Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

AlexanderB wrote:die sensor kan je dr uitdraaien, en ja, dan moet je dr weer wat nieuwe kvs in gooien en ontluchten ja, want die zit gewoon met het andere eind in het water. :)

injectiehuis omwisselen is misschien ook een goed idee, check ook gelijk ff of je luchtfilter nog fris is, en geef je ecu een reset (en dan gewoon lekker 20 minuten n krantje lezen, auto op de handrem en in zn vrij, lekker laten draaien tot de fan onder de motorkap aangaat. (wel eerst goed ontluchten enzo he ;))
Ja, die fan onder de motorkap. Die fan gaat bij mij draaien als de temperatuurmeter op m'n dash op het laatste streepje vóór het rode streepje staat.
En bij stationair lopen bereik ik dat met koude motor na 20 minuten echt nog niet...Die ventilator doet het wel, maar gaat pas in extreem uitzonderlijke gevallen aan.

Zal eens in de Haynes checken hoe dat nog maar weer zat met ontluchten. Iets met een fles op de radiateur zodat het bijvulpunt het hoogste was en dan één voor één de nippeltjes (waarvan ik nog even moet kijken waar ze zitten) dichtdraaien op het moment dat er KVS uitkomt, toch?
Dat moet zo'n sukkel als ik ook wel kunnen. Hebben we volgend weekend weer wat te doen...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by AlexanderB »

nouja, voor mij is ontluchten iets meer werk, ik zet m met zn voorwielen op de stoeprand of iig iets met de neus omhoog, anders houd ie bij mij overal luchtbellen vast.
De ontluchtingspunten zijn een soort fietseventieldopje aan de bijrijderskant naast het ijectiehuis (slang naar de kachel), een imbusboutje op het thermostaathuis, en een plastic dop in de radiator, net aan de andere kant van de vulopening.
een afgeknipte fles is inderdaad een ideale trechter, gewoon eerst vullen tot het uit de ontluchtingsgaten komt stromen, dan dichtdraaien. dan ff de motor starten en nog ff open en weer dicht draaien, soms zitten er luchtbellen in die door de stroming van het water loskomen. :)

en die ventilator.. tja, ik denk dat je na 15 minuten draaien wel genoeg ingeleerd hebt, bij mij gaat ie ook niet draaien stationair, dus het zal wel.. (het staat wel zo in de handleiding, maar bij mij gaat ie inderdaad ook pas draaien als die motor al vet heet is.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Plaatje geupload vanaf mn telefoon...maar waar zit die sensor nou? Ik kan 'm niet vinden... *schaam*
Image
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Ik heb vanmiddag 't hele mechanisme van de elektrische ruit uit de deur gehaald.

Image

Tot de conclusie gekomen dat het motortje 'gewoon' stuk is. Als je een ram erop geeft draait hij soms eventjes (maar meestal niet). Zouden de koolborstels versleten kunnen zijn ofzo? Ik kon alleen nergens een manier vinden om 't motortje open te halen, dus ik heb de hele zaak maar weer teruggebouwd.

Ik ben dus opzoek naar een raammotortje...Wie wat heeft mag het zeggen....

En overigens: nog steeds de temperatuurmeter niet gevonden... Als ik de kabel van die dikke blauwe stekker volg die onder het ontstekingshuis zit (da's toch dat ding met dat rooie geval erop?...) dan lijkt dat wel naar de ECU te gaan. Dus volgens mij is dat hem wél?
Ik zie in elk geval geen groene stekker ergens?...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Punaxio »

Zo te zien zijn de motortjes van BX hetzelfde. Meende dat jij iets zei dat er een luxe BX bij jou op de sloop stond, toch?

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by AlexanderB »

motortjes is ook niks aan te repareren, gewoon een andere op zetten inderdaad. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

@Punaxio
Ja, maar dat was twee maand geleden. Die is nu allang tot een pakketje geperst.

Nou, dan maar opzoek naar een motortje, maar tot op heden heb ik nog nooit een AX met elektrische ramen op de sloop kunnen vinden.
En moet voor de zomer wel een oplossing hebben, dus ik zit er serieus over na te denken een raamslinger gat in m'n deur te maken en dan maar een raamslinger te regelen.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by AlexanderB »

eh, ergens in het land van maas en waal staat er nog een :lol: met electrische ramen dr in ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by degene »

En Roy heeft er net twee uit zn GTI getrokken

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Thanks.

Heb Roy al even een PB gestuurd.

Een type 1 verschilt in bijna alles met een type 2, maar ik mag toch aannemen dat de motortjes hetzelfde zijn?...:P
Last edited by Ceristimo on TueMay03, 2011 11:43:34 PM, edited 1 time in total.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Terminal »

Ik heb hier nog een mechanisme liggen waar de bouten van zijn afgebroken, motortje was nog prima. PM maar als je interesse hebt, ik ben zaterdag op citromobile.

Dat die het doet als je erop slaat betekend inderdaad vaak dat de borstels op zijn, of dat ze vast zitten.
Als ze alleen vast zitten zou een paar flinke tikken met een hamer erop moeten werken voor een tijdje. Niet te voorzichtig zijn trouwens... :P
AX 11TRE 1988

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

@Terminal
Citromobile is helaas voor mij te ver weg. 't Is soms echt vervelend dat ik in 't hoge Noorden woon. De meeste AX-clubbers en leuke Citroën-uitjes zijn toch 200 kilometer verderop. Ik heb je wel een PB gestuurd.

Losroyos verkoopt de ramenset liever compleet. Begrijpelijk. Aan een rechtermotortje heb ik alleen niet zoveel, maar als 't niet anders kan neem ik wel een hele set over dan.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Bossie »

Terminal wrote:Ik heb hier nog een mechanisme liggen waar de bouten van zijn afgebroken, motortje was nog prima. PM maar als je interesse hebt, ik ben zaterdag op citromobile.

Dat die het doet als je erop slaat betekend inderdaad vaak dat de borstels op zijn, of dat ze vast zitten.
Als ze alleen vast zitten zou een paar flinke tikken met een hamer erop moeten werken voor een tijdje. Niet te voorzichtig zijn trouwens... :P
Ik ben zaterdag ook op Citromobile en aankomende maandag moet ik in Groningen zijn.
Image Image Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Wauw...!

Nou, fantastisch. Ik wacht nog even tot Terminal reageert. Als Terminal 'm dan aan jou kan meegeven, kan ik 'm maandag (dan ben ik ook vrij, dus extra handig...) bij jou ophalen. Dat zou echt heel mooi zijn. :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by AlexanderB »

Ceristimo wrote:Plaatje geupload vanaf mn telefoon...maar waar zit die sensor nou? Ik kan 'm niet vinden... *schaam*
heh.. is het niet die stekker die recht omhoog steekt van het thermostaathuis?

die van mij ziet er meer zo uit: (foto ff gejat, niet naar t pijltje kijken, maar juist waar de achterkant van het pijltje zit)
Image
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Juist. Dat is die blauwe sensor waar ik eerder een foto van plaatste. Dat is zm dus wel dan...

Overigens, het raammotortje van Terminal is dus kennelijk wel stuk
Weet er iemand uit welke auto's ik allemaal een raammotortje kan scoren?...dan kijk ik hier zaterdag wel op de sloop.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Pgoddijn »

AX, BX en de C15 ;-)
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Pgoddijn »

Oh, en de Peugeot 205 + 309
Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Punaxio »

en vast ook wel de 106?????

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Die passen allemaal zonder aanpassingen zo in de AX qua schroefgaten?...Fantastisch! Binnenkort maar even langs de sloop dan. Bedankt! :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Post Reply