de inlaatbuis van de luchtfilter, en dat was t wel zo'n beetje, dan moet je met n beetje friemelen dr bij kunnen.
dat is wel de sensor voor het dashbord he?

die voor de motor heeft n groene stekker en zit op het thermomstaathuis, die is supermakkelijk te vinden.
verhoogd stationair bij koude motor klopt, zolang ie na n paar minuten teruggaat naar 750 of 1000, dan werkt die sensor nog..
wat het precies is weet ik ook niet, het kan vanalles zijn. iets wat ik zelf net heb opgelost is de achterremmen/remkabels die bleven hangen, waardoor bijvoorbeeld de auto, met de handrem dr af en in zn vrij, alsnog heel lastig te duwen was (en zodoende het hele aanduw-debacle toen, ik weet zeker dat het me nu wel in mn eentje lukt,) hij rolt een stuk makkelijker, wat het doet voor mn brandstofverbruik heb ik nog niet kunnen testen.
maar dat is maar 1 van de opties, misschien rij jij wel altijd met je ramen open, zijn je banden wat zachter, is je uitlijning niet optimaal, heb je te dikke motorolie, is je ecu van mening dat er gewoon meer benzine in moet, heb je een andere versnellingsbakverie dan de meesten, of misschien wel al het bovenstaande.
ik hoopte ook op 1:17, maar dat kan dus niet met een 1.4i, dan genieten we maar van de auto, en nog valt het verbruik me alleszinds mee (1:13.7 gemiddeld over 8000 km), dus des de meer vind ik het.. jammer voor je, dat die van jou zo veel zuipt, hopelijk heb je de oplossing snel gevonden..