Ach welnee. Ten eerste heb ik geen tellerafwijking, en klopt de teller vanwege de 14" velgjes exact met de GPS-snelheid, dus heeft die teller ten tijde van het flitsen nét iets boven het 70 streepje gezeten.
Ten tweede let ik altijd angstvallig op de kilometerteller, op met name de ringweg van Groningen omdat ze daar altijd staan te flitsen, tussen alle flitspalen in. Dit is inmiddels de vierde boete met een paar kilometer overschrijding, en inmiddels let ik méér op m'n teller dan op de weg.
Ik houd me
altijd aan de snelheid, sterker: ik rijd er vaak zelfs een kilometer of 2 ónder. En dan net in een onbewaakt ogenblik, wanneer het tellertje nét iets boven de 70 staat, wordt je ermee genaaid. Ja, dat vind ik bijzonder flauw. Toen bij mijn huisgenoot tot twee keer toe werd ingebroken in zijn auto kwamen ze niet opdagen (geen mankracht voor, doe maar aangifte via internet), toen ik na een nacht uitgaan klappen kreeg op de Grote Markt stonden ze vanaf de hoek toe te kijken tot de vechtpartij over was, en dan staan ze wel in de bosjes voor een paar kilometer te hard te flitsen. Daar is dan schijnbaar wel genoeg mankracht voor.
Noem het opgekropte frustratie (want dat is het ook), maar ik word daar echt flauw van. 't Is een cliché, maar dat maakt het niet minder waar: "man, ga boeven vangen!"
Als ik moedwillig 150 over de snelweg rijdt en geflitst wordt hoor je me echt niet zeiken. Dat WOB-verzoek heb ik ook gedaan omdat ik me simpelweg niet voor kan stellen dat ik daar te hard gereden heb (ik zorg altijd voor 65KM/h op de teller op de ringweg), dus ik ga nog eens kijken of ik dat ijk-rapport ook boven water kan krijgen.
Mij geld uit de zak kloppen is prima, maar dan moet het wel terecht zijn.
En dat je het triest en treurig vind mag je zeggen.