Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
@NickySchelfaut
Bedankt voor de tip! Maar om wat goedkoper af te zijn denk ik dat ik de volgende keer op de sloop een setje matjes meeneem.
@Mastenhose
Die voorbumper is brandschoon, hoor. Alleen hij is officieel zwart en (ik meen door de familie Bats) mooi wit gespoten. Alleen die witte verf begint te vervagen en het zwart komt er weer doorheen. Daar mag dus wel weer een spuitbusje op, maar...Het geld voor die spuitbus geef ik liever uit aan echt noodzakelijk onderhoud. Dus die bumper blijft zo
Bedankt voor de tip! Maar om wat goedkoper af te zijn denk ik dat ik de volgende keer op de sloop een setje matjes meeneem.
@Mastenhose
Die voorbumper is brandschoon, hoor. Alleen hij is officieel zwart en (ik meen door de familie Bats) mooi wit gespoten. Alleen die witte verf begint te vervagen en het zwart komt er weer doorheen. Daar mag dus wel weer een spuitbusje op, maar...Het geld voor die spuitbus geef ik liever uit aan echt noodzakelijk onderhoud. Dus die bumper blijft zo
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Zou eerder de beginnende roest aanpakken, voor je 't weet zit er een gat en gaat 't van kwaad tot erger!Ceristimo wrote:@Mastenhose
Die voorbumper is brandschoon, hoor. Alleen hij is officieel zwart en (ik meen door de familie Bats) mooi wit gespoten. Alleen die witte verf begint te vervagen en het zwart komt er weer doorheen. Daar mag dus wel weer een spuitbusje op, maar...Het geld voor die spuitbus geef ik liever uit aan echt noodzakelijk onderhoud. Dus die bumper blijft zo
@Mastenhose
Dat gaat ook zeer binnenkort gebeuren, maar hij moet eerst even klaar worden gemaakt voor de APK. Die zit eraan te komen, en daar komt hij nu echt niet doorheen.
Qua roest zitten er overal kleine lelijke plekjes en is er behoorlijk kwistig met Novorox rondgesmeerd
Wielkasten achter (gek genoeg alleen de rechterkant, links niets aan de hand). De deuren. Bovenkant en onderkant dorpel links. Dorpel rechts is niets aan de hand.
Achterkant boven de achterlichten een klein plekje. Links, de holle ruimte achter de achterlichten, omdat het daar vol heeft gestaan met water.
En ik zag bij het hoekje boven de bumper ook wat roest.
En bij de zijruiten ontstaat inmiddels bijna een gat. Ik denk dat de zijruiten er even uit moeten, om daar goed bij te komen.
En dan te bedenken dat Mirka volledig roestvrij is, zelfs bij de achterruiten. Geen spat roest op die hele auto niet. Behalve de wielkast rechtsachter vanwege een kleine beschadiging, maar dat heb ik destijds roestvrij gemaakt en gespoten.
Daarom staat zij nog steeds in de garage en niet op de sloop. Niet dat ik haar zelf ooit weer de weg op zal kunnen krijgen, want daar ben ik bijlange na niet handig genoeg voor. Maar ik hoop dat iemand in de toekomst misschien ooit Die-Andere en Mirka kan combineren tot een Plaisir in praktische nieuw-staat. Dat zou echt heel tof zijn.
Dat gaat ook zeer binnenkort gebeuren, maar hij moet eerst even klaar worden gemaakt voor de APK. Die zit eraan te komen, en daar komt hij nu echt niet doorheen.
Qua roest zitten er overal kleine lelijke plekjes en is er behoorlijk kwistig met Novorox rondgesmeerd
Wielkasten achter (gek genoeg alleen de rechterkant, links niets aan de hand). De deuren. Bovenkant en onderkant dorpel links. Dorpel rechts is niets aan de hand.
Achterkant boven de achterlichten een klein plekje. Links, de holle ruimte achter de achterlichten, omdat het daar vol heeft gestaan met water.
En ik zag bij het hoekje boven de bumper ook wat roest.
En bij de zijruiten ontstaat inmiddels bijna een gat. Ik denk dat de zijruiten er even uit moeten, om daar goed bij te komen.
En dan te bedenken dat Mirka volledig roestvrij is, zelfs bij de achterruiten. Geen spat roest op die hele auto niet. Behalve de wielkast rechtsachter vanwege een kleine beschadiging, maar dat heb ik destijds roestvrij gemaakt en gespoten.
Daarom staat zij nog steeds in de garage en niet op de sloop. Niet dat ik haar zelf ooit weer de weg op zal kunnen krijgen, want daar ben ik bijlange na niet handig genoeg voor. Maar ik hoop dat iemand in de toekomst misschien ooit Die-Andere en Mirka kan combineren tot een Plaisir in praktische nieuw-staat. Dat zou echt heel tof zijn.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Vandaag naar de bouwmarkt geweest. Popnageltang, popnagels en plaatje staal gekocht. Zondag proberen de bestuurdersstoel weer vast te zetten door het plaatje aan de bodem te popnagelen. De lichten weer terugbouwen naar hoe het hoort (de LED stadslichten en knipperlichten met stadslichtfunctie eruit) en kijken of ik 'm volgende week door de APK kan krijgen.
Vraag: moet de bodem van de auto nog tegen roest behandeld worden vanwege die popnagels? Omdat het in de auto is en niet de buitenkant denk ik van niet, maar wil het graag zeker weten.
Vraag: moet de bodem van de auto nog tegen roest behandeld worden vanwege die popnagels? Omdat het in de auto is en niet de buitenkant denk ik van niet, maar wil het graag zeker weten.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Uhm, je gaat je stoel popnagelen aan de auto? Of begrijp ik iets heel gek?Ceristimo wrote:Vandaag naar de bouwmarkt geweest. Popnageltang, popnagels en plaatje staal gekocht. Zondag proberen de bestuurdersstoel weer vast te zetten door het plaatje aan de bodem te popnagelen.
Vraag: moet de bodem van de auto nog tegen roest behandeld worden vanwege die popnagels? Omdat het in de auto is en niet de buitenkant denk ik van niet, maar wil het graag zeker weten.
Een popnagel is in theorie een waterdichte verbinding, maar ik zou zelf na het gat geboord te hebben even met de novorox rond gaan, en dan alles vast poppen, novorox laten drogen en dan wat tectyl er overheen.
AX 11TRE 1988
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
WaxOyl (is kleurloos) of bruine Tectyl/Dinitrol.Ceristimo wrote:Vandaag naar de bouwmarkt geweest. Popnageltang, popnagels en plaatje staal gekocht. Zondag proberen de bestuurdersstoel weer vast te zetten door het plaatje aan de bodem te popnagelen. De lichten weer terugbouwen naar hoe het hoort (de LED stadslichten en knipperlichten met stadslichtfunctie eruit) en kijken of ik 'm volgende week door de APK kan krijgen.
Vraag: moet de bodem van de auto nog tegen roest behandeld worden vanwege die popnagels? Omdat het in de auto is en niet de buitenkant denk ik van niet, maar wil het graag zeker weten.
Dit blijft toch uit het zicht.
Roest nooit meer mits er geen dikke lagen roest onderzitten.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Bedankt voor alle goeie tips!
Ik heb nog van die roestwerende primer in de schuur staan. Dat kan ik er mooi overheen kwasten dan. Ziet er niet mooi uit, maar dat maakt niet uit, want het is toch uit het zicht.
Nou mooi. Ik zie 't wel zitten komende zondag... Wordt weer even leuk klussen.
Ik heb nog van die roestwerende primer in de schuur staan. Dat kan ik er mooi overheen kwasten dan. Ziet er niet mooi uit, maar dat maakt niet uit, want het is toch uit het zicht.
Nou mooi. Ik zie 't wel zitten komende zondag... Wordt weer even leuk klussen.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
Hmm, nieuw forum. Effe wennen zeg.
Hoe dan ook, ik kan jullie verheugd mededelen dat m'n kameraad (Suzuki Swift rijder, maar niet te beroerd aan 'n AX te prutsen) en ik de stoel weer hebben vastgeBatst. .
Niet helemaal zo netjes zoals zij het deden, maar 't valt me mee dat zulke prutsers als wij het ook voor elkaar konden krijgen.
Totaal benodigdheden
- Popnageltang (15 euro)
- Popnagels (doosje met 30 stuks, 2 euro)
- Boortje 5.1 mm
- Hamer, voor het betere beuk en ram werk
- Schroefdingen om de stoelen enzo los te halen
- Plaatje staal (4 euro bij de bouwmarkt)
Stoel loshalen:
Degene op de foto ben ik trouwens NIET...(foto van z'n zatte kop met toestemming geplaatst )
Vervolgens kwamen we erachter dat je om genoeg werktruimte te creëren toch de hele vloerbedekking eruit moet hebben. Andere stoel ook los:
Tunnelbak los, ding om de handrem en de oplegplankjes aan beide kanten en de vloerbedekking aan de kant:
Plaatje staal. Dit hadden we al afgezaagd, uitgemeten en in de bankschroef (met m'n blote handen) in een hoek van 90 graden gebogen:
Gat geboord en bout erin:
Rammen met die popnagels!:
Nou, dan krijg je de ellende van alles weer terugbouwen. Dingen demonteren is zo gedaan, maar het allemaal netjes weer terugkrijgen... Vloerbedekking en dergelijke ligt er weer in, maar met het netjes krijgen van die oplegplanken waren we nog wel even aan het prutsen:
Stoelen er weer in, en kláár:
En wat rijdt dat nou lekker zeg. Voor het eerst sinds ik de auto heb zit eindelijk de stoel vast. Héérlijk!
Leuk en leerzaam dagje. De Plaisir geeft mij veel rijplezier, en dan geef je af en toe wat broodnodig onderhoud terug...
Dinsdag APK afspraak maken...Ben benieuwd...
Hoe dan ook, ik kan jullie verheugd mededelen dat m'n kameraad (Suzuki Swift rijder, maar niet te beroerd aan 'n AX te prutsen) en ik de stoel weer hebben vastgeBatst. .
Niet helemaal zo netjes zoals zij het deden, maar 't valt me mee dat zulke prutsers als wij het ook voor elkaar konden krijgen.
Totaal benodigdheden
- Popnageltang (15 euro)
- Popnagels (doosje met 30 stuks, 2 euro)
- Boortje 5.1 mm
- Hamer, voor het betere beuk en ram werk
- Schroefdingen om de stoelen enzo los te halen
- Plaatje staal (4 euro bij de bouwmarkt)
Stoel loshalen:
Degene op de foto ben ik trouwens NIET...(foto van z'n zatte kop met toestemming geplaatst )
Vervolgens kwamen we erachter dat je om genoeg werktruimte te creëren toch de hele vloerbedekking eruit moet hebben. Andere stoel ook los:
Tunnelbak los, ding om de handrem en de oplegplankjes aan beide kanten en de vloerbedekking aan de kant:
Plaatje staal. Dit hadden we al afgezaagd, uitgemeten en in de bankschroef (met m'n blote handen) in een hoek van 90 graden gebogen:
Gat geboord en bout erin:
Rammen met die popnagels!:
Nou, dan krijg je de ellende van alles weer terugbouwen. Dingen demonteren is zo gedaan, maar het allemaal netjes weer terugkrijgen... Vloerbedekking en dergelijke ligt er weer in, maar met het netjes krijgen van die oplegplanken waren we nog wel even aan het prutsen:
Stoelen er weer in, en kláár:
En wat rijdt dat nou lekker zeg. Voor het eerst sinds ik de auto heb zit eindelijk de stoel vast. Héérlijk!
Leuk en leerzaam dagje. De Plaisir geeft mij veel rijplezier, en dan geef je af en toe wat broodnodig onderhoud terug...
Dinsdag APK afspraak maken...Ben benieuwd...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
Waarom niet voorzichtig met een Stanleymes een luikje in het tapijt gemaakt en later het tapijt weer onzichtbaar gerepareerd met duct tape?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
Ach, omdat je zo overal goed bij kan. Konden die zeiknatte bitumen matjes onder de vloer er ook even uit om te drogen.
Een stuk uit de vloer snijden en terug duc-tapen zie ik niet echt zitten.
Een stuk uit de vloer snijden en terug duc-tapen zie ik niet echt zitten.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
Bitumen? Ik meen mij te herinneren de laatste keer dat ik de mat eruit had dat daar geen bitumen onder lag enkel wat vilt matjes (samen geperste stof zooi). bitumen is (doorgaans) zwart en neemt geen water op (stoot het juist af).Ceristimo wrote:Konden die zeiknatte bitumen matjes onder de vloer er ook even uit om te drogen.
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
Je hebt gelijk. Ik haal weer terminologie door elkaar. Vilt, geen bitumen. Excuses.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
Goed bezig geweest jonge
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
APK afspraak gemaakt. Morgen gaan Die-Andere voor de bijl. Nu al zenuwachtig...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
hmmm, stoelophanging gepopnagelt. Ik hoop dat de apk meester het niet ziet want dat is APK afkeur.
Erg veilig is het namelijk niet. Ff lasapparaat overheen halen.
Erg veilig is het namelijk niet. Ff lasapparaat overheen halen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
Hoezo niet veilig? Dit is heel wat steviger dan hoe 't origineel in een AX zit...
Ik heb ooit ergens gelezen dat deze manier een officiële Citroën-reparatie was. Iemand die er meer van weet?
Ik heb ooit ergens gelezen dat deze manier een officiële Citroën-reparatie was. Iemand die er meer van weet?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
Ceristimo wrote:Hoezo niet veilig? Dit is heel wat steviger dan hoe 't origineel in een AX zit...
Ik heb ooit ergens gelezen dat deze manier een officiële Citroën-reparatie was. Iemand die er meer van weet?
Klopt is een origineel reparatie stuk voor geleverd door Citroën werd vastgezet met 5mm blindklinknagels.
Als ik weer eens in de werkplaatshandboeken duik zoek ik de bewuste uitgave wel even op.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl