Hallo allemaal,
Ik heb al sinds ik mijn auto heb een probleem met tikkende kleppen. Het lijkt mij maar één klep de zijn die echt hard tikt. Ook heb ik het idee dat het vermogen niet optimaal is.
Nu heb ik vandaag de kop eraf gehaald, en nu blijkt de klepzetel van één cilinder behoorlijk beschadigd te zijn, zie foto.
Kan dit de oorzaak zijn van het tikken/verlies van vermogen?
En is het in dit geval verstandig een andere cilinderkop te monteren?
Alvast bedankt,
gr. H3nk
Probleem met cilinderkop/klepzetel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: Probleem met cilinderkop/klepzetel
henk, ik zou opzoek gaan naar een andere kop... deze is nog wel te redden, maar tegen welke kosten..
overigens, als ik zo naar de kleppen kijk, is dit een carburateurkop?
overigens, als ik zo naar de kleppen kijk, is dit een carburateurkop?
Re: Probleem met cilinderkop/klepzetel
Nee het gaat om een multipoint injectie..
Maar is dit ook wat de problemen veroorzaakt?
Ik kan voor 75euro een andere kop kopen, is dat een goede prijs?
Maar is dit ook wat de problemen veroorzaakt?
Ik kan voor 75euro een andere kop kopen, is dat een goede prijs?
Re: Probleem met cilinderkop/klepzetel
1 cilinder heeft staan pingelen. Ik denk een kapotte injector, die zou ik alle 4 laten reinigen.
Altijd meer PK's dan jou!
Re: Probleem met cilinderkop/klepzetel
wat houdt dat in dat de cilinder pingelt?
En is een injector zelf te reinigen of kan dit bij een garage?
En is een injector zelf te reinigen of kan dit bij een garage?
Re: Probleem met cilinderkop/klepzetel
Doordat de injector te weinig benzine inspuit omdat deze defect of vervuilt is, is het mengel te arm geworden op die ene cilinder. Hierdoor word de temperatuur in de cilinder te heet en gaat de benzine ontbranden voordat de bougie gevonkt heeft (al voordat de zuiger op TDC is).
Resultaat zie je hier op je cilinderkop.
75 eur is echt niet duur voor een cilinderkop. Injectoren kun je laten reinigen bij een motorrevisiebedrijf, kost ongeveer 100 euro.
EDIT: ik zie geen probleem met de klepzetel?
Resultaat zie je hier op je cilinderkop.
75 eur is echt niet duur voor een cilinderkop. Injectoren kun je laten reinigen bij een motorrevisiebedrijf, kost ongeveer 100 euro.
EDIT: ik zie geen probleem met de klepzetel?
Altijd meer PK's dan jou!
Re: Probleem met cilinderkop/klepzetel
bedankt voor de info.
ik ben nogal een leek op het gebied van de kleppen e.d.
Ik begreep dat het gedeelte rondom de kleppen de klepzetel werd genoemd.
Waar het om gaat is iig het beschadigde gedeelte linksboven..
Maar die kop is dan wel dusdanig beschadigd dat er niet 'normaal' meer mee gereden kan worden als ik het goed begrijp?
Is er een manier om zeker te weten dat het aan de injector ligt.
ik ben nogal een leek op het gebied van de kleppen e.d.
Ik begreep dat het gedeelte rondom de kleppen de klepzetel werd genoemd.
Waar het om gaat is iig het beschadigde gedeelte linksboven..
Maar die kop is dan wel dusdanig beschadigd dat er niet 'normaal' meer mee gereden kan worden als ik het goed begrijp?
Is er een manier om zeker te weten dat het aan de injector ligt.
Re: Probleem met cilinderkop/klepzetel
Injectoren kun je gewoon laten testen bij een motor revisie bedrijf
Weet niet waar je uit de buurt komt, maar in Wehl heb je bijvoorbeeld engine service http://www.engineservice.nl/
Weet niet waar je uit de buurt komt, maar in Wehl heb je bijvoorbeeld engine service http://www.engineservice.nl/
AX 11TRE 1988
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Probleem met cilinderkop/klepzetel
klepzetel is waar de klep de kop raakt, die kan je dus alleen zien met de kleppen dr uit
maar dit is inderdaad n gevalletje te arm gelopen op 1 cilinder, zoals al aangehaald, als het om een GTI gaat, dan moet je je injectoren laten reinigen, als het om een GT of 1.1 gaat, dan heb je waarschijnlijk een lekke inlaatspruitstukpakking.
ik zou inderdaad wel een nieuwe kop halen, voor 75 lijkt me dat n prima deal. deze is nog wel te maken, maar het gaat nooit meer worden wat het zou moeten zijn..
maar dit is inderdaad n gevalletje te arm gelopen op 1 cilinder, zoals al aangehaald, als het om een GTI gaat, dan moet je je injectoren laten reinigen, als het om een GT of 1.1 gaat, dan heb je waarschijnlijk een lekke inlaatspruitstukpakking.
ik zou inderdaad wel een nieuwe kop halen, voor 75 lijkt me dat n prima deal. deze is nog wel te maken, maar het gaat nooit meer worden wat het zou moeten zijn..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Probleem met cilinderkop/klepzetel
Ze kunnen er gewoon nieuw aluminium oplassen, dan is 'ie weer 100%. Maar dat gaat meer kosten dan 75 euro.
Altijd meer PK's dan jou!