
Wat een verhaal weer zeg!
Moderator: webmasters
Zou eerder de beginnende roest aanpakken, voor je 't weet zit er een gat en gaat 't van kwaad tot erger!Ceristimo wrote:@Mastenhose
Die voorbumper is brandschoon, hoor. Alleen hij is officieel zwart en (ik meen door de familie Bats) mooi wit gespoten. Alleen die witte verf begint te vervagen en het zwart komt er weer doorheen. Daar mag dus wel weer een spuitbusje op, maar...Het geld voor die spuitbus geef ik liever uit aan echt noodzakelijk onderhoud. Dus die bumper blijft zo
Uhm, je gaat je stoel popnagelen aan de auto? Of begrijp ik iets heel gek?Ceristimo wrote:Vandaag naar de bouwmarkt geweest. Popnageltang, popnagels en plaatje staal gekocht. Zondag proberen de bestuurdersstoel weer vast te zetten door het plaatje aan de bodem te popnagelen.
Vraag: moet de bodem van de auto nog tegen roest behandeld worden vanwege die popnagels? Omdat het in de auto is en niet de buitenkant denk ik van niet, maar wil het graag zeker weten.
WaxOyl (is kleurloos) of bruine Tectyl/Dinitrol.Ceristimo wrote:Vandaag naar de bouwmarkt geweest. Popnageltang, popnagels en plaatje staal gekocht. Zondag proberen de bestuurdersstoel weer vast te zetten door het plaatje aan de bodem te popnagelen. De lichten weer terugbouwen naar hoe het hoort (de LED stadslichten en knipperlichten met stadslichtfunctie eruit) en kijken of ik 'm volgende week door de APK kan krijgen.
Vraag: moet de bodem van de auto nog tegen roest behandeld worden vanwege die popnagels? Omdat het in de auto is en niet de buitenkant denk ik van niet, maar wil het graag zeker weten.
Bitumen? Ik meen mij te herinneren de laatste keer dat ik de mat eruit had dat daar geen bitumen onder lag enkel wat vilt matjes (samen geperste stof zooi). bitumen is (doorgaans) zwart en neemt geen water op (stoot het juist af).Ceristimo wrote:Konden die zeiknatte bitumen matjes onder de vloer er ook even uit om te drogen.
Ceristimo wrote:Hoezo niet veilig? Dit is heel wat steviger dan hoe 't origineel in een AX zit...
Ik heb ooit ergens gelezen dat deze manier een officiële Citroën-reparatie was. Iemand die er meer van weet?