemloos keuren met 4gaats ;)
Andere luchtfilters mogen ook nog. Andere bandenmaten ook. In principe mag je met 17" naar de keuring gaan, zolang de juiste banden er maar opliggen. (maar dan raak je sowieso niet door de ophangingstest)
Spoilers, en alle vormen van andere bumpers en skirts etc zijn geen probleem. Bijhorende airride is volledig verboden.

Deze website is misschien de moeite waard om even snel te bekijken: http://www.howtotune.be/
AX-kopen is verslavend.

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by vtspower »

mooi samengevat fenwick. voor mijn versterker achterin vroegen ze hoeveel watt hij had. ikzelf wist het niet. de controleur zoeken naar een wattage. niets gevonden. ik vroeg waarom. als het boven de 500 watt is moet je betalen eronder niet. met zulke dingen houden ze zich hier bezig

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

...wat? :X dan is er vast een grote markt voor stickers met 499W dr op :lol:

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by vtspower »

ik heb geluk gehad hij heeft geen opschrift met wattage gevonden :D

Gistern opnieuw naar de keuring geweest. Hij is gekeurd!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Gefeliciteerd! Nu lekker toeren!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

joop
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by joop »

citrofenwick wrote: Veerpootbrug mag hier ook. Draagarmbrug sowieso niet.
Da's wel kak, je mag de stabiliteit aan 1 kant wel een handje helpen maar aan de onderkant niet? Sowieso wel balen dat ze iets verbieden wat je wegligging in principe vooral ten goede komt.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

niet de wegligging perse, voornamelijk de stuurprecisie.. maakt de auto heel nerveus (en lichtelijk gevaarlijk) op natte ondergrond... nogal wiedes dat ze dr niet blij mee zijn dus, en de mensen die dr graag een willen schroeven m na de keurig wel weer terug dr onder :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd. Dat vraagt erom om ook een keer naar de meeting te komen met de schoonheid zelf.

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by vtspower »

joop wrote:
citrofenwick wrote: Veerpootbrug mag hier ook. Draagarmbrug sowieso niet.
Da's wel kak, je mag de stabiliteit aan 1 kant wel een handje helpen maar aan de onderkant niet? Sowieso wel balen dat ze iets verbieden wat je wegligging in principe vooral ten goede komt.
mijn draagarm brug zit er onder daar hebben ze niets van gezegd

jb
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jb »

gefeleciteerd met de keuring :-D

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Netheo »

citrofenwick wrote:
2Black wrote:
AlexanderB wrote:maar wth, waarom doen ze in BE zo moeilijk? :/ hoe kunnen nieuwe dempers nou afkeur zijn?
en banden op 1.8? wat als je ze hoger zet?
In België is een auto zoals oorspronkelijk geleverd of niet.
Dat is wat extreem gesteld maar daar komt het vaak op neer.
Deze AX is van alles, waaronder erg mooi, maar zeker niet zoals origineel. En daarom moet er letterlijk voor elk onderdeeltje een goedkeuring zijn.

Lees maar eens het topic van Speederdd door... daar kwamen deze verhalen jaren geleden ook al voor.
Tjoeners kunnen hier nog vrij veel doen, maar echte tuning kan hier helaas echt niet. In theorie eigenlijk wel, maar dan moet je goedkeuring krijgen van de constructeur. En ik denk niet dat Citroën zich met zulke dingen bezig zal houden.
Ik weet bijvoorbeeld dat je in België een MR2 NA perfect legaal kunt swappen naar een turbo. Omdat Toyota het goedkeurt...
Van sommige nieuwe BMW's kun je grotere remmen laten steken. Ook met goedkeuring van BMW zelf, en dus legaal en gekeurd.
Ik mag niet eens aan chiptuning doen. Het is echt ONVOORSTELBAAR hoeveel keer ik al tegen de lamp gelopen ben voor echt kleinigheden. (onleesbare motorcodes, ongekeurde deftige verlaging, ophangingstest-faal ivm 15", tuningattest voor standaardspoiler = betalen... En ik kan er nog wel een paar opnoemen) Elk jaar mag ik m'n AX terug deels ombouwen. Je zou op den duur bijna naar NL willen verhuizen.
dit klinkt mij echt allemaal bekend in de oren. en ik heb zeker ook al met het idee gespeeld om te verhuizen :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by vtspower »

De gti is ondertussen ingeschreven en voorzien van een group n uitlaat en is dus klaar. De verveling is ondertussen toe geslaan en daarom ga ik volgende week zondag deze ophalen:

Image

Image

Image

Hiermee zal ik me weer een tijdje mee kunnen bezighouden. Deze zou ik toch volledig origineel willen houden.

jb
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jb »

ik ben heel blij te zien dat je er ene gevonden hebt
een franse 1b vip sport , zalig , als je hem hebt zou ik dolgraag eens komen kijken :D

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Geweldig mooie auto die je daar op de kop getikt heb :D

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Cool!!! Hou je ons ook op de hoogte van de voortgang van dit project?!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply