Oke, nu de complete update van vandaag!
Vanmorgen vroeg versnellingsbakolie gehaald en de versnellingsbakoliekering. Eerst wat olie in de bak gegoten zodat ik niet zonder bakolie 40 km zou rijden naar een vriend van me in de buurt van Stadskanaal om aan de klus te beginnen.
Daar aangekomen wiel los, naafmoer los en met héél veel geweld fuseekogel los! Die zat echt MUURvast. Vervolgens de bakolie er uit laten lopen wat ongeveer anderhalf liter olie was terwijl ik er vanmorgen een liter ingegoten had.
Aandrijfas er uit en de kering verwijderd, nieuwe kering er in en de boel weer afgewerkt. Het is heel voorspoedig gegaan en achteraf stelde dit klusje dus geen hout voor. Maar al met al wel trots dat het gelukt is en de bak niet meer lekt!
AX op de smeerkelder
Nieuwe bakolie van vanmorgen gemengd met de rotzooi die in de bak zat

'
Één van de twee aandrijfassen die volgens het onderhoudsboekje in 2007 bij 170.000km zijn vervangen (Huidig: 185.000)
Rest van de foto's met een iPhone4 gemaakt, deze komen later.
Vervolgens in de loop van de middag nog even het injectie + gasklephuis van de Peugeot 205 1.4 Indiana van die vriend gedemonteerd en tot op het laatste boutje gedemonteerd en gereinigd. Het 1.4tje loopt na het reinigen en terugbouwen een stuk beter!
En zojuist heb ik thuis het rechterwiel er ook nog even van af gehad om de remblokken opnieuw te monteren. De AX trok erg scheef tijdens remmen en trilde hevig. Het lijkt nu over

Binnenkort nog wel even opnieuw doen en kopervet gebruiken.
En nu ga ik douchen. Dat is echt wel nodig nu! Stink naar versnellingsbakolie en remmenreiniger!