Jeroen aka Vtspower Ax GTI '95, Ax SPORT '88, Ax SPORT '87
Moderator: webmasters
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
Wow, wat een mooie AX!!!
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
ervaring genoeg met ophanginstesten met ax, xsara enz... de ax gaat sowiezo met de originele velgen naar de keuring plus een verzwaard reservewielcitrofenwick wrote:Als ik jeroen een tip mag geven. Een AX raakt met 15" niet gekeurd voor de ophangingstest achteraan. Ik moet ook telkens 13" monteren. (sorry j0achim haha )
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
De velgen zijn ondertussen eens gemonteerd om fotos te nemen, volgende week normaal de keuring.
gisteren nog een nieuwe uitlaatlijn besteld. de inox uitlaatcollector had ik al, met de originel uitlaatlijn. die moet er op voor de keuring omdat ik met een katalysator zit. maar na de keuring komt er een inoxen group N uitlaatsysteem op.
gisteren nog een nieuwe uitlaatlijn besteld. de inox uitlaatcollector had ik al, met de originel uitlaatlijn. die moet er op voor de keuring omdat ik met een katalysator zit. maar na de keuring komt er een inoxen group N uitlaatsysteem op.
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
Losroyos wrote:
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
Blijf versteld staan van het ongelofelijke mooie resultaat! Is die Group N van Supersprint?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
Ik mag altijd met om het even welke uitlaat naar de keuring gaan. Heeft die 95'er al een europees gelijkvormigheidsattest misschien?
Velgen zien er goed uit
Velgen zien er goed uit
AX-kopen is verslavend.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
Mastenhose wrote:Blijf versteld staan van het ongelofelijke mooie resultaat! Is die Group N van Powersprint?
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
als hij nieuw was was hij al afgekeurd voor de co test. toen indertijd nieuwe katalysator gemonteerd onder garantie. alles uitgemeten enz... de enige manier waardoor hij gekeurd geraakt is met een andere chip die indertijd door de techinische dienst van Citroën brussel werd opgestuurd maar nadeel daarvan is dat hij niet het vermogen meer heeft dan met de originele chip. dus moet steeds wisselen. een andere oplossing was een nieuwe injectieberekenaar maar dat wilden ze niet doen onder waarborg. De co waarde met de originele chip is 3.5 wat te veel is voor een wagen na 1991. mag maar 0.5 stationair en 0.3 aan 2500tr/min hebben wat ik al met moeite berijk met de originele chip. Het gelijkvormigheids attest is een gewoon.citrofenwick wrote:Ik mag altijd met om het even welke uitlaat naar de keuring gaan. Heeft die 95'er al een europees gelijkvormigheidsattest misschien?
Velgen zien er goed uit
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
weet het merk niet meer ik had gevraagd voor omp maar hij had nog iets beter en goedkoper. zaterdag mag ik hem afhalen zal dan eens kijken welk merk. koste me 350 euro voor de middenbuis en achterste demperMastenhose wrote:Blijf versteld staan van het ongelofelijke mooie resultaat! Is die Group N van Supersprint?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
Mijn GT/GTI's mogen nog 3.5 hebben omdat ze ouder zijn, dus tzal daarom zijn. (was dat niet na 93 veranderd?) Ik ben zelfs 1x met een group-N chip op een 93' GTI zonder kat gekeurd geraakt, en daarmee hangt de CO rond de 3.5. Net opt nippertje dus. Mijn GT (met hetzelfde type blok) + kat + standaard chip heeft 0.3 CO, en met Group-N chip 4.0 CO. Ik zal er binnenkort eens op letten hoeveel CO hij heeft zonder kat.vtspower wrote:als hij nieuw was was hij al afgekeurd voor de co test. toen indertijd nieuwe katalysator gemonteerd onder garantie. alles uitgemeten enz... de enige manier waardoor hij gekeurd geraakt is met een andere chip die indertijd door de techinische dienst van Citroën brussel werd opgestuurd maar nadeel daarvan is dat hij niet het vermogen meer heeft dan met de originele chip. dus moet steeds wisselen. een andere oplossing was een nieuwe injectieberekenaar maar dat wilden ze niet doen onder waarborg. De co waarde met de originele chip is 3.5 wat te veel is voor een wagen na 1991. mag maar 0.5 stationair en 0.3 aan 2500tr/min hebben wat ik al met moeite berijk met de originele chip. Het gelijkvormigheids attest is een gewoon.citrofenwick wrote:Ik mag altijd met om het even welke uitlaat naar de keuring gaan. Heeft die 95'er al een europees gelijkvormigheidsattest misschien?
Velgen zien er goed uit
Een group-N chip moet je trouwens zeker eens proberen. Daar rijdt hij een stuk vloeiender door. Een typisch probleem van de originele software is toch wel dat ze niet mooi stationair draaien en soms stotteren rond de 3k toeren. Als je wil mag je eens zo'n stuurdoos proberen. Aanrader
AX-kopen is verslavend.
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
ik heb hier ergens een groep n chip liggen 2 jaar terug eens gekocht op e bay. ga eens kijken wat de co daarvan is.
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
Vandaag keuring gedaan. Afgekeurd voor ophangingstest achteraan met 13 inch velgen, gereviseerde achteras en nieuwe schok dempers banden op 1.8 bar gezet en nog afgekeurd. bende klootzakken van de keuring. vrijdag terug met weer nieuwe schokbrekers en extra niet opvallend gewicht in de koffer.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
idd, gewoon n set grindtegels achterin onder de mat onder je gevulde gereedschapskoffer en extra reservewiel...
maar wth, waarom doen ze in BE zo moeilijk? :/ hoe kunnen nieuwe dempers nou afkeur zijn?
en banden op 1.8? wat als je ze hoger zet?
maar wth, waarom doen ze in BE zo moeilijk? :/ hoe kunnen nieuwe dempers nou afkeur zijn?
en banden op 1.8? wat als je ze hoger zet?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
In België is een auto zoals oorspronkelijk geleverd of niet.AlexanderB wrote:maar wth, waarom doen ze in BE zo moeilijk? :/ hoe kunnen nieuwe dempers nou afkeur zijn?
en banden op 1.8? wat als je ze hoger zet?
Dat is wat extreem gesteld maar daar komt het vaak op neer.
Deze AX is van alles, waaronder erg mooi, maar zeker niet zoals origineel. En daarom moet er letterlijk voor elk onderdeeltje een goedkeuring zijn.
Lees maar eens het topic van Speederdd door... daar kwamen deze verhalen jaren geleden ook al voor.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
vroeger hadden we saxo vts nieuw uit fabriek die in de keuring werden afgekeurd voor de test. heeft gewoon met gewicht te maken.
Mijn achteras is dan wel een met schijven maar de torsiestaven zijn even dik en met de schokdempers van een ax gti die gewoon hetzelfde zijn als van een saxo vts
Mijn achteras is dan wel een met schijven maar de torsiestaven zijn even dik en met de schokdempers van een ax gti die gewoon hetzelfde zijn als van een saxo vts
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
[quote="AlexanderB"]idd, gewoon n set grindtegels achterin onder de mat onder je gevulde gereedschapskoffer en extra reservewiel...
heb mijn gereedschapskoffer juist eens gewogen ik kom aan 18.2 kg
heb mijn gereedschapskoffer juist eens gewogen ik kom aan 18.2 kg
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Jeroen aka Vtspower (Ax GTI '95)
Tjoeners kunnen hier nog vrij veel doen, maar echte tuning kan hier helaas echt niet. In theorie eigenlijk wel, maar dan moet je goedkeuring krijgen van de constructeur. En ik denk niet dat Citroën zich met zulke dingen bezig zal houden.2Black wrote:In België is een auto zoals oorspronkelijk geleverd of niet.AlexanderB wrote:maar wth, waarom doen ze in BE zo moeilijk? :/ hoe kunnen nieuwe dempers nou afkeur zijn?
en banden op 1.8? wat als je ze hoger zet?
Dat is wat extreem gesteld maar daar komt het vaak op neer.
Deze AX is van alles, waaronder erg mooi, maar zeker niet zoals origineel. En daarom moet er letterlijk voor elk onderdeeltje een goedkeuring zijn.
Lees maar eens het topic van Speederdd door... daar kwamen deze verhalen jaren geleden ook al voor.
Ik weet bijvoorbeeld dat je in België een MR2 NA perfect legaal kunt swappen naar een turbo. Omdat Toyota het goedkeurt...
Van sommige nieuwe BMW's kun je grotere remmen laten steken. Ook met goedkeuring van BMW zelf, en dus legaal en gekeurd.
Ik mag niet eens aan chiptuning doen. Het is echt ONVOORSTELBAAR hoeveel keer ik al tegen de lamp gelopen ben voor echt kleinigheden. (onleesbare motorcodes, ongekeurde deftige verlaging, ophangingstest-faal ivm 15", tuningattest voor standaardspoiler = betalen... En ik kan er nog wel een paar opnoemen) Elk jaar mag ik m'n ax terug deels ombouwen. Je zou op den duur bijna naar NL willen verhuizen.
AX-kopen is verslavend.