MBa@NL wrote:Drake wrote:Doe jezelf een plezier een koop een type2 voor de ombouw

, een type heeft al een paar andere bevestigingspunten voor het dashboard en de kabelboom is vrijwel compleet anders.
Qua carosserie is een '91er AX al een AX van de nieuwe generatie te noemen... In mijn Plaisir heb ik een hele berg gaten zitten die voor een oude generatie AX nooit gebruikt worden/zijn maar specifiek voor de nieuwe generatie bedoelt zijn... In mijn 14TRS ('90) kom ik die gaten bijvoorbeeld weer niet tegen.
Dat klopt inderdaad. Dat heb ik goed kunnen merken toen ik mn carbje omgebouwd heb naar injectie.
Als je tijd en zin hebt in een serieus project, en die koets is het idd nog waard. Dan kan je het overwegen, want het kan wel.
Hier staat een 88'er sloop-ax met volledige ph2 GTI elektriciteit + dash.
Tbeste is volgens mij om ALLE bedrading er uit te halen en te vervangen door die van je GTI.
Ff kort samengevat wat je zou moeten ombouwen:
ph2 (volcane) basis:
- benzinepomp
- veerpoten + achteras
- eventueel stabistang vooraan (als je die omwisselt, sowieso ook de draagarmen.)
- eventueel draagarmen (ik zou beiden sowieso omwisselen)
- hoofdremcilinder + bekrachtiger
- ik denk remleidingen vooraan omdat de veerpoten anders aan kunnen lopen tegen de remleiding (bij dat koppelstukje geloof ik)
- motorsteun inlassen (niet iedereen doet het denk ik, maar ik zou het doen )
- eventueel skirts kitten indien geen volcane
- bedrading is niet moeilijk
- aandrijfassen
- vbak
- motor
- complete uitlaatlijn
ph1 injectie basis:
- benzinepomp
- veerpoten + achteras
- draagarmen en stabistang vooraan sowieso ivm fusees
- hrc + bekrachtiger
- remleidingen vooraan + achteraan want een plaisir heeft denk ik een lastafhankelijke remdrukregelaar waardoor ze anders lopen
- motorsteun inlassen
- wielkasten rondzagen + skirts kitten
- alle bedrading in motorruim verwijderen en vervangen door ph2
- dashboard swappen + bedrading
- aandrijfassen
- vbak
- motor
- complete uitlaatlijn
En bij de ph1 met GTI-dash die ik heb staan was ook de stuurkolom + stuurhuis omgewisseld. Een GTI-stuurhuis is iig ook anders. Of de kolom ook uitgewisseld MOET worden weet ik niet zeker.
Het grootste verschil zit hem dus in de bedrading + dash. Beiden zijn niet te onderschatten

AX-kopen is verslavend.