Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Wat MBA@NL en meerdere zouden zeggen. Het word tijd dat je een fatsoenlijke camera gaat kopen whahahaha
Bij mij werkte het
Maar het mooiste is natuurlijk dat hij weer leeft.
Bij mij werkte het
Maar het mooiste is natuurlijk dat hij weer leeft.
Goed dat je AX het weer doet!
Echt super hoe je weet door te zetten om je AX weer aan de praat te krijgen.
Je doet zeker mee in de "outstanding AX achievements" verkiezing over 2011!
Zelf heb ik ook wel positieve ervaringen met het opnieuw laten inregelen van de ECU.
Maar aan de andere kant merk ik ook dat de AX het rijdend ook wel oplost.
En ach, als de accu eraf is geweest moet de radio toch weer opnieuw ingesteld worden. Kost ook precies dat inlees-kwartiertje.
Echt super hoe je weet door te zetten om je AX weer aan de praat te krijgen.
Je doet zeker mee in de "outstanding AX achievements" verkiezing over 2011!
Zelf heb ik ook wel positieve ervaringen met het opnieuw laten inregelen van de ECU.
Maar aan de andere kant merk ik ook dat de AX het rijdend ook wel oplost.
En ach, als de accu eraf is geweest moet de radio toch weer opnieuw ingesteld worden. Kost ook precies dat inlees-kwartiertje.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Thanks iedereen. Ben er ook wel blij mee. Maar we moeten ook niet overdrijven, zo heel bijzonder was 't nou allemaal ook niet. Dit had ieder ander ook gekund, want het was niet moeilijk. Alleen gigantisch veel werk, maarja...Het eindresultaat mag er wezen. Na ongeveer 35 uur klussen dezelfde auto terug die ik drie weken geleden al had....
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Heb zojuist wel een klein interieurprobleempje bespeurt. Mijn bijrijdersstoel is gesloopt. Dat is gekomen van het op de kop erop liggen om de bovenste schroeven van het dashbord terug te schroeven.
Toen kwam er veel gewicht op de zijkant van de stoel te staan en die knapte. Nu zit die stoel een beetje verrot, omdat hij ingezakt is aan één kant.
Hoe kan ik dat herstellen? Ik vind dat half-lederen interieur écht heel mooi, dus daar wil ik niet vanaf, maar die bijrijdersstoel zit goed kl*te nu...
Toen kwam er veel gewicht op de zijkant van de stoel te staan en die knapte. Nu zit die stoel een beetje verrot, omdat hij ingezakt is aan één kant.
Hoe kan ik dat herstellen? Ik vind dat half-lederen interieur écht heel mooi, dus daar wil ik niet vanaf, maar die bijrijdersstoel zit goed kl*te nu...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
nieuw stoelframe, stoelkussens overzetten? of is het kussen zelf geknakt?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Klinkt alsof de verstevigings buis die er loopt afgescheurd is van de rest van het frame.
De oplossing, bekleding zoveel mogelijk los halen, en even de buis opnieuw vastlassen aan het frame
De oplossing, bekleding zoveel mogelijk los halen, en even de buis opnieuw vastlassen aan het frame
AX 11TRE 1988
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Net even onder de stoel gekeken. Het is niet de buis. Het kussen ligt op een plastic bak, en daarvan is de zijkant geknapt. Heel klein, perfect scheurtje. Ik zou haast denken dat daar met secondelijm nog wel weer wat valt te fixen eerlijk gezegd...
Net nog even een ritje gemaakt. Iedere keer als ik instap en het contactslot omdraai zie ik mijn hoofd die dikke knopenbende van een kabelboom achter het dashbord lopen met al die aan elkaar gesoldeerde draden...Maar het werkt allemaal prima!
Net nog even een ritje gemaakt. Iedere keer als ik instap en het contactslot omdraai zie ik mijn hoofd die dikke knopenbende van een kabelboom achter het dashbord lopen met al die aan elkaar gesoldeerde draden...Maar het werkt allemaal prima!
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
dat laatste.. het grote nadeel van zelf onderhoud doen, dat je precies weet hoe goed of slecht iets is, en dat t aan je gaat knagen als t niet 100% perfect is.. iig bij mij wel
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Die zittingbak kun je gewoon uitwisselen. Niet te lang mee wachten anders scheurt het schuim...
Met een platte schroevendraaier (nummer 5 ofzo) kun je de pees die aan de stof zit zo loswippen en in een nieuwe (lees: andere) bak terugstoppen. Als je nou niet zo ver weg zou wonen had je er zo een kunnen ophalen, heb ze op voorraad namelijk...
Met een platte schroevendraaier (nummer 5 ofzo) kun je de pees die aan de stof zit zo loswippen en in een nieuwe (lees: andere) bak terugstoppen. Als je nou niet zo ver weg zou wonen had je er zo een kunnen ophalen, heb ze op voorraad namelijk...
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
En die bakken zijn allemaal uitwisselbaar, aangezien deze wel zijdelingse steun heeft?.
Ja, dat ik in Groningen woon is echt ellendig inderdaad....maareh, gezien tegenwoordig postverzendingen op gewicht en niet op grootte gaan, en zo'n plastic bak vast niet zoveel kan wegen....kan je het niet in een doos stoppen?....
Ja, dat ik in Groningen woon is echt ellendig inderdaad....maareh, gezien tegenwoordig postverzendingen op gewicht en niet op grootte gaan, en zo'n plastic bak vast niet zoveel kan wegen....kan je het niet in een doos stoppen?....
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Zijn inderdaad gewoon uitwisselbaar (misschien dat die van GTI soortigen anders is maar die zie je op de sloop toch "nooit").Ceristimo wrote:En die bakken zijn allemaal uitwisselbaar, aangezien deze wel zijdelingse steun heeft?.
Ja, dat ik in Groningen woon is echt ellendig inderdaad....maareh, gezien tegenwoordig postverzendingen op gewicht en niet op grootte gaan, en zo'n plastic bak vast niet zoveel kan wegen....kan je het niet in een doos stoppen?....
Verzenden moet wel te doen zijn maar dat is ook nog een €7,- geloof ik... Zou je alleen aanraden het op de sloop te halen dan kun je daar gelijk uitproberen hoe je die pees er heelhuids uit krijgt aangezien je daar wat meer kansen hebt als dat je het met je eigen interieur doet.
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Dus ook uitwisselbaar van een Type II? Want de AX First is op de sloop zo'n beetje oververtegenwoordigd, althans hier in Groningen wel. Die dingen staan driehoog opgestapeld. Ga ik daar maar eens zo'n stoelbak van regelen.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Ik ben groot voorstander van de WOB (Wet Openbaarheid van Bestuur). Dat houdt dus in dat je als belastingbetalende burger het recht hebt om inzage te krijgen in gegevens, helemaal als het politiekorps (dat te lui is om bij een auto inbraak langs te komen) jou als zware verkeerscrimineel beboet terwijl je met maar liefst 74 (vier-en-zeventig(!)) kilometer per uur over de ringweg rijdt.
Mijn eerste stap bij binnenkomst van boetes is dan ook altijd direct om bezwaar te maken en om alle gegevens op te vragen. Ook al blijkt uit de gegevens dat er absoluut nergens bezwaar op gemaakt kan worden, het feit dat het mensen geld en moeite kost om die gegevens boven water te krijgen is mijn stille wraak.
Nu is het vaak lastig om aan ijkrapporten en dergelijke te komen, maar foto's sturen ze je naar een WOB-verzoek wél op.
Dus tadáá: Die-Andere vastgelegd door de Gatsometer. Is 't geen plaatje?
Citaat uit het zaakoverzicht:
"De werkelijke snelheid is vastgesteld M.B.V. een voor de meting geteste, geijkte en op de voorgeschreven wijze gebruikte radasnelheid. Werkelijke (gecorrigeerde) snelheid: 74 KM PER UUR. Toegestane snelheid: 70 KM PER UUR. Overschrijding met: 4KM PER UUR. De bestuurder werd ter plaatse niet staande gehouden (nee, dat had er nog bij moeten komen zeg...) maar er werd voldaan met bekeuren op kenteken.
Overtreden artikel:
62 JO. BORD A1 RVV 1990.
Voertuig:
Citroën(sic) AX Plaisir U9, WIT
En wat kost die halve milimeter verschil op je snelheidsmeter in de auto dan? Nou, de initiële sanctie plus de administratiekosten maakt daar een mooie vordering van 28 eurootjes van. Nou meneer Feiken, beëdigt ambtenaar domein generieke opsporing, u wordt hartelijk bedankt hoor.
Mijn eerste stap bij binnenkomst van boetes is dan ook altijd direct om bezwaar te maken en om alle gegevens op te vragen. Ook al blijkt uit de gegevens dat er absoluut nergens bezwaar op gemaakt kan worden, het feit dat het mensen geld en moeite kost om die gegevens boven water te krijgen is mijn stille wraak.
Nu is het vaak lastig om aan ijkrapporten en dergelijke te komen, maar foto's sturen ze je naar een WOB-verzoek wél op.
Dus tadáá: Die-Andere vastgelegd door de Gatsometer. Is 't geen plaatje?
Citaat uit het zaakoverzicht:
"De werkelijke snelheid is vastgesteld M.B.V. een voor de meting geteste, geijkte en op de voorgeschreven wijze gebruikte radasnelheid. Werkelijke (gecorrigeerde) snelheid: 74 KM PER UUR. Toegestane snelheid: 70 KM PER UUR. Overschrijding met: 4KM PER UUR. De bestuurder werd ter plaatse niet staande gehouden (nee, dat had er nog bij moeten komen zeg...) maar er werd voldaan met bekeuren op kenteken.
Overtreden artikel:
62 JO. BORD A1 RVV 1990.
Voertuig:
Citroën(sic) AX Plaisir U9, WIT
En wat kost die halve milimeter verschil op je snelheidsmeter in de auto dan? Nou, de initiële sanctie plus de administratiekosten maakt daar een mooie vordering van 28 eurootjes van. Nou meneer Feiken, beëdigt ambtenaar domein generieke opsporing, u wordt hartelijk bedankt hoor.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Die 4km is is al sowieso 7km, plus je tellerafwijking dus heb je sowieso wel meer als 10km te hard op de teller gereden
En mag ik wel even zeggen dat het imo zeer treurig en triest is om voor een boete van 28euro die gewoon helemaal terecht is te gaan WOB'n.
En nee, ik ben echt geen moraal ridder, de keren dat ik me aan de snelheid houd die geld zijn zeldzaam, maar ga achteraf niet lopen miepen over een stomme boete die volledig terecht is
En mag ik wel even zeggen dat het imo zeer treurig en triest is om voor een boete van 28euro die gewoon helemaal terecht is te gaan WOB'n.
En nee, ik ben echt geen moraal ridder, de keren dat ik me aan de snelheid houd die geld zijn zeldzaam, maar ga achteraf niet lopen miepen over een stomme boete die volledig terecht is
AX 11TRE 1988
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Ach welnee. Ten eerste heb ik geen tellerafwijking, en klopt de teller vanwege de 14" velgjes exact met de GPS-snelheid, dus heeft die teller ten tijde van het flitsen nét iets boven het 70 streepje gezeten.
Ten tweede let ik altijd angstvallig op de kilometerteller, op met name de ringweg van Groningen omdat ze daar altijd staan te flitsen, tussen alle flitspalen in. Dit is inmiddels de vierde boete met een paar kilometer overschrijding, en inmiddels let ik méér op m'n teller dan op de weg.
Ik houd me altijd aan de snelheid, sterker: ik rijd er vaak zelfs een kilometer of 2 ónder. En dan net in een onbewaakt ogenblik, wanneer het tellertje nét iets boven de 70 staat, wordt je ermee genaaid. Ja, dat vind ik bijzonder flauw. Toen bij mijn huisgenoot tot twee keer toe werd ingebroken in zijn auto kwamen ze niet opdagen (geen mankracht voor, doe maar aangifte via internet), toen ik na een nacht uitgaan klappen kreeg op de Grote Markt stonden ze vanaf de hoek toe te kijken tot de vechtpartij over was, en dan staan ze wel in de bosjes voor een paar kilometer te hard te flitsen. Daar is dan schijnbaar wel genoeg mankracht voor.
Noem het opgekropte frustratie (want dat is het ook), maar ik word daar echt flauw van. 't Is een cliché, maar dat maakt het niet minder waar: "man, ga boeven vangen!"
Als ik moedwillig 150 over de snelweg rijdt en geflitst wordt hoor je me echt niet zeiken. Dat WOB-verzoek heb ik ook gedaan omdat ik me simpelweg niet voor kan stellen dat ik daar te hard gereden heb (ik zorg altijd voor 65KM/h op de teller op de ringweg), dus ik ga nog eens kijken of ik dat ijk-rapport ook boven water kan krijgen.
Mij geld uit de zak kloppen is prima, maar dan moet het wel terecht zijn.
En dat je het triest en treurig vind mag je zeggen.
Ten tweede let ik altijd angstvallig op de kilometerteller, op met name de ringweg van Groningen omdat ze daar altijd staan te flitsen, tussen alle flitspalen in. Dit is inmiddels de vierde boete met een paar kilometer overschrijding, en inmiddels let ik méér op m'n teller dan op de weg.
Ik houd me altijd aan de snelheid, sterker: ik rijd er vaak zelfs een kilometer of 2 ónder. En dan net in een onbewaakt ogenblik, wanneer het tellertje nét iets boven de 70 staat, wordt je ermee genaaid. Ja, dat vind ik bijzonder flauw. Toen bij mijn huisgenoot tot twee keer toe werd ingebroken in zijn auto kwamen ze niet opdagen (geen mankracht voor, doe maar aangifte via internet), toen ik na een nacht uitgaan klappen kreeg op de Grote Markt stonden ze vanaf de hoek toe te kijken tot de vechtpartij over was, en dan staan ze wel in de bosjes voor een paar kilometer te hard te flitsen. Daar is dan schijnbaar wel genoeg mankracht voor.
Noem het opgekropte frustratie (want dat is het ook), maar ik word daar echt flauw van. 't Is een cliché, maar dat maakt het niet minder waar: "man, ga boeven vangen!"
Als ik moedwillig 150 over de snelweg rijdt en geflitst wordt hoor je me echt niet zeiken. Dat WOB-verzoek heb ik ook gedaan omdat ik me simpelweg niet voor kan stellen dat ik daar te hard gereden heb (ik zorg altijd voor 65KM/h op de teller op de ringweg), dus ik ga nog eens kijken of ik dat ijk-rapport ook boven water kan krijgen.
Mij geld uit de zak kloppen is prima, maar dan moet het wel terecht zijn.
En dat je het triest en treurig vind mag je zeggen.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Blijft stom volk, Als ik ze af en toe zelf over de weg zie razen, Daar ben ik nog heilih bij.
Ja hun mogen ook zonder licht en geluids signalen te hard en roekeloos rijden, Maar je gaat me niet vertellen elke keer als ik een popo bak zie rond crossen hij ergens naar toe moet.
Vuil volk. Al zat ik er zelf ook over te denken snelweg politie te gaan doen rij 120 km per dag en als ik voor elke overtreding 10 euro krijg die ik zie, heb ik nooit meer geld problemen. Dat is dan vooral A1 gebruikmaken van de spits strook die dicht is. En overal het bumperkleven.
Ja hun mogen ook zonder licht en geluids signalen te hard en roekeloos rijden, Maar je gaat me niet vertellen elke keer als ik een popo bak zie rond crossen hij ergens naar toe moet.
Vuil volk. Al zat ik er zelf ook over te denken snelweg politie te gaan doen rij 120 km per dag en als ik voor elke overtreding 10 euro krijg die ik zie, heb ik nooit meer geld problemen. Dat is dan vooral A1 gebruikmaken van de spits strook die dicht is. En overal het bumperkleven.
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Mja...Ik weet daar het fijne niet van, maar geloof dat een politieauto altijd boven en onder de wet staat, ongeacht of daar nou licht- en geluidssignalen bij worden gevoerd. Op het moment dat ze die voeren wordt het een voorrangsvoertuig (jij moet ze voorrang geven), maar ik geloof dat ze zonder signalen prima 150 over de snelweg mogen.
En je moet ook niet vergeten: Het merendeel aan overtredingen dat je ziet is in driekwart van de gevallen per ongeluk of een inschattingsfoutje, en dat kan gebeuren.
En je moet ook niet vergeten: Het merendeel aan overtredingen dat je ziet is in driekwart van de gevallen per ongeluk of een inschattingsfoutje, en dat kan gebeuren.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Wat een zeldzaam rukonderwerp, gevolgd op zo'n leuke foto
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Je gaat niet perongeluk inhalen over de spitsstrook die dicht is denk ik toch Of per ongeluk 100 meter zo dicht achter me rijden dat alleen het logo nog zichtbaar is
Maar goed blijft k*t die boetes..
Maar goed blijft k*t die boetes..
Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt
Ze staat er inderdaad wel mooi op, nietwaar? Verbaasde me erover hoe scherp die foto is.degene wrote:Wat een zeldzaam rukonderwerp, gevolgd op zo'n leuke foto
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.