Jeroen aka Vtspower Ax GTI '95, Ax SPORT '88, Ax SPORT '87

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by kick-it »

Wow, wat een mooie AX!!!
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedSep01, 2010 10:20:31 PM
Location: Beveren aan de Ijzer

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by vtspower »

citrofenwick wrote:Als ik jeroen een tip mag geven. Een AX raakt met 15" niet gekeurd voor de ophangingstest achteraan. Ik moet ook telkens 13" monteren. (sorry j0achim haha :P)
ervaring genoeg met ophanginstesten met ax, xsara enz... de ax gaat sowiezo met de originele velgen naar de keuring plus een verzwaard reservewiel :wink:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by Browny »

Prachtig geworden!!

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedSep01, 2010 10:20:31 PM
Location: Beveren aan de Ijzer

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by vtspower »

De velgen zijn ondertussen eens gemonteerd om fotos te nemen, volgende week normaal de keuring.
Image

Image

Image

gisteren nog een nieuwe uitlaatlijn besteld. de inox uitlaatcollector had ik al, met de originel uitlaatlijn. die moet er op voor de keuring omdat ik met een katalysator zit. maar na de keuring komt er een inoxen group N uitlaatsysteem op.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by Losroyos »

kwijl

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by jb »

Losroyos wrote:kwijl
:withstupid:

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by Johannus »

Wow, echt heel erg mooi man!
Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by Mastenhose »

Blijf versteld staan van het ongelofelijke mooie resultaat! Is die Group N van Supersprint?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by citrofenwick »

Ik mag altijd met om het even welke uitlaat naar de keuring gaan. Heeft die 95'er al een europees gelijkvormigheidsattest misschien?

Velgen zien er goed uit :)
AX-kopen is verslavend.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by Mastenhose »

Mastenhose wrote:Blijf versteld staan van het ongelofelijke mooie resultaat! Is die Group N van Powersprint?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedSep01, 2010 10:20:31 PM
Location: Beveren aan de Ijzer

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by vtspower »

citrofenwick wrote:Ik mag altijd met om het even welke uitlaat naar de keuring gaan. Heeft die 95'er al een europees gelijkvormigheidsattest misschien?

Velgen zien er goed uit :)
als hij nieuw was was hij al afgekeurd voor de co test. toen indertijd nieuwe katalysator gemonteerd onder garantie. alles uitgemeten enz... de enige manier waardoor hij gekeurd geraakt is met een andere chip die indertijd door de techinische dienst van Citroën brussel werd opgestuurd maar nadeel daarvan is dat hij niet het vermogen meer heeft dan met de originele chip. dus moet steeds wisselen. een andere oplossing was een nieuwe injectieberekenaar maar dat wilden ze niet doen onder waarborg. De co waarde met de originele chip is 3.5 wat te veel is voor een wagen na 1991. mag maar 0.5 stationair en 0.3 aan 2500tr/min hebben wat ik al met moeite berijk met de originele chip. Het gelijkvormigheids attest is een gewoon.

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedSep01, 2010 10:20:31 PM
Location: Beveren aan de Ijzer

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by vtspower »

Mastenhose wrote:Blijf versteld staan van het ongelofelijke mooie resultaat! Is die Group N van Supersprint?
weet het merk niet meer ik had gevraagd voor omp maar hij had nog iets beter en goedkoper. zaterdag mag ik hem afhalen zal dan eens kijken welk merk. koste me 350 euro voor de middenbuis en achterste demper

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by citrofenwick »

vtspower wrote:
citrofenwick wrote:Ik mag altijd met om het even welke uitlaat naar de keuring gaan. Heeft die 95'er al een europees gelijkvormigheidsattest misschien?

Velgen zien er goed uit :)
als hij nieuw was was hij al afgekeurd voor de co test. toen indertijd nieuwe katalysator gemonteerd onder garantie. alles uitgemeten enz... de enige manier waardoor hij gekeurd geraakt is met een andere chip die indertijd door de techinische dienst van Citroën brussel werd opgestuurd maar nadeel daarvan is dat hij niet het vermogen meer heeft dan met de originele chip. dus moet steeds wisselen. een andere oplossing was een nieuwe injectieberekenaar maar dat wilden ze niet doen onder waarborg. De co waarde met de originele chip is 3.5 wat te veel is voor een wagen na 1991. mag maar 0.5 stationair en 0.3 aan 2500tr/min hebben wat ik al met moeite berijk met de originele chip. Het gelijkvormigheids attest is een gewoon.
Mijn GT/GTI's mogen nog 3.5 hebben omdat ze ouder zijn, dus tzal daarom zijn. (was dat niet na 93 veranderd?) Ik ben zelfs 1x met een group-N chip op een 93' GTI zonder kat gekeurd geraakt, en daarmee hangt de CO rond de 3.5. Net opt nippertje dus. Mijn GT (met hetzelfde type blok) + kat + standaard chip heeft 0.3 CO, en met Group-N chip 4.0 CO. Ik zal er binnenkort eens op letten hoeveel CO hij heeft zonder kat.

Een group-N chip moet je trouwens zeker eens proberen. Daar rijdt hij een stuk vloeiender door. Een typisch probleem van de originele software is toch wel dat ze niet mooi stationair draaien en soms stotteren rond de 3k toeren. Als je wil mag je eens zo'n stuurdoos proberen. Aanrader :)
AX-kopen is verslavend.

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedSep01, 2010 10:20:31 PM
Location: Beveren aan de Ijzer

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by vtspower »

ik heb hier ergens een groep n chip liggen 2 jaar terug eens gekocht op e bay. ga eens kijken wat de co daarvan is.

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedSep01, 2010 10:20:31 PM
Location: Beveren aan de Ijzer

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by vtspower »

Vandaag keuring gedaan. Afgekeurd voor ophangingstest achteraan met 13 inch velgen, gereviseerde achteras en nieuwe schok dempers banden op 1.8 bar gezet en nog afgekeurd. bende klootzakken van de keuring. vrijdag terug met weer nieuwe schokbrekers en extra niet opvallend gewicht in de koffer.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by AlexanderB »

idd, gewoon n set grindtegels achterin onder de mat onder je gevulde gereedschapskoffer en extra reservewiel... ;)

maar wth, waarom doen ze in BE zo moeilijk? :/ hoe kunnen nieuwe dempers nou afkeur zijn?
en banden op 1.8? wat als je ze hoger zet?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by 2Black »

AlexanderB wrote:maar wth, waarom doen ze in BE zo moeilijk? :/ hoe kunnen nieuwe dempers nou afkeur zijn?
en banden op 1.8? wat als je ze hoger zet?
In België is een auto zoals oorspronkelijk geleverd of niet.
Dat is wat extreem gesteld maar daar komt het vaak op neer.
Deze AX is van alles, waaronder erg mooi, maar zeker niet zoals origineel. En daarom moet er letterlijk voor elk onderdeeltje een goedkeuring zijn.

Lees maar eens het topic van Speederdd door... daar kwamen deze verhalen jaren geleden ook al voor.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedSep01, 2010 10:20:31 PM
Location: Beveren aan de Ijzer

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by vtspower »

vroeger hadden we saxo vts nieuw uit fabriek die in de keuring werden afgekeurd voor de test. heeft gewoon met gewicht te maken.

Mijn achteras is dan wel een met schijven maar de torsiestaven zijn even dik en met de schokdempers van een ax gti die gewoon hetzelfde zijn als van een saxo vts

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedSep01, 2010 10:20:31 PM
Location: Beveren aan de Ijzer

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by vtspower »

[quote="AlexanderB"]idd, gewoon n set grindtegels achterin onder de mat onder je gevulde gereedschapskoffer en extra reservewiel... ;)

heb mijn gereedschapskoffer juist eens gewogen ik kom aan 18.2 kg :D

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)

Post by citrofenwick »

2Black wrote:
AlexanderB wrote:maar wth, waarom doen ze in BE zo moeilijk? :/ hoe kunnen nieuwe dempers nou afkeur zijn?
en banden op 1.8? wat als je ze hoger zet?
In België is een auto zoals oorspronkelijk geleverd of niet.
Dat is wat extreem gesteld maar daar komt het vaak op neer.
Deze AX is van alles, waaronder erg mooi, maar zeker niet zoals origineel. En daarom moet er letterlijk voor elk onderdeeltje een goedkeuring zijn.

Lees maar eens het topic van Speederdd door... daar kwamen deze verhalen jaren geleden ook al voor.
Tjoeners kunnen hier nog vrij veel doen, maar echte tuning kan hier helaas echt niet. In theorie eigenlijk wel, maar dan moet je goedkeuring krijgen van de constructeur. En ik denk niet dat Citroën zich met zulke dingen bezig zal houden.
Ik weet bijvoorbeeld dat je in België een MR2 NA perfect legaal kunt swappen naar een turbo. Omdat Toyota het goedkeurt...
Van sommige nieuwe BMW's kun je grotere remmen laten steken. Ook met goedkeuring van BMW zelf, en dus legaal en gekeurd.
Ik mag niet eens aan chiptuning doen. Het is echt ONVOORSTELBAAR hoeveel keer ik al tegen de lamp gelopen ben voor echt kleinigheden. (onleesbare motorcodes, ongekeurde deftige verlaging, ophangingstest-faal ivm 15", tuningattest voor standaardspoiler = betalen... En ik kan er nog wel een paar opnoemen) Elk jaar mag ik m'n ax terug deels ombouwen. Je zou op den duur bijna naar NL willen verhuizen.
AX-kopen is verslavend.

Post Reply